Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade lätt nappat om det inte vore för att jag bantade istället för att lägga på mig Tror inte stora massan fattar tjusningen med MKii...tyvärrHur kan den här fortfarande vara kvar för det priset?
https://klocksnack.se/threads/tillbaka-med-en-prisdump-mk-ii-paradive-gen-3.116734/
Edit: Kan ju vara en av sveriges trevligaste säljare också så det är bara att slå till!
Äh, kom igen nu. Du behöver den! Jag tycker att min är fantastisk även om den inte är felfri. Vridringen är lite väl lös för min smak men den används så sällan så det spelar ingen roll. Så jäkla härligt stuk på den och en värdig homage till originalet.Hade lätt nappat om det inte vore för att jag bantade istället för att lägga på mig Tror inte stora massan fattar tjusningen med MKii...tyvärr
sluuuuta jag vill vara smaaaal ! Vet inte hur många ggr jag klickat på annonsen redan så hoppas verkligen den försvinner snart hahaÄh, kom igen nu. Du behöver den! Jag tycker att min är fantastisk även om den inte är felfri. Vridringen är lite väl lös för min smak men den används så sällan så det spelar ingen roll. Så jäkla härligt stuk på den och en värdig homage till originalet.
Den har legat förvånansvärt länge måste jag säga så risken är att du måste köpa den till slut ändå.sluuuuta jag vill vara smaaaal ! Vet inte hur många ggr jag klickat på annonsen redan så hoppas verkligen den försvinner snart haha
Förmodligen där ena tavelpelaren är. Antingen har den blivit tilltryckt eller är det ett misslyckat lagningsförsök. Äkta emalj är väldigt hårt men sprött, därför man idag främst använder emaljliknande material.
Man måste tjata, se bara på hur framgångrika ungar ofta äro med detta förträffliga förhandlingsmedel
Håll till godo med ett rykande färskt 'proof of life' foto så länge min vän !
Edit: Fast jag borde ha haft löpsedeln av dagens tidning med för autencitetens skull
För att det är som längst till nästa måndag då man får börja jobba efter en helg igenLång dag. Varför är tisdagar så infernaliskt sega?
För retro?
Ujuj, va snygg! Gillar den nog t.o.m. bättre är originalet Hoppas den inte kommer med baby-blå tavla och stålbezel bara.Btw! Traskas nya freediver släpps i dec på preorder.
Den får nya visare och lite förbättrat bracelet + spänne. Kommer även släppas i en ny färg och den är riktigt snygg
Kan nog bli en 3dje traska för min del
För retro?
43mm, just saying...Läckert retro. Lite för Swatch Group för att vara Micro, men inte för retro.
43mm, just saying...
Nä, men den hade ändå varit bättre i 36mm, då hade jag varit galet sugen.Oh fudge. Jag tar tillbaka.
Fast den storleken är ju inte helt olikt de där nissarna som bygger om gamla fickur till armbandsur. Fast den första jag tänker på är ju Vortic som inte direkt är vänner med Swatch Group just nu...
Haha, tänkte att du måste ha skrivit fel och att du egentligen menade 34mm vilket hade varit fullt rimligt för modellen. Finns det något wristshot på detta monster?43mm, just saying...
200m och större visare var precis vad man önskade av föregångaren. Är det samma länk som Summiteer månntro? Till skillnad från Freaky så nyper jag gärna en minty med stålbezelBtw! Traskas nya freediver släpps i dec på preorder.
Den får nya visare och lite förbättrat bracelet + spänne. Kommer även släppas i en ny färg och den är riktigt snygg
Kan nog bli en 3dje traska för min del
Tydligen väldigt hög efterfrågan på dem också så kommer inte finnas till alla som vill ha tror dem.200m och större visare var precis vad man önskade av föregångaren. Är det samma länk som Summiteer månntro? Till skillnad från Freaky så nyper jag gärna en minty med stålbezel
Tyvärr inte... För att försvara Longines så var faktiskt originalet också 43mm med ett fickursverk i. Tycker ändå att de kanske kunde släppt den i en mindre variant.Haha, tänkte att du måste ha skrivit fel och att du egentligen menade 34mm vilket hade varit fullt rimligt för modellen. Finns det något wristshot på detta monster?
Vet du om det är Kickstarter som gäller eller direkt på sajten?Tydligen väldigt hög efterfrågan på dem också så kommer inte finnas till alla som vill ha tror dem.
Nej, länken får större skruvar, bättre micro adjust och lite bättre finish på spännet.
Håller med om att visare och 200m ser väldigt bra ut!
Oklart men fick höra preorder i början på dec. Och sedan leverans ca 2 veckor efter det! Så antar hemsida då!Vet du om det är Kickstarter som gäller eller direkt på sajten?
Riktigt snygg! Synd på storleken bara. 36mm hade ju varit nice.För retro?
Inte alls för retro. Väldigt bra. Väldigt snygg. Kanske inte riktigt i linje med tråden men helrätt neo-vintage.För retro?
Finns en tråd där jag förklarar/försvara mig/oss; https://klocksnack.se/threads/monchard.58549/
Namnet är taget, vi tyckte det lät fränt och efter att ett annat namn vi spanat på blev omedgörligt så körde vi på Monchard. Finns ingen djupare betydelse tyvärr, så ledsen om jag gör er besvikna.
Edit: felqutoe
Trist Jag har varit med om att tappa en QR-sprint på ett CNS-band. Det delade på sig och trillade ut, har för mig att biten med lås-plutten är ganska kort.Fick ett par nya band idag från watchhgecko idag. Ett av banden saknar en qr sprint och en sån trillar ju inte bara ur. Även de kan missa i qc. Verkar vara ett riktigt läckert läder annars.Trist.
Hoppsan där ser man. Här fanns inget i påsen bandet kom i så den var nog inte monterad anar jag. Oavsett så skall det ju vara helt när det kommer fram. Har anmält så får vi se vad de vill göra åt det. Hade ju sett fram emot att sätta fast det så lite besviken blir jag allt, borde ju vara härdad vid det här laget.Trist Jag har varit med om att tappa en QR-sprint på ett CNS-band. Det delade på sig och trillade ut, har för mig att biten med lås-plutten är ganska kort.