• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tråkig läsning! Hoppas det går bra för er! Backade också, men missade tyvärr dom första 30.

Schysst bump av @Baramats! Helt rätt! :D:D:D
Stort tack för backningen! Synd att du missade dom första, dom gick rätt fort, men det är ju fortfarande ett bra pris. :)
Ja, det var mkt ilska i den tråden, men efter att jag skrivit och förklarat mig så tyckte jag ändå att dom som svarade var mkt trevliga och önskade oss lycka till.

Äntligen har jag fått tag i en jubilee till Steinharten tack vare @FreakyLeo. Blev precis så bra som jag tänkt, supernöjd efter ca 2 min på handleden. Har även lärt mig att han har dubbelt så stor handled samt att han använder mer tejp på sina paket än jag. Vilket jag trodde var omöjligt.:D Tack för en smidig affär..
IMG_20191119_201102.jpg

Vill bara säga det också att jag är jättetacksam för den supporten och det stödet som jag fått i denna tråden!
Och jag vill rikta ett jättetack till alla er som backat! Det betyder jättemycket för oss, och jag (vi) är verkligen superglada över allt stöd som visats här! Så återigen, ett stort tack till er alla!
Jag vill inte hi-jacka tråden eller onödigt mkt försöka kränga på er klockor, så jag håller det därför såhär kort. Men ni ska ha tack! :)

Äntligen har jag fått tag i en jubilee till Steinharten tack vare @FreakyLeo. Blev precis så bra som jag tänkt, supernöjd efter ca 2 min på handleden. Har även lärt mig att han har dubbelt så stor handled samt att han använder mer tejp på sina paket än jag. Vilket jag trodde var omöjligt.:D Tack för en smidig affär..
IMG_20191119_201102.jpg

Så bra oavsett jubilee, oyster eller annat! :)

IMG_20191119_201102.jpg
Succé!! Inget går upp mot ett bekvämt jubilee! Blev ju toppen :)

IMG_20191119_201102.jpg
Skönt att postnord skötte sig :D Om man skickar ett paket där kartongen syns, då är det ett tecken på svaghet ;)

Har i princip gått och blivit OWG...
FBD4CFC9-2002-4F12-8AEF-41531A4C3B3C.jpeg

(bild från i lördags och bilen stod självklart still)
Bra val. Har själv en önskan om att bli OWG men det är ju ett rent hervete att hitta rätt objekt.
Tar på nerverna det här med att köpa-sälja-byta hela tiden :confused:. Dock lite kul ändå men alltid något som man tycker kan bli bättre. Kraven minskar ju inte precis :).

Mitt tips, Scuffs Diver one D1, quartz men mycket affordable. Har to selv, "grab and go" på jobben. 40mm Ø
diver-one-d1-500-nd713-blue-03-1024x1024.jpg

https://www.scurfawatches.com/product/diver-one-d1-500-nd713-blue/
Ser okej ut. Har inget emot quartz men ute efter automatisk när det kommer till dykare.

Att det ska vara så jäkla svårt att hitta en dykare man tycker om under typ 5000kr. Det mest irriterande är det med orange text eller visare. Hatar den färgen, har dåligt färgseende så skär i ögonen. Är ju på typ alla! Dissade SKX enbart pga. det.

De nya Seiko 5 sports är väl okej och typ en Seiko Samurai eller Turtle. Men vill ha nåt mer udda.

Kanske blir att spara ihop till Lacon ändå. Sjukt snygg.

Ser okej ut. Har inget emot quartz men ute efter automatisk när det kommer till dykare.

Att det ska vara så jäkla svårt att hitta en dykare man tycker om under typ 5000kr. Det mest irriterande är det med orange text eller visare. Hatar den färgen, har dåligt färgseende så skär i ögonen. Är ju på typ alla! Dissade SKX enbart pga. det.

De nya Seiko 5 sports är väl okej och typ en Seiko Samurai eller Turtle. Men vill ha nåt mer udda.

Kanske blir att spara ihop till Lacon ändå. Sjukt snygg.
Den här gillar jag skarpt, finns under 5k ibland, inte ny då kanske men ändå
116b273d91553208311e057bf843b4d4.jpg

Säkert kommit upp tidigare men inte lyckats hitta, någon som testat Baltic Aquascaphe? Smått intresserad, släpps på torsdag igen efter snabb utförsäljning förra gången men vill veta lite mer från någon som haft dem huruvida de är värda priset.

Tillbaka
Topp