• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Säkert kommit upp tidigare men inte lyckats hitta, någon som testat Baltic Aquascaphe? Smått intresserad, släpps på torsdag igen efter snabb utförsäljning förra gången men vill veta lite mer från någon som haft dem huruvida de är värda priset.

Har en! Mycket fina. Bra kvalité och mycket läcker tavla! Skön länk. Miyotan som sitter i låter dock mycket i rotorn. Kan vara bra att tänka på. Har den blå och har hittills inte hittat någon bild som gör den riktigt rättvis. Det ändå rådet du alltid kommer att få i denna tråd är KÖÖÖP!

Tips på dykare?Blå tavla. Inget orange på tavlan! Det stör mig och är på väldigt många.
Gillar denna men lite över min budget (och inget mikromärke) Så tips på nåt i denna stil?
laco-einsatzuhr-atlantikrb-862108rb.png
Inte micro men affordable:
https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h82315331-khaki-navy-auto.html
Blåare men med röd pil:
https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h82345341-khaki-scuba.html
bd.jpg

Ser okej ut. Har inget emot quartz men ute efter automatisk när det kommer till dykare.

Att det ska vara så jäkla svårt att hitta en dykare man tycker om under typ 5000kr. Det mest irriterande är det med orange text eller visare. Hatar den färgen, har dåligt färgseende så skär i ögonen. Är ju på typ alla! Dissade SKX enbart pga. det.

De nya Seiko 5 sports är väl okej och typ en Seiko Samurai eller Turtle. Men vill ha nåt mer udda.

Kanske blir att spara ihop till Lacon ändå. Sjukt snygg.
Lorier Neptune?
Lorier_Neptune_Series_II_on_wrist.jpg

Det är hans egendesignade LE som han har gjort tillsammans med Long Island WatchCo. Jag tycker att den är cool men det är lite töntigt att han har sitt family crest på tavlan och att han har döpt den till Lion-Shark. o_O Kul att han valde no-date, det får han plus för! :)
jag har inte ens ett family crest :( men jag håller med. Jävligt schysst maroonfärg på vridringsinlägget dock, sen är no-date alltid bäst eller hur @Baramats

jag har inte ens ett family crest :( men jag håller med. Jävligt schysst maroonfärg på vridringsinlägget dock, sen är no-date alltid bäst eller hur @Baramats

Bah! Jag föredrar en smart-watch, dvs med datum. Utan datum, halv klocka. Datum gör mig hel, halleluja!

Jag anser att sökandet efter den mest symmetriska designen ofta resulterar i en tråkig och menlös klocka. Jag gillar nog rent generellt när det monotona bryts av något element. Förutom smart-watch funktionen så gör datumet ofta detta, gärna kl 3 men Squales varianter kl 12 och 2 får än mer hurrarop från mig.

Bah! Jag föredrar en smart-watch, dvs med datum. Utan datum, halv klocka. Datum gör mig hel, halleluja!

Jag anser att sökandet efter den mest symmetriska designen ofta resulterar i en tråkig och menlös klocka. Jag gillar nog rent generellt när det monotona bryts av något element. Förutom smart-watch funktionen så gör datumet ofta detta, gärna kl 3 men Squales varianter kl 12 och 2 får än mer hurrarop från mig.
haha alla är vi olika, om möjlighet finns väljer jag alltid no-date. Tycker det är vilsamt befriande med så få komplikationer som möjligt men det där går i vågor. Tråkig och menlös byter vi ut till - clean och fengshui :D

haha alla är vi olika, om möjlighet finns väljer jag alltid no-date. Tycker det är vilsamt befriande med så få komplikationer som möjligt men det där går i vågor. Tråkig och menlös byter vi ut till - clean och fengshui :D
Främsta fördelen (utöver det estetiska) är att det kräver mycket mindre handpåläggning då man slipper ställa in AM/PM, datum osv. utan istället bara ställer tiden och så är man good to go. Det kanske märks att jag föredrar quartz? ;)

Tillbaka
Topp