• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Som ni vet har jag nu i ett par veckor lovordat och dreglat över bilder av denna klocka.
Nu ligger det ett exemplar och väntar på mig hemma :)
image.jpeg

Stort och nöjt tack till @Wizzo !
Har också en på väg hem! Ska bli riktigt kul att testa! :D

Vad är problemet? Vi har väl en riktigt trevlig tråd där det är högt till tak och man får med förstånd använda sin egen definition och sina egna gränser. :):cool: Å dessutom kommer det ibland upp inte bara dyrare och kanske vanligare klockor utan recept, bilar och annat i små utsvävningar som återgår till klockor. Det är väl trevligt, eller? :angel:
Inget problem, ville bara förtydliga då en del verkade missuppfatta vad @Aurum syftade på och det är ju faktiskt inte helt glasklart vad tråden omfattar med tanke på att olika personer verkar ha lite olika definitioner av ordens innebörd och då är det inte heller särskilt konstigt om någon frågar vad som menas med affordable. :)
Har också en på väg hem! Ska bli riktigt kul att testa! :D
Är det någon som kan förklara för en mindre påläst person varför denna klocka har fått en sån extrem hype? Det är en re-issue, så långt är jag med och jag antar att folk gillar originalet men jag har i alla fall aldrig ens hört talas om den? Alla gillar olika och det är verkligen inte så att jag ifrågasätter era val på något sätt, jag är bara nyfiken på varför den här till synes ordinära klockan har blivit nästa stora grej i klocksvängen.

Inget problem, ville bara förtydliga då en del verkade missuppfatta vad @Aurum syftade på och det är ju faktiskt inte helt glasklart vad tråden omfattar med tanke på att olika personer verkar ha lite olika definitioner av ordens innebörd och då är det inte heller särskilt konstigt om någon frågar vad som menas med affordable. :)
Är det någon som kan förklara för en mindre påläst person varför denna klocka har fått en sån extrem hype? Det är en re-issue, så långt är jag med och jag antar att folk gillar originalet men jag har i alla fall aldrig ens hört talas om den? Alla gillar olika och det är verkligen inte så att jag ifrågasätter era val på något sätt, jag är bara nyfiken på varför den här till synes ordinära klockan har blivit nästa stora grej i klocksvängen.

Tror tillgång är svaret på din fråga om Timex. Trots masstillverkning från Timex sida på andra ur så verkar just denna av någon anledning inte tillverkas i nån större batch. Trevlig klocka är det ju som är true till sitt original. Skulle gärna vilja ha, men inte till dom priserna dom går för.

Nu har priserna börjat droppa iofs. För stor tillgång på forumet. :)

Frågan är ju dock om den där är affordable? Listpris? Affordable är ju inte samma sak som prisvärt, prislappen ska vara liten också. I vilket fall postas ju det mesta här ändå men när du tog upp ämnet...
Vem säger att man behöver gå på listpriset och att prislappen ska vara liten? Nog egen tolkning där och ej en generell.
Begagnad så är en Hydroconquest riktigt affordable och platsar utan tvekan.

Det är något som känns off med den modellen. Finish och passform känns inte direkt hög...
Håller faktiskt inte med om det :D
Finish på boetten är riktigt bra. Överlag hittar jag inte mycket att klaga på när det kommer till finish. Känns trevlig när man har den i handen. Passformen på "end links" är dock inte den bästa, de har däremot lovat att fixa det till produktionsmodellen.

Håller faktiskt inte med om det :D
Finish på boetten är riktigt bra. Överlag hittar jag inte mycket att klaga på när det kommer till finish. Känns trevlig när man har den i handen. Passformen på "end links" är dock inte den bästa, de har däremot lovat att fixa det till produktionsmodellen.
Det ser säkert annorlunda ut när man har klockan i handen. Det jag tror stör mig mest är passformen mellan ändlänk och boett, borstning på boett jämfört med länk ser annorlunda ut, samt att borstningen på boetten ser grov ut.

Affordable översätts som prisvärd och det är det som tråden går ut på.
Tycker vi låter tråden rulla vidare på sitt redan vinnande sätt och skippar diskussioner gällande ords betydelse.
Du som väcker diskussionen. Hur mycket du än vill att jag har fel så ändrar inte det inte ordets betydelse. Anledningen till att du kan få upp prisvärd som översättning är för att vi inte har ett bättre ord på svenska. Spelar detta någon roll för tråden? Verkligen inte.

Jag kan bara svara för min fascination, jag gillar den enkla funktionella stilen och faktumet att den extra timringen är vridbar åt bägge håll @kjesul
Den har de funktioner jag använder mig mest av i vardagen (dag, datum samt en extra tidszon) och att på det sätt de implementerat dessa i en analog klocka är i mitt tycke smakfullt och vällyckat :)

Senast ändrad:
Jag kan bara svara för min fascination, jag gillar den enkla funktionella stilen och faktumet att den extra timringen är vridbar åt bägge håll @kjesul
Den har de funktioner jag använder mig mest av i vardagen (dag, datum samt en extra tidszon) och att få in dessa i en analog klocka tycker jag är smakfullt och lyckat :)
:hilarious::happyhappy: yesss så skall det vara och är så ovanligt på omvandlade dykare. Och helst 48 klicks.

Du som väcker diskussionen. Hur mycket du än vill att jag har fel så ändrar inte det inte ordets betydelse. Anledningen till att du kan få upp prisvärd som översättning är för att vi inte har ett bättre ord på svenska. Spelar detta någon roll för tråden? Verkligen inte.
Du som startade den?
Personligen kunde jag inte bry mig mindre, hur långt är ett snöre liksom ¯\_(ツ)_/¯

Tillbaka
Topp