• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Håller med om att den är snygg! Dom satte den designen på pricken! *inte alls avis på deras designer* :angel:
Dock så ligger den rätt så högt i pris, men har heller inte klämt på den så kan inte uttala mig om fit/finish. Men men, snygg som en dröm, det är den.

Jag tycker den jag har känns som en 8000 klocka. Tavlan är helt fantastisk!
Ger mig in i mikroträsket med en beställning på denna.
20191121_190003.jpg

Bra köp!

Håller med om att den är snygg! Dom satte den designen på pricken! *inte alls avis på deras designer* :angel:
Dock så ligger den rätt så högt i pris, men har heller inte klämt på den så kan inte uttala mig om fit/finish. Men men, snygg som en dröm, det är den.
Tror du mer är avundsjuk på Blancpains designer på 60-talet, om det nu var de som beställde designen eller det var någon annan som gjorde det. Däremot har de fått ihop det fint. Bättre än Merauds Bonair som inte riktigt har samma harmoniska proportioner. Bandhornen blir lite för små/undanträngda. Kul men samtidigt lite tråkigt att väldigt mycket av de vi ser i klockväg idag bara är kopior på gammal design.
Blancpain_Bathyscaphe_AS00956_A_grande.jpg

Ping @Von

Haha, har jag? Nä kanske är för dyrt med 9000! Har den gått upp i pris eller? Bättre att vänta på beggat. Urverket är som sagt inte så elegant.

• Like
Reactions: v0n
Tror du mer är avundsjuk på Blancpains designer på 60-talet, om det nu var de som beställde designen eller det var någon annan som gjorde det. Däremot har de fått ihop det fint. Bättre än Merauds Bonair som inte riktigt har samma harmoniska proportioner. Bandhornen blir lite för små/undanträngda. Kul men samtidigt lite tråkigt att väldigt mycket av de vi ser i klockväg idag bara är kopior på gammal design.
Ja, det finns många designers, både i klockväg och andra som jag gärna tagit en kaffe med och snackat lite skit! Håller med dig om att Meraud:en inte har samma flow i sitt formspråk. Gällade kopior på gammal design så finns där en bra dokumentärserie som tar upp just detta; ”everything is a remix”. Sen kan man argumentera mer eller mindre filosofiskt gällande hur bra/dåligt/tarvligt det är med det likartade formspråket gällande olika produkter (i detta fallet klockor). Mycket bottnar till syvende sist i vad folk vill ha och är villiga att skiljas från sina surt förvärvande slantar för.

Lite skott på nya dinkan. Älskar bezel och glas, riktigt bra finish på vridringen. Kronan är riktigt snygg och lätt att ”hantera”. Kul med lite struktur i tavlan likt nodus contrail. Länken känns allmänt trött och lite rasslig (på ett obra sätt), men framförallt är det spännet som hade kunnat vara av högre kvalitet än bockad plåt (ni vet hur det brukar kännas). Däremot är länken bekväm. Kul bekantskap :)
D2726301-8F46-49F2-90A6-4D0625FCFA7F.jpeg
62E29E3D-A85E-4C7A-9B78-9BD715B9766A.jpeg
C3431B78-90CE-4A1B-B54E-A0FF14774200.jpeg
3DD9F15B-229C-453C-B5F5-18B031C36A94.jpeg
1DAB3FAF-68FF-41A2-9852-0BF4470893C1.jpeg

Väldigt snygg tavla. Den är troligtvis också en remix av redan använda designelement. Synd att Blancpain inte finns längre, då hade de kunnat göra en reissue.

Tillbaka
Topp