Ja det är där namnet kommer ifrån..Traska... Beställer in skumpa och går därifrån... Hahaha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är där namnet kommer ifrån..Traska... Beställer in skumpa och går därifrån... Hahaha
Bara i Sthlm...Traska... Beställer in skumpa och går därifrån... Hahaha
Gillar den gula på svart med..Kommer att köra orange på den gröna och vit eller silver på den blåa. Gult är också rätt coolt men det vinner inte över orange i min bok.
Edit: Gul sekund på den svarta var faktiskt jäklig snyggt.
Håller med om att den är snygg! Dom satte den designen på pricken! *inte alls avis på deras designer*
Dock så ligger den rätt så högt i pris, men har heller inte klämt på den så kan inte uttala mig om fit/finish. Men men, snygg som en dröm, det är den.
Ger mig in i mikroträsket med en beställning på denna.
Det tråkiga med den svarta är att man inte riktigt ser nivåerna på tavlan, annars är den väldigt fin.Gillar den gula på svart med..
Tror du mer är avundsjuk på Blancpains designer på 60-talet, om det nu var de som beställde designen eller det var någon annan som gjorde det. Däremot har de fått ihop det fint. Bättre än Merauds Bonair som inte riktigt har samma harmoniska proportioner. Bandhornen blir lite för små/undanträngda. Kul men samtidigt lite tråkigt att väldigt mycket av de vi ser i klockväg idag bara är kopior på gammal design.Håller med om att den är snygg! Dom satte den designen på pricken! *inte alls avis på deras designer*
Dock så ligger den rätt så högt i pris, men har heller inte klämt på den så kan inte uttala mig om fit/finish. Men men, snygg som en dröm, det är den.
Jag kör nog på silver och blå tavla. Tror det blir läckert! Eller passar vit bättre?Vad säger ni som beställt en Traska, någon som kommer köra med gul sekundvisare? Börjar själv få ångest över vilken jag ska välja av alla färger..
Det rimmar ju på vaska...Traska... Beställer in skumpa och går därifrån... Hahaha
Inte mycket pengar.Jag hade en Wavemaster ett tag och hade inget direkt att klaga på,man betalar ju inte direkt mkt.
Phoibos och Steinhart ska vara jämförbara och tillverkas enligt ytterst hemliga källor förmodligen i samma fabrik.Inte mycket pengar.
Men känns den som en 9000 klocka? Aja skitsamma du har ju lovat att sälja din till mig ändåJag tycker den jag har känns som en 8000 klocka. Tavlan är helt fantastisk!!
Du kommer hinna ändra dig minst 3 ggr innan det är dags att välja..Jag kör nog på silver och blå tavla. Tror det blir läckert! Eller passar vit bättre?
javisst har du redan glömt? 825 Euro med länk, blev cirka 8800 kronor vid utcheck. Vad låg de på innan?Ping @Von
Haha, har jag? Nä kanske är för dyrt med 9000! Har den gått upp i pris eller? Bättre att vänta på beggat. Urverket är som sagt inte så elegant.
Ja, det finns många designers, både i klockväg och andra som jag gärna tagit en kaffe med och snackat lite skit! Håller med dig om att Meraud:en inte har samma flow i sitt formspråk. Gällade kopior på gammal design så finns där en bra dokumentärserie som tar upp just detta; ”everything is a remix”. Sen kan man argumentera mer eller mindre filosofiskt gällande hur bra/dåligt/tarvligt det är med det likartade formspråket gällande olika produkter (i detta fallet klockor). Mycket bottnar till syvende sist i vad folk vill ha och är villiga att skiljas från sina surt förvärvande slantar för.Tror du mer är avundsjuk på Blancpains designer på 60-talet, om det nu var de som beställde designen eller det var någon annan som gjorde det. Däremot har de fått ihop det fint. Bättre än Merauds Bonair som inte riktigt har samma harmoniska proportioner. Bandhornen blir lite för små/undanträngda. Kul men samtidigt lite tråkigt att väldigt mycket av de vi ser i klockväg idag bara är kopior på gammal design.
Är så sugen på svart tavla med mint om det kommer! Annars blir det svart med orange tror jag.Vad säger ni som beställt en Traska, någon som kommer köra med gul sekundvisare? Börjar själv få ångest över vilken jag ska välja av alla färger..
Mycket bra! Ser fram mot bilder när den anländer!Ger mig in i mikroträsket med en beställning på denna.
790€ med länk utan gummi ligger dom på nu.Gick inte dom på typ 750 med länk och allt? Kanske ingen större skillnad. Vet att jag och @Hjelm pratade om att de typ låg på 7500 i nypris.
ja ursäkta förrvirringen, jag hade lagt länk+gummi i korgen varav 825 euro summanKollade idag. Tror det blev 799 euro på länk. Och med vår eurokurs så blir det ju mindre roligt...
Strax över 7000 (695euro) betalade jag för min med länk + gummi.Gick inte dom på typ 750 med länk och allt? Kanske ingen större skillnad. Vet att jag och @Hjelm pratade om att de typ låg på 7500 i nypris.
Tror du mer är avundsjuk på Blancpains designer på 60-talet, om det nu var de som beställde designen eller det var någon annan som gjorde det. Däremot har de fått ihop det fint. Bättre än Merauds Bonair som inte riktigt har samma harmoniska proportioner. Bandhornen blir lite för små/undanträngda. Kul men samtidigt lite tråkigt att väldigt mycket av de vi ser i klockväg idag bara är kopior på gammal design.
Vadå? Finns inte Blancpain längre, har jag missat nått?Väldigt snygg tavla. Den är troligtvis också en remix av redan använda designelement. Synd att Blancpain inte finns längre, då hade de kunnat göra en reissue.
Vadå? Finns inte Blancpain längre, har jag missat nått?