• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Nye modeller ifra Straton. Synd GMT automatic kun kommer i 43mm. Three hand fåes i 40mm m/ automatic.
https://www.stratonwc.com/products/straton-tourer
zU4bS3lA.jpeg

1F1w5EUg.jpeg

pQGZ199A.jpeg

OhsUfYKw.jpeg

HuWN33SA.jpeg
Riktigt snygga. Synd att de mest attraktiva modellerna är 43mm.
Någon som vet ngt om urveket Swisstech S24-45? Aldrig hört talas om dem tidigare.
 

Glappis

Omega
Riktigt snygga. Synd att de mest attraktiva modellerna är 43mm.
Någon som vet ngt om urveket Swisstech S24-45? Aldrig hört talas om dem tidigare.

Alltså jag har ju Legeran och den är också 43 (eller kanske 44 mm?) och den bärs mindre tycker jag. Visst det är olika modeller men enligt Kyle i nån kommentar på nätet så brukar han alltid tänka på att designa sina modeller med just detta i åtanke. Å andra sidan kanske man inte ska lyssna på mig eftersom många här säkert skulle säga att jag bär för stora klockor för mina handleder så .... :)

Ang. urverket så ska Swisstech tydligen ingå i Fossil Group. Jag kan ha fel men det kan tyvärr vara Swisstech som Mechanice Veneziane. Å andra sidan så verkar Kyle och Straton vara jävligt noga med QC så ....
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Ventus igen idag.
I ett läge där många märken försöker växa, båda i volym men kanske ännu mera i pris tycker jag Ventus representerar vad mikromärken är för mig. Egen design (ev. nytolkning av klassisk design), Batchvis/liten produktion, mycket prisvärd och direkt försäljning och kommunikation.

20191204_092616.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
En liten uppdatering i mitt retur-ärende med Christopher Ward. Klockan skickades tillbaka den 21 november, och idag fick jag min refund. Jag var från början öppen med att jag kortat länken samt burit klockan ett par timmar.
Det var ok för dom då klockan var helt fri från märken, så kudos till CW.

Anledningen att jag skickade tillbaka den var ju att jag fått ett mycket bra erbjudande på en BB58. Den affären har nu (självklart) skitit sig då säljaren inte orkade vänta på mig :(
Men men, det går ju nya tåg :)

Edit: Och som plåster på såren har Fedex meddelat att dom ämnar att lämna ett paket idag...
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
En liten uppdatering i mitt retur-ärende med Christopher Ward. Klockan skickades tillbaka den 21 november, och idag fick jag min refund. Jag var från början öppen med att jag kortat länken samt burit klockan ett par timmar.
Det var ok för dom då klockan var helt fri från märken, så kudos till CW.

Anledningen att jag skickade tillbaka den var ju att jag fått ett mycket bra erbjudande på en BB58. Den affären har nu (självklart) skitit sig då säljaren inte orkade vänta på mig :(
Men men, det går ju nya tåg :)

Edit: Och som plåster på såren har Fedex meddelat att dom ämnar att lämna ett paket idag...
Skönt att det löste sig. Gentilt av CW, men synd att BB58-affären gick i stöpet. Men det dyker upp fler exemplar :)
 

Waldorf

Audemars
Ja, den tar över lite men samtidigt så är det en jäkligt cool form på den som man kanske hade tappat om den var smalare. Svårt!
Det kanske är så enkelt att minutvisaren är för bred. För det är där min blick hamnar varje gång jag tittar på klockan...
Jag gillar den, visarna är fina. Men så gillar jag ju lökvisarna på c60 mk2 också :D
 
Topp