• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den som vill få tag på en vid släpp bör skriva upp sig på lista här nedan.

https://www.traskawatch.com/news/2019/12/3/introducing-the-newly-redesigned-freediver

Freediver+Reviews.jpg

Final%2521.jpg

New+Hands.jpg

Side%21+copy.jpg

Bracelet%21.jpg
Riktigt tjusig! :) Måste ändå säga att jag gillar de gamla visarna bättre, speciellt sekundvisaren som hade ett skönt flow.

• Like
Reactions: M26
qb103 front.jpg
En liten uppdatering i mitt retur-ärende med Christopher Ward. Klockan skickades tillbaka den 21 november, och idag fick jag min refund. Jag var från början öppen med att jag kortat länken samt burit klockan ett par timmar.
Det var ok för dom då klockan var helt fri från märken, så kudos till CW.

Anledningen att jag skickade tillbaka den var ju att jag fått ett mycket bra erbjudande på en BB58. Den affären har nu (självklart) skitit sig då säljaren inte orkade vänta på mig :(
Men men, det går ju nya tåg :)

Edit: Och som plåster på såren har Fedex meddelat att dom ämnar att lämna ett paket idag...
Då kan du köpa en date day istället. Mycket snyggare o billigare!
Edit: nu rätt bild...

Senast ändrad:
En liten uppdatering i mitt retur-ärende med Christopher Ward. Klockan skickades tillbaka den 21 november, och idag fick jag min refund. Jag var från början öppen med att jag kortat länken samt burit klockan ett par timmar.
Det var ok för dom då klockan var helt fri från märken, så kudos till CW.

Anledningen att jag skickade tillbaka den var ju att jag fått ett mycket bra erbjudande på en BB58. Den affären har nu (självklart) skitit sig då säljaren inte orkade vänta på mig :(
Men men, det går ju nya tåg :)

Edit: Och som plåster på såren har Fedex meddelat att dom ämnar att lämna ett paket idag...
Gött att det löste sig bra med CW. Nu undrar jag var FedEx blev av? :D

Ja, var är Fedex. Skulle va här kl 18, ingen uppdatering på deras sida heller.
Min bättre hälft har varit hemma hela dagen dessutom, så dom kan inte försöka med det.
Sjukt störande att dom bokar en tid som dom själva inte kan hålla :mad:
Oerhört enerverande och nervpåfrestning-deluxe.
Först inge hopp och sen tystnad, bland det värsta jag vet. Kommer imorgon ska du se, håller tummen :)

Ja, var är Fedex. Skulle va här kl 18, ingen uppdatering på deras sida heller.
Min bättre hälft har varit hemma hela dagen dessutom, så dom kan inte försöka med det.
Sjukt störande att dom bokar en tid som dom själva inte kan hålla :mad:
Även jag har ett litet paket hos FedEx som skulle vara här senast kl 18 idag. Appen säger att paketet ligger på lokalt fedex kontor på arlanda.... jaja, det har ju bara tagit en dag dit så..

Ang Fedex tror jag att de liksom många andra fraktfirmor är rätt stressade så här efter Black och Cyber och allt vad det heter. Ge dem lite mer slack just denna vecka. :)

Ang. urverket så ska Swisstech tydligen ingå i Fossil Group. Jag kan ha fel men det kan tyvärr vara Swisstech som Mechanice Veneziane. Å andra sidan så verkar Kyle och Straton vara jävligt noga med QC så ....
I min MV Redentore 2.0 inköpt i januari i år sitter iaf ett STP 1-11 som tickar på bra. Tror att MV även använder STP i Nereide.

Ang Fedex tror jag att de liksom många andra fraktfirmor är rätt stressade så här efter Black och Cyber och allt vad det heter. Ge dem lite mer slack just denna vecka. :)
Aldrig! Här har jag planerat allt i minsta detalj.
Vad jag ska ha på mig för att matcha innehållet i paketet.
Vilken vinkel som skulle få bli första bilden.
Hur jag skulle kunna påverka mina ointresserade arbetskamrater att fråga om innehållet i mitt paket.

Och så dyker dom inte upp! Nej då har man förbrukat sin rätt att kalla sig fraktfirma!

;)

Hur jag skulle kunna påverka mina ointresserade arbetskamrater att fråga om innehållet i mitt paket.

Och så dyker dom inte upp! Nej då har man förbrukat sin rätt att kalla sig fraktfirma!

;)
:woot::hilarious:

;)

Jag rekommenderar en studie i dudeism åt herrn.

Big-Lebowski-White-Russian.jpeg

I min MV Redentore 2.0 inköpt i januari i år sitter iaf ett STP 1-11 som tickar på bra. Tror att MV även använder STP i Nereide.

Kul att din går bra men det verkar ju tyvärr vara en hel del som är redigt missnöjda med sina MV-klockor. Om det sen har med urverket eller med MV att göra är ju en annan femma.

Dessutom hade jag tydligen blandat ihop det ordentligt. STP som MV använder är bolaget som ingår i Fossil Group och Swisstech är ett helt annat bolag. Men både tillverkar "swiss made" urverk till stor del bestående av delar från asien. Och sen läste jag en rätt intressant text om STP vs. ETA på https://www.noduswatches.com/blog/stp-1-11-vs-eta-2824 som liksom tar upp det jag ville säga med mitt tidigare inlägg att Kyle/Straton har ett rykte om sig att vara väldigt noga med QC.

Marc på Long Island Watch har släppt en egen klocka, i stort sett en Seiko SKX fast med alla förbättringar som man önskade att Seiko hade gjort. Finns i två storlekar 43mm tvärsöver, 46mm l2l, 14mm hög och 38mm, 44,5mm l2l, 13mm hög. Samtliga versioner har keramiskt inlägg, solida länkar inkl. ändlänkar, hålade bandhorn, safirglas, skruvad krona, 200m vattenskydd och NH36 verk. Pris $299 plus frakt, tull och moms. Tycker dom ser väldigt trevliga ut, speciellt 12h versionen.

https://www.longislandwatch.com/Islander_Watches_s/2006.htm

mail.jpeg
Islander-Mens-Automatic-Dive-Watch-ISL-04.jpg
Islander-Mens-Automatic-Dive-Watch-ISL-03.jpg
ISL-01-2.jpg
ISL-02-2.jpg
2006.jpg

Uppdatering om Fedex:
Pratade med dom nu på morgonen, och tydligen är paketet överlämnat till Postnord ( oh the horror) så det går längre inte att spåra. Paketet kan komma idag, imorgon eller någon annan dag då det behagar postnord att köra ut det, det var tydligen omöjligt att säga.
Fedex tyckte jag skulle sätta en lapp på dörren med mitt sändningsnummer och namn, samt var dom skulle "gömma" paketet, ifall dom kommer förbi.
Dom kunde heller inte lämna det till mitt utlämningsställe innan dom försökt köra ut försändelsen 3 gånger.

To be continued....

Uppdatering om Fedex:
Pratade med dom nu på morgonen, och tydligen är paketet överlämnat till Postnord ( oh the horror) så det går längre inte att spåra. Paketet kan komma idag, imorgon eller någon annan dag då det behagar postnord att köra ut det, det var tydligen omöjligt att säga.
Fedex tyckte jag skulle sätta en lapp på dörren med mitt sändningsnummer och namn, samt var dom skulle "gömma" paketet, ifall dom kommer förbi.
Dom kunde heller inte lämna det till mitt utlämningsställe innan dom försökt köra ut försändelsen 3 gånger.

To be continued....
Tråkigt. Det är nackdelen med aktörer som knappt har någon marknadsnärvaro i Sverige och bor man utanför storstadsområdena får man nästan räkna med att de i sin tur överlämnar paketet till någon underleverantör. Även om man bor i dessa storstäder är de väldigt begränsande med hänsyn till möjlighet att hämta hos ombud/terminal osv. vilket är anledningen till att jag gärna undviker dessa aktörer i största möjliga mån men tyvärr får man sällan välja själv.

Jag hämtade dock ut ett paket från UPS igår och de verkar ha jobbat på att ordna paketombud för denna gång gick det att välja uthämtning hos en lokal tobaksbutik istället för att hämta på terminalen. Fedex har nog dock en bit kvar dit men tyvärr verkar de flesta mikromärken använda dessa två... :(

Det är schysst när minutvisaren träffar index så bra att man inte ser skillnad på index och visare. :D Ska tilläggas att minutvisaren hoppar fram ett hack när sekundvisaren når 12.
PSX_20191205_100737.jpg

Edit: Fick bli en bild 10:10 också för att visa att det inte bara var tur att den träffade förra index. :p
PSX_20191205_101142.jpg

Kul att din går bra men det verkar ju tyvärr vara en hel del som är redigt missnöjda med sina MV-klockor. Om det sen har med urverket eller med MV att göra är ju en annan femma.

Dessutom hade jag tydligen blandat ihop det ordentligt. STP som MV använder är bolaget som ingår i Fossil Group och Swisstech är ett helt annat bolag. Men både tillverkar "swiss made" urverk till stor del bestående av delar från asien. Och sen läste jag en rätt intressant text om STP vs. ETA på https://www.noduswatches.com/blog/stp-1-11-vs-eta-2824 som liksom tar upp det jag ville säga med mitt tidigare inlägg att Kyle/Straton har ett rykte om sig att vara väldigt noga med QC.
Nördig men väldigt intressant text om STP vs ETA :) Bilden talar för sig själv tycker jag:
image-asset.jpeg

Sidospår, tog med min NTH med STP1-11 till Börje på Gastons för några veckor sen (världens bästa uris f.ö, den som vet den vet)
"Naj, det är ett 2824 ser du väl, ST.. vadå?... Naj ETA 2824 säger jag ju!", end of discussion :hilarious:
Han kliade sig dock i huvudet och frågade ut mig om allt möjligt, han tyckte det var märkligt att det var så fint dekorerat och hade 26 juveler.

Det är schysst när minutvisaren träffar index så bra att man inte ser skillnad på index och visare. :D Ska tilläggas att minutvisaren hoppar fram ett hack när sekundvisaren når 12.
PSX_20191205_100737.jpg

Edit: Fick bli en bild 10:10 också för att visa att det inte bara var tur att den träffade förra index. :p
PSX_20191205_101142.jpg
Fin den där, extra kul med vridringens ursprung :)

Tillbaka
Topp