• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Skål på er alla dårar. Väldigt glad att mitt lokala bolag bestämt sig för att ta in bästa ölen i sortimentet.. :D
IMG_20191206_174121-01.jpeg

Jag ser för mig att någon som använder den där och jobbar inom maskiner i industrin av ren otur fastnar med armbandet i någon mackapär och så vips slits hela handen av på ett ögonblick. Så jag säger :stop:
Jösses vilken dyster fantasi, mördarmaskinerna anfaller! :hilarious::borg::dead:
Jag ser framför mig att jag räddar dagen med typ en torx nummer två och jag blir den stora hjälten! :D

Skål på er alla dårar. Väldigt glad att mitt lokala bolag bestämt sig för att ta in bästa ölen i sortimentet.. :D
IMG_20191206_174121-01.jpeg
Jag har haft SARB033 och SARB017 minst två ggr var. Sålde så sent som i veckan min senaste Alpinist. Sitter ändå och funderar på att köpa nya, någon av dem. Men – har aldrig haft 035:an. Är det den jag ska köpa kanske? Trots skenande nypriser känns det intressant att överväga någon av dem.

(Är köpsugen på något men vet inte vad jag behöver. ;) )

Jag har haft SARB033 och SARB017 minst två ggr var. Sålde så sent som i veckan min senaste Alpinist. Sitter ändå och funderar på att köpa nya, någon av dem. Men – har aldrig haft 035:an. Är det den jag ska köpa kanske? Trots skenande nypriser känns det intressant att överväga någon av dem.

Jag har haft sarb017 och nu 035:an. Ångrar hårt att jag sålde alpinisten, kommer snart även vara tvungen att sälja min 035 om någon är sugen.. ;)

Att lägga ned sån tid och kraft på att göra en ursnygg GMT och ändå inte fixa till vridringen så som den skall vara :shifty:

48 klicks bidirektionell. Jag håller med @Equilibrium , lägga ned så mycket jobb och ändå inte fixa till det. (Har iofs inte kollat hur det är men ändå). Den så kallade dykarsjukan.
EDIT: Förresten trevlig klocka. Islay whiska bah är för rökig för mej, tyvärr.

Skickade ett e-brev till Gnomon och frågade om varför när de skryter med bezel och insert de inte gör den 48 klicks bidirektionell. Spännande att se vad de svarar. :)

Jag har haft sarb017 och nu 035:an. Ångrar hårt att jag sålde alpinisten, kommer snart även vara tvungen att sälja min 035 om någon är sugen.. ;)
Har också sålt min sarb017, en av de få klockor jag fått mer för när jag sålde än vad jag gav när jag köpte, trots att jag använt den emellanåt under nästan ett år.;) Jaja, tur man inte är i detta för att tjäna pengar, då vore man inte så lyckad. :D

Har också sålt min sarb017, en av de få klockor jag fått mer för när jag sålde än vad jag gav när jag köpte, trots att jag använt den emellanåt under nästan ett år.;) Jaja, tur man inte är i detta för att tjäna pengar, då vore man inte så lyckad. :D
Alpinisten är ju lite speciell. Lite egen. Man kanske borde ha en i samlingen ändå.

Den nya till år 2020 med Prospex-loggan och datumbubbla är jag försiktigt skeptisk till.

En snabb dålig bild på dagens erövring då, i mörkret framför TV'n.
Snabb reflektion: Helvete vad bra den är. Jag är så nöjd att jag valde denna tavlan. Samt Commando-visare och datum.
Bättre bilder kommer imorgon!
1OmQjh7.jpg

Grattis till klockan! Såg "Just one more watchs" recension för en tid sedan och blev riktigt sugen. Dock har lite väl många klockor ramlat in på sista tiden till min frus förtret :oops:

Visste inte att såna visare heter "Commando Hands"! Inte varje dag man lär sig något nytt :D

IMG_20191108_075714.jpg

Tillbaka
Topp