• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mina 3 favoritklockor just nu. 2 mikro kvalar in på listan varav min nya Borealis är en av dem.
C4928187-ECF4-4628-8FEB-DAE0A2B0C6B5.jpeg

Godkväll tråden!

Jag väntar på Bartongummin till min Hamilton men vet av erfarenhet att det kommer ta en bra stund att få dem så jag har en fråga:

Vart hittar jag ett läder eller gummi likt detta i 22-20 för deployant clasp?
Blått eller vitt, kanske även rött eller kombinationer av dessa färger är av intresse.
Helst i Sverige eller ännu hellre från någon av er microbröder!
D8607FC9-FE41-4709-ACC9-6F9958E1246E.jpeg

Edit: hålat måste det vara dock... dålig exempelbild kanske :/

Om vridringen ändå hade vart som den ska...
Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med 48 click. 99% av alla tidszoner är hel- och halvtimmar så att sätta den på motsvarande hel- eller halvtimme borde inte vara några problem oavsett. Det ställer snarare till problem i och med att bezeln inte går att använda till annat än just GMT vilket jag antar är anledningen till att nästan inga tillverkare använder det.

Eller tänker jag fel? :bag: @Equilibrium och @kjesul får gärna flika in.

Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med 48 click. 99% av alla tidszoner är hel- och halvtimmar så att sätta den på motsvarande hel- eller halvtimme borde inte vara några problem oavsett. Det ställer snarare till problem i och med att bezeln inte går att använda till annat än just GMT vilket jag antar är anledningen till att nästan inga tillverkare använder det.

Eller tänker jag fel? :bag: @Equilibrium och @kjesul får gärna flika in.
Det vi menar är att vridringen går bara att vrida åt vänster, en riktig GMT klocka skall gå att vrida åt bägge hållen :)
Fenomenet har vi namngett "Kjesuls syndrom".

Tillbaka
Topp