Bra jobbat @kjesulSkickade ett e-brev till Gnomon och frågade om varför när de skryter med bezel och insert de inte gör den 48 klicks bidirektionell. Spännande att se vad de svarar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra jobbat @kjesulSkickade ett e-brev till Gnomon och frågade om varför när de skryter med bezel och insert de inte gör den 48 klicks bidirektionell. Spännande att se vad de svarar.
Grym klocka! Ångrar att jag inte köpte en.Grattis till klockan! Såg "Just one more watchs" recension för en tid sedan och blev riktigt sugen. Dock har lite väl många klockor ramlat in på sista tiden till min frus förtret
Visste inte att såna visare heter "Commando Hands"! Inte varje dag man lär sig något nytt
Hade inte ens noterat att det skulle komma en ny. Fick leta lite men wornandwound hade lite info (antar att allt detta finns i nån annan tråd här ). Skall tydligen komma i vitt och svart också???!! Hela tiden lär man sig i denna tråd även om klockorna kanske skulle in nån annanstans på KS.Alpinisten är ju lite speciell. Lite egen. Man kanske borde ha en i samlingen ändå.
Den nya till år 2020 med Prospex-loggan och datumbubbla är jag försiktigt skeptisk till.
Ohhh! Så bra den är! Bärs den som måttet anger?Korspostar lite.
Nykomlingen!
Nya Orient Star Diver Limited (RK-AU0304L).
Den är stor men inte massiv.Ohhh! Så bra den är! Bärs den som måttet anger?
Mycket, mycket bra oavsett!
Grattis till klockan! Såg "Just one more watchs" recension för en tid sedan och blev riktigt sugen. Dock har lite väl många klockor ramlat in på sista tiden till min frus förtret
Visste inte att såna visare heter "Commando Hands"! Inte varje dag man lär sig något nytt
Grym klocka! Ångrar att jag inte köpte en.
Inte ännu men går i tankarna!!Väldigt sugen på nya Squale då jag kan tycka min Tropic är aningen stor ibland.
men med jubilee är den kanske lite väl lik Rolex. Uppfriskande med andra visare än Mercedes med. Någon som beställt en än?
Haha, tänkte kommentera att levman skulle beställa en innan jag såg att det var du. Har du haft 42mm eller valde du att inte köpa pga storleken?Någon som beställt en än?
Du kan skicka den till Steinhart. Har läst att de står för frakten men vet inte om det fortfarande är aktuellt. Annars är det ju standard ETA/Sellita som vem som helst servar.Är det någon som har tips på var man kan lämna en Steinhart på service i Stockholm? Märkte att tavlan på min rör sig när jag trycker in kronan efter att ha ställt tiden (och att den inte alltid hamnar i rätt läge när man drar ut kronan). Och vet någon vad det kan tänkas kosta att fixa?
Du kan skicka den till Steinhart. Har läst att de står för frakten men vet inte om det fortfarande är aktuellt.
@Lutte Jag såg att du hade läst mitt inlägg innan jag redigerade men det är som sagt standardverk från ETA/Sellita som i stort sett alla servar.
Ja, det tror jag nog om de nu fortfarande gör det. En service lär man inte behöva inom garantiperioden.Även utanför garanti? Tror inte ens jag har kvar kvittot...
Det har nog att göra med att de är del av en kedja även om de säljer andra märken med samma verk i. Jag fick samma svar när jag var in till min lokala KM-butik med ett märke som de inte säljer.Jag trodde det var så när jag var inne hos lokala klockmäster och frågade, men de sa att de inte tog i något de inte själva sålde.
Det har nog att göra med att de är del av en kedja även om de säljer andra märken med samma verk i. Jag fick samma svar när jag var in till min lokala KM-butik med ett märke som de inte säljer.
Du får hitta en "riktig" urmakare, en lokal person med erfarenhet. Jag har en sån här som gör allt från renoveringar av vintage till service till vattentätstestning till småfixar på nya klockor och större reparationer när garantier gått ut. Fantastisk på att hitta delar till olika märken. Garantijobb kan han dock bara göra för märken han säljer och de flesta tillverkar tar hand om sånt själva direkt.Jag trodde det var så när jag var inne hos lokala klockmäster och frågade, men de sa att de inte tog i något de inte själva sålde.
Har Tropic och gillar den verkligen! Men om jag skulle anmärka på något så tycker jag den är aningen stor.Haha, tänkte kommentera att levman skulle beställa en innan jag såg att det var du. Har du haft 42mm eller valde du att inte köpa pga storleken?
Även utanför garanti? Tror inte ens jag har kvar kvittot...
Jävlar vad bra den ser ut! Stort grattis!Jag fortsätter på inslaget spår, Borealis Adraga får all handledstid
Grym klocka! Ångrar att jag inte köpte en.
Väldigt fin och prisvärd! Ångrar att jag sålde min..