Nästa vecka börjar pre-order enligt deras Instagram.
Och detta är utan tvekan min favorit.
Ja den där är riktigt vass, den är min favorit också. Tyckte dock även att den vita var ganska häftig (av nån anledning som jag själv inte riktigt vet).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästa vecka börjar pre-order enligt deras Instagram.
Det var en lyckad design på 50-talet och stpr sig fint än idag. Synd att de lite mer egna varianterna inte var lika kul.Ja den där är riktigt vass, den är min favorit också. Tyckte dock även att den vita var ganska häftig (av nån anledning som jag själv inte riktigt vet).
Den är riktigt vass. Vad kommer de kosta?Nästa vecka börjar pre-order enligt deras Instagram.
Ja, riktigt schysst.Denna var hur frän som helst!
Jag vet inte. Men tippar runt $500Den är riktigt vass. Vad kommer de kosta?
Han som skrev om dem på FB gissade själv på omkring 300$ på pre-order. Men som sagt, det var en högst amatörmässig gissning som jag tyckte lät lite väl låg.Den är riktigt vass. Vad kommer de kosta?
Känns underkant, men är det så väl så blir det svårt att hålla sig bortaHan som skrev om dem på FB gissade själv på omkring 300$ på pre-order. Men som sagt, det var en högst amatörmässig gissning som jag tyckte lät lite väl låg.
Ja den var även en favorit hos mig ibland de klockornaJa den där är riktigt vass, den är min favorit också. Tyckte dock även att den vita var ganska häftig (av nån anledning som jag själv inte riktigt vet).
Med tanke på att det är en kopia på kanske världens mest legendariska klocka så är det ju inte så konstigt att vi är så många som tycker att just den är fin.Ja den var även en favorit hos mig ibland de klockorna
Så. Jäkla. Fet.Nästa vecka börjar pre-order enligt deras Instagram.
Riktigt cool!Jag känner att jag måste bidra med min 38-mm dykare som överaskar med att bli min favorit. Tänkte att det skulle bli min frus semesterklocka men det kan hon fet-glömma nu
Armida A12 är en homage på original 62Mas som kom samtidigt som Seiko släppte sin 40 mm reissue av 62mas...men till 10 % av priset. Min plan var att frun skulle få A12an och att jag ska skaffa mig en reissue SLA017. Men nu gillar jag denna så mycket att jag inte tror att nya SLA017 ger något mer. 38 mm har visat sig vara perfekt, vet inte om det är kombinationen med den snygga dome-kristallen och tavlans massiva markeringar. L2l är 49 mm tror jag och om jag tycker det skulle vara för långt så är inte klockan dyrare än att jag slipar ner den totalt 1 mm. Den blå färgen på tavla och bezel är fantastisk!
Min handled är ca 18-19 cm omkrets och "bredd" ca 6,5 cm, själv är jag 192 cm lång.
Snyggt! Köpte du direkt från Steinhart eller hittade du en begagnad?Efter alla diskussioner om Steinhart, bra som mindre bra så kände jag att det var dags att skaffa mig en egen uppfattning. Fick bli en gmt eftersom tillfälle gavs. Mina första intryck är att den känns välgjord med bra finish och en förbaskat skön länk. Sitter lågt på handleden jämfört med mycket annat jag provat, vilket jag tycker är bra.
Kallas för en homage, en kopia m.m och det är jag fullt medveten om, men jag känner mig inte som en skurk för det så den diskussionen hoppas jag uteblir.
Som sagt riktigt trevligt första intryck.
Begagnad, fullset ifrån juli -17. Här på forumet.Snyggt! Köpte du direkt från Steinhart eller hittade du en begagnad?
Kanoonfin. 42 el 39? En av fördelarna med de raka bandhornen att den sitter lågt på armen?Efter alla diskussioner om Steinhart, bra som mindre bra så kände jag att det var dags att skaffa mig en egen uppfattning. Fick bli en gmt eftersom tillfälle gavs. Mina första intryck är att den känns välgjord med bra finish och en förbaskat skön länk. Sitter lågt på handleden jämfört med mycket annat jag provat, vilket jag tycker är bra.
Kallas för en homage, en kopia m.m och det är jag fullt medveten om, men jag känner mig inte som en skurk för det så den diskussionen hoppas jag uteblir.
Det är 42mm men bärs mindre tycker jag. Kan vara för den sitter lågt. Kan vara bandhornens förtjänst men hela huset känns lågt. Känsel/synvilla? Kan också bero på att man burit något bulkigare nyligen.Kanoonfin. 42 el 39? En av fördelarna med de raka bandhornen att den sitter lågt på armen?
Efter alla diskussioner om Steinhart, bra som mindre bra så kände jag att det var dags att skaffa mig en egen uppfattning. Fick bli en gmt eftersom tillfälle gavs. Mina första intryck är att den känns välgjord med bra finish och en förbaskat skön länk. Sitter lågt på handleden jämfört med mycket annat jag provat, vilket jag tycker är bra.
Tackar! Coke är inte så tokigt. Funderar på att komplettera med ett Pepsi och ett svart keramiskt inlägg. Har ställt frågan till Steinhart om inlägget till deras Dual time vintage passar denna.Snyggt med Coke! Grattis
Aha, bra fångat! Har inte sett nån till salu, är fan lite sugen självBegagnad, fullset ifrån juli -17. Här på forumet.
Jag la ut en köpesannons och fick napp. Kunde inte låta bli när den var i mycket bra skick och fullset. Mörkertalet när det gäller Steinhart här på forumet är nog större än vad dess rykte säger. Många smygkör nog en sådan bakom lyckta dörrar . Försvinner ju oftast ganska kvickt på köp&sälj vilket kanske talar för min teori.Aha, bra fångat! Har inte sett nån till salu, är fan lite sugen själv
Haha, ja. Det tanken har slagit mig med.Jag la ut en köpesannons och fick napp. Kunde inte låta bli när den var i mycket bra skick och fullset. Mörkertalet när det gäller Steinhart här på forumet är nog större än vad dess rykte säger. Många smygkör nog en sådan bakom lyckta dörrar . Försvinner ju oftast ganska kvickt på köp&sälj vilket kanske talar för min teori.
Har man inget emot dess likhet till något annat så gör den med stor sannolikhet ingen besviken så kör på.
Alltså fan vad snygg!!Efter alla diskussioner om Steinhart, bra som mindre bra så kände jag att det var dags att skaffa mig en egen uppfattning. Fick bli en gmt eftersom tillfälle gavs. Mina första intryck är att den känns välgjord med bra finish och en förbaskat skön länk. Sitter lågt på handleden jämfört med mycket annat jag provat, vilket jag tycker är bra.
Tackar! Är själv glatt överraskad över vad man får för pengen i detta fallet. Vill inte göra några större jämförelser efter kort tids användning, det kommer så småningom. Bådar gott gör det dock.Alltså fan vad snygg!!
Hmm, så kanske man får tag på nåt önskvärt. Tycker det dyker upp en och annan av ocean one och pilot modellerna i sälj här och på tr så helt ovanliga är det nog inte. Däremot är väl Triton och marin modellerna mer ovanliga. C24 har rätt många, tyder på att det säljs/köps rätt många nya. Tror att "gnället" är begränsat till en del håll, jag bryr mej inte, gillar klockorna och kvaliteten för pengarna, och tror det finns en hel del (fler) med den åsikten.Jag la ut en köpesannons och fick napp. Kunde inte låta bli när den var i mycket bra skick och fullset. Mörkertalet när det gäller Steinhart här på forumet är nog större än vad dess rykte säger. Många smygkör nog en sådan bakom lyckta dörrar . Försvinner ju oftast ganska kvickt på köp&sälj vilket kanske talar för min teori.
Har man inget emot dess likhet till något annat så gör den med stor sannolikhet ingen besviken så kör på.
De som gnäller gör mest ljud ifrån sig!Hmm, så kanske man får tag på nåt önskvärt. Tycker det dyker upp en och annan av ocean one och pilot modellerna i sälj här och på tr så helt ovanliga är det nog inte. Däremot är väl Triton och marin modellerna mer ovanliga. C24 har rätt många, tyder på att det säljs/köps rätt många nya. Tror att "gnället" är begränsat till en del håll, jag bryr mej inte, gillar klockorna och kvaliteten för pengarna, och tror det finns en hel del (fler) med den åsikten.
Blev sugen av den fina bilden så nu fick den åka på (igen). Säg hej till storebror med rött.Ja va fasen, jag fläskar på med en kvällsbild också. "Gmt i motljus"
Ahh, snyggt. Här åker dom stenhårda fram på löpande band. Trevligt .Blev sugen av den fina bilden så nu fick den åka på (igen). Säg hej till storebror med rött.