• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nästa vecka börjar pre-order enligt deras Instagram.
Och detta är utan tvekan min favorit.
FB_IMG_1534070405841.jpg

Ja den där är riktigt vass, den är min favorit också. Tyckte dock även att den vita var ganska häftig (av nån anledning som jag själv inte riktigt vet).

Jag känner att jag måste bidra med min 38-mm dykare som överaskar med att bli min favorit. Tänkte att det skulle bli min frus semesterklocka men det kan hon fet-glömma nu :)
Armida A12 är en homage på original 62Mas som kom samtidigt som Seiko släppte sin 40 mm reissue av 62mas...men till 10 % av priset. Min plan var att frun skulle få A12an och att jag ska skaffa mig en reissue SLA017. Men nu gillar jag denna så mycket att jag inte tror att nya SLA017 ger något mer. 38 mm har visat sig vara perfekt, vet inte om det är kombinationen med den snygga dome-kristallen och tavlans massiva markeringar. L2l är 49 mm tror jag och om jag tycker det skulle vara för långt så är inte klockan dyrare än att jag slipar ner den totalt 1 mm. Den blå färgen på tavla och bezel är fantastisk!
Min handled är ca 18-19 cm omkrets och "bredd" ca 6,5 cm, själv är jag 192 cm lång.

IMG_6560.jpg

IMG_6565.jpg

IMG_6586.jpg

IMG_6623.JPG
Riktigt cool!

Efter alla diskussioner om Steinhart, bra som mindre bra så kände jag att det var dags att skaffa mig en egen uppfattning. Fick bli en gmt eftersom tillfälle gavs. Mina första intryck är att den känns välgjord med bra finish och en förbaskat skön länk. Sitter lågt på handleden jämfört med mycket annat jag provat, vilket jag tycker är bra.
Kallas för en homage, en kopia m.m och det är jag fullt medveten om, men jag känner mig inte som en skurk för det så den diskussionen hoppas jag uteblir.
Som sagt riktigt trevligt första intryck.
PSX_20180813_134014.jpg

Senast ändrad:
Efter alla diskussioner om Steinhart, bra som mindre bra så kände jag att det var dags att skaffa mig en egen uppfattning. Fick bli en gmt eftersom tillfälle gavs. Mina första intryck är att den känns välgjord med bra finish och en förbaskat skön länk. Sitter lågt på handleden jämfört med mycket annat jag provat, vilket jag tycker är bra.
Kallas för en homage, en kopia m.m och det är jag fullt medveten om, men jag känner mig inte som en skurk för det så den diskussionen hoppas jag uteblir.
PSX_20180813_134014.jpg
Snyggt! Köpte du direkt från Steinhart eller hittade du en begagnad?

PSX_20180813_134014.jpg
Kanoonfin. 42 el 39? En av fördelarna med de raka bandhornen att den sitter lågt på armen?

PSX_20180813_134014.jpg

Snyggt med Coke! Grattis :)

Aha, bra fångat! Har inte sett nån till salu, är fan lite sugen själv :)
Jag la ut en köpesannons och fick napp. Kunde inte låta bli när den var i mycket bra skick och fullset. Mörkertalet när det gäller Steinhart här på forumet är nog större än vad dess rykte säger. Många smygkör nog en sådan bakom lyckta dörrar :). Försvinner ju oftast ganska kvickt på köp&sälj vilket kanske talar för min teori.
Har man inget emot dess likhet till något annat så gör den med stor sannolikhet ingen besviken så kör på.

Jag la ut en köpesannons och fick napp. Kunde inte låta bli när den var i mycket bra skick och fullset. Mörkertalet när det gäller Steinhart här på forumet är nog större än vad dess rykte säger. Många smygkör nog en sådan bakom lyckta dörrar :). Försvinner ju oftast ganska kvickt på köp&sälj vilket kanske talar för min teori.
Har man inget emot dess likhet till något annat så gör den med stor sannolikhet ingen besviken så kör på.
Haha, ja. Det tanken har slagit mig med.

PSX_20180813_134014.jpg
Alltså fan vad snygg!!

Hmm, så kanske man får tag på nåt önskvärt. Tycker det dyker upp en och annan av ocean one och pilot modellerna i sälj här och på tr så helt ovanliga är det nog inte. Däremot är väl Triton och marin modellerna mer ovanliga. C24 har rätt många, tyder på att det säljs/köps rätt många nya. Tror att "gnället" är begränsat till en del håll, jag bryr mej inte, gillar klockorna och kvaliteten för pengarna, och tror det finns en hel del (fler) med den åsikten.

Hmm, så kanske man får tag på nåt önskvärt. Tycker det dyker upp en och annan av ocean one och pilot modellerna i sälj här och på tr så helt ovanliga är det nog inte. Däremot är väl Triton och marin modellerna mer ovanliga. C24 har rätt många, tyder på att det säljs/köps rätt många nya. Tror att "gnället" är begränsat till en del håll, jag bryr mej inte, gillar klockorna och kvaliteten för pengarna, och tror det finns en hel del (fler) med den åsikten.
De som gnäller gör mest ljud ifrån sig!

Tillbaka
Topp