• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Får bli denna idag också. Grymt nöjd.
PSX_20180814_132512.jpg

Kvällens googlingsobjekt efter att barnen har somnat. Alla affordable, okej Gorilla på gränsen (och inget alternativ för något köp heller) men de har skönt stuk och nog inte nämnts i tråden än :)
5481DBBC-64D2-421F-B6BD-B83506B1BF99.jpeg

0AADC91A-8C28-4CA7-AABF-5A9793BE8A57.jpeg
972FEF07-B7CC-415A-9354-E5494BA52E93.jpeg

Plus två digitalisar från Braun. Stilren och funky...
4B73AD80-FD7B-41AB-B72B-269418FE3201.jpeg
7324099D-7EA4-4A1D-8CE4-DC0E5613C68F.jpeg
Vet du varför den högra Braunklockan ser ut som en Ventura?

Alltid tyckt de var koola även om jag förmodligen aldrig kommer köpa en.

Jag med, har en wtb ute via tz uk och fick napp så väntar på bilder och mer info men gått några dagar nu utan att få något så får nog skriva igen :)

Läste på lite mer och just denna verkar vara ett samarbete/räddning av ventura till Braun därav de delar samma modul och liknande boett. Dock olika prisbild, ventura verkar betydligt mer påkostad i finish etc. så kostar mkt mer. Dessa Braun gick i julas via någon sida för ca 110-120£, många som köpte då på tz-uk så priset har sjunkit. Så satte min budget där i annonsen.

Gillar även den andra, inte heller den speciellt dyr. Efter en sommar med g-shock gillar jag digitalt men vore roligt testa något i stål. Även junghans mega finns ju till bra pris begagnat men den verkar väldigt stor.

Någon som vet hur länge Borealis brukar köra sina pre-orders. Känner att jag inte är riktigt kapabel att fatta ett beslut just nu med en Hammerhead och en Seaforth på ingång inom en månad :D

Kvällens googlingsobjekt efter att barnen har somnat. Alla affordable, okej Gorilla på gränsen (och inget alternativ för något köp heller) men de har skönt stuk och nog inte nämnts i tråden än :)
5481DBBC-64D2-421F-B6BD-B83506B1BF99.jpeg

0AADC91A-8C28-4CA7-AABF-5A9793BE8A57.jpeg
972FEF07-B7CC-415A-9354-E5494BA52E93.jpeg

Plus två digitalisar från Braun. Stilren och funky...
4B73AD80-FD7B-41AB-B72B-269418FE3201.jpeg
7324099D-7EA4-4A1D-8CE4-DC0E5613C68F.jpeg

Schysst skattjakt. Jag kan ju bara säga gott om Richard LeGrand iaf.

Samma här! Måste säga att jag är lite förvånad att de inte är vanligare på forumet än vad de är

När man är blivande student men har ett behov (nåja, habegär) för en GMT, men inte har ekonomin för en Steinhart tex så får man chansa lite. Denna anlände igår och jag måste säga att jag är väldigt imponerad. Bra tyngd, helt okej kvalitet på vridning, safirglas, keramisk bezel och en oväntat bra länk. Hade förväntat mig en länk som på billiga seiko eller alpha, men nej, den är förutom spännets tjocklek imponerande bra för pengarna. Skickades dessutom via/från Holland verkar det som, då tull uteblev. Mycket klocka för väldigt lite pengar lyder första domen.
20180815_124041.jpg

När man är blivande student men har ett behov (nåja, habegär) för en GMT, men inte har ekonomin för en Steinhart tex så får man chansa lite. Denna anlände igår och jag måste säga att jag är väldigt imponerad. Bra tyngd, helt okej kvalitet på vridning, safirglas, keramisk bezel och en oväntat bra länk. Hade förväntat mig en länk som på billiga seiko eller alpha, men nej, den är förutom spännets tjocklek imponerande bra för pengarna. Skickades dessutom via/från Holland verkar det som, då tull uteblev. Mycket klocka för väldigt lite pengar lyder första domen.
20180815_124041.jpg
Riktigt fin. Var handlade du den?

Fått lite mixade signaler om Zelos men är fortfarande lite sugen på en Helmsman 2 så jag bara undrar vad som är dåligt/bra med de, Känns ändå som jag förstår det att den är helt okej för priset. Sitter ju ett Seiko urverk Nh35 om jag inte har fel som går -20/+40 per dygn hur mycket märks det, måste man ställa om klockan hela tiden eller?
Mvh :)

Fått lite mixade signaler om Zelos men är fortfarande lite sugen på en Helmsman 2 så jag bara undrar vad som är dåligt/bra med de, Känns ändå som jag förstår det att den är helt okej för priset. Sitter ju ett Seiko urverk Nh35 om jag inte har fel som går -20/+40 per dygn hur mycket märks det, måste man ställa om klockan hela tiden eller?
Min håller sig inom 10 sekunder per dygn :)

NH35 går generellt mycket bättre än specifikationen. Det är ganska vanligt att sätta så generöst intervall på billigare urverk för att minska garantiärendena. Jag äger tre klockor med NH35 och de går ett par sekunder plus varje dag. I sämsta fall ca 7-8 sekunder plus. I vanligaste fall, när de bärs, ca 5-6 sekunder.

Ett NH35 borde gå bättre än så, utan problem.

Jag tittar mycket på Just One More Watch och där förkommer många klockor med NH35 och han mäter alltid tidshållningen. Det brukar handla om 5-10 sekunder plus i genomsnitt.

Tillbaka
Topp