• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vi kör ett handledsskott på min Richard LeGrand i aktiv tjänstgöring.

E37B643B-6E5A-4582-BDF7-23352F11485B.jpeg

Använde du bezeln? Annars är det nästan spöstraff på att inte centrera den innan kort :D

;)

Fått lite mixade signaler om Zelos men är fortfarande lite sugen på en Helmsman 2 så jag bara undrar vad som är dåligt/bra med de, Känns ändå som jag förstår det att den är helt okej för priset. Sitter ju ett Seiko urverk Nh35 om jag inte har fel som går -20/+40 per dygn hur mycket märks det, måste man ställa om klockan hela tiden eller?
Mvh :)
Det går ju att rucka om man inte är nöjd. Min skx med det enklare 7s26-verket går i stort sett +-0. Ungefär en gång per halvår ställer jag tillbaka den en minut.

Fan, nu är jag också sugen på att prova en Steinhart GMT.
Ingen som har en och är sugen på ett byte mot mot min CW C60 LE? :)
Din CW är jättefin med sin blåa tavla men lite för stor för mej (tror jag, beror ju på ett antal saker som vi haft uppe förut i denna tråden) och jag är just nu lite körd på 24h/gmt...
Förvånande att du inte lyckats sälja den än dock.

Din CW är jättefin med sin blåa tavla men lite för stor för mej (tror jag, beror ju på ett antal saker som vi haft uppe förut i denna tråden) och jag är just nu lite körd på 24h/gmt...
Förvånande att du inte lyckats sälja den än dock.
Ja, det förvånar mig mig med faktiskt.
Följdfråga: Är det någon som sålt via watchuseek? Hur löste ni frakten isåfall.
Jag börjar leka med tanken att sälja den där istället. Men skulle ju gärna vilja att den stannade inom forumet här på KS förstås.

Ja, det förvånar mig mig med faktiskt.
Följdfråga: Är det någon som sålt via watchuseek? Hur löste ni frakten isåfall.
Jag börjar leka med tanken att sälja den där istället. Men skulle ju gärna vilja att den stannade inom forumet här på KS förstås.
Har sålt ett gäng klockor där. Har alltid kört betalning genom paypal och frakt genom postnord. Har fungerat bra :)

Inför Greklandsresa fick gummit göra comeback. Bad i havet med det ljusa canvasbandet var ingen lysande idé visade det sig under förra helgen. Patinan har även jämnat ut sig och fläckarna som tex @Aurum påpekade är nu ett minne blott :) nu ska det badas! Svåraste är nog att bestämma vilka andra mikros som ska få åka på semester.
20180816_120150.jpg

Ny klocka idag. En Zelos Helmsman 2 i brons med tavla av meteorit (från lappland!). Första intrycket är att det är bra skit. Bra finish på tavla och visare. Något sämre på boett men fullt godtagbart med hänsyn till priset. Följde med en drös tillbehör, kanske lägga de pengarna på klockan ist?
Gummibandet är helt ok. Lite för tjockt och långt men mjukt och skönt. Spännet är onödigt köttigt. Känslan när man vrider den inre dykringen är grym. Mycket välgjord mekanism. Är mycket nöjd än så länge. Tavlan är riktigt fin med många detaljer att studera! Sweet att kunna testa brons och meteorit för ett sådant lågt pris.
DSC_0840.JPG
DSC_0839.JPG
DSC_0842.JPG
DSC_0841.JPG
DSC_0843.JPG
DSC_0844.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp