• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Är det någon som har erfarenhet av Oceancrawler? Kan inte minnas att de varit uppe i tråden förut men jag har kanske fel.

IMG_2776.jpg
IMG_2777.jpg
IMG_2778.jpg
IMG_2779.jpg
IMG_2780.jpg

Den gröna med extra visare!! :woot:
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Trevligt. Berätta mer!! Storlek, pris, verk?! Gör jobbet åt oss ;)

https://www.oceancrawler.com/

  • Brand NEW SOPROD GMT Automatics to be released!
  • Only 200 numbered units
  • Regulated SOPROD C125 movement
  • $999 Super Early Bird, $1,199 Early Bird, $1,599 Retail Price
  • We start shipping December 19th!
  • Case Diameter (excluding crown): 44mm
  • Case Thickness: 15.6mm, Lug-To-Lug: 50mm, Lug Width: 22mm
  • Case Material: 316L Stainless steel
  • Bezel: Unidirectional Rotating Sapphire Bezel with 120 Clicks and Swiss C3 Superluminova Markers
  • Water Resistance: 600 meters, 2000-feet or 60 ATM
 

M26

Rolex
2-Faktor
Direnzo släpper en ny dykare DRZ03 Eclipse i februari via KS, startar på $499

Specifications:

Case material 316L

Crystal sapphire with anti-reflective coating

Water resistant 20atm

Diameter without crown 40mm

Lug to lug 48mm (20mm strap)

Height 12.5mm

Case back screw down

Movement automatic: Sellita SW-200-1

Dial Matt + sunburst fumé with applied indices

Straps:

The watch comes with:

– Oyster style, 316L stainless steel bracelet with curved (fitted) solid end-links and diver extension clasp.

– Marina Nationale nylon strap (Parachute style).

– Optional or “stretch goal” Tropic Rubber strap.

– All production’s buckles with signed logo


DSC00057_a_R_01.jpg
03-1320x880.jpg
DSC00050_r_02.jpg
Direnzo_Duo_01_IG-1320x1320.jpg
DSC00121_a_r_01.jpg
IMG_20191116_211550_580-1320x990.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Timex Q är tillbaka i lager för den som är sugen, glöm inte att använda rabattkoden för att få 15 % rabatt (går att få en ny kod om man anmäler sig till Timex nyhetsbrev) :)

https://www.timex.eu/en_GB/q-timex-...ssue-38mm-Stainless-Steel-Bracelet-Watch.html

Rabattkod: WELCOME-HPRH-2QMP-MF7Z-7ST2

Jag gick in samma dag och försökte använda koden ovan, vilken inte fungerar. Det ser dock ut som en engångskod och är förmodligen förbrukad. Jag skrev upp mig på nyhetsbrevet och fick som svar att koden är WELCOME15. Den fungerade inte heller. Jag skrev ett mail till Timex där jag frågade varför den inte kunde appliceras (fick inget meddelande om varför när jag försökte, bara "Not applied").

De svarade att det beror på villkoren som finns att läsa på https://www.timex.eu/en_GB/promo-details.html

Efter att ha läst alla villkoren förstod jag snabbt att i princip hela sortimentet är uteslutet från koden, vilket gör den så gott som värdelös. En stor faktor i det, förutom att många serier är uteslutna, är att alla ordrar över €79 automatiskt får fri frakt (värde €8), och om det räknas som en annan rabatt så kommer man aldrig kunna få 15 %.

Så här såg mailet ut:
E842C405-EE49-42B6-993C-AFE0F90FCCEF.jpeg

Ingen länk till villkoren, ingen information om utgångsdatum eller restriktioner. Jag kände mig nödgad att svara agenten på kundtjänst och förklara detta.

Så här skrev jag:
”Hello Ms. Mia,

I understand, though none of this is apparent when signing up, or in the, welcome mail where I received the code.

Firstly, the exclusions detailed in the link seem to pretty much negate the discount altogether. I signed up on my site, the EU one, but these terms says it’s only valid on timex.co.uk.

Secondly, many collections are excluded (I count six different), which means it wouldn’t be applicable anyway. The Q Reissue is what drew me to the site in the first place. The shipping discount, as I mentioned previously, is automatically applied and would invalidate this discount on any order fitting the other narrow criteria anyway.

And thirdly, there is no end date mentioned, and I tried it the same day I got the mail. The code seems to be general (WELCOME15). I did not receive a specific/personal code. Actually, there is nothing indicating any restrictions beyond it being applicable on my next purchase.

I’m sorry to be listing grievances, just thought I’d make you aware of how the offer sounds and looks versus the reality of trying to take advantage of the promotion.

Best regards”
 

v0n

Patek
2-Faktor
Direnzo släpper en ny dykare DRZ03 Eclipse i februari via KS, startar på $499

Specifications:

Case material 316L

Crystal sapphire with anti-reflective coating

Water resistant 20atm

Diameter without crown 40mm

Lug to lug 48mm (20mm strap)

Height 12.5mm

Case back screw down

Movement automatic: Sellita SW-200-1

Dial Matt + sunburst fumé with applied indices

Straps:

The watch comes with:

– Oyster style, 316L stainless steel bracelet with curved (fitted) solid end-links and diver extension clasp.

– Marina Nationale nylon strap (Parachute style).

– Optional or “stretch goal” Tropic Rubber strap.

– All production’s buckles with signed logo


DSC00057_a_R_01.jpg
03-1320x880.jpg
DSC00050_r_02.jpg
Direnzo_Duo_01_IG-1320x1320.jpg
DSC00121_a_r_01.jpg
IMG_20191116_211550_580-1320x990.jpg
Rätt fräna ändå, tror jag gillart. Har sett att de promotas rätt hårt på DW, ägaren verkar vara väldigt entusiastisk på ett bra sätt
 
  • Like
Reactions: M26

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag gick in samma dag och försökte använda koden ovan, vilken inte fungerar. Det ser dock ut som en engångskod och är förmodligen förbrukad. Jag skrev upp mig på nyhetsbrevet och fick som svar att koden är WELCOME15. Den fungerade inte heller. Jag skrev ett mail till Timex där jag frågade varför den inte kunde appliceras (fick inget meddelande om varför när jag försökte, bara "Not applied").

De svarade att det beror på villkoren som finns att läsa på https://www.timex.eu/en_GB/promo-details.html

Efter att ha läst alla villkoren förstod jag snabbt att i princip hela sortimentet är uteslutet från koden, vilket gör den så gott som värdelös. En stor faktor i det, förutom att många serier är uteslutna, är att alla ordrar över €79 automatiskt får fri frakt (värde €8), och om det räknas som en annan rabatt så kommer man aldrig kunna få 15 %.

Så här såg mailet ut:
E842C405-EE49-42B6-993C-AFE0F90FCCEF.jpeg

Ingen länk till villkoren, ingen information om utgångsdatum eller restriktioner. Jag kände mig nödgad att svara agenten på kundtjänst och förklara detta.

Så här skrev jag:
”Hello Ms. Mia,

I understand, though none of this is apparent when signing up, or in the, welcome mail where I received the code.

Firstly, the exclusions detailed in the link seem to pretty much negate the discount altogether. I signed up on my site, the EU one, but these terms says it’s only valid on timex.co.uk.

Secondly, many collections are excluded (I count six different), which means it wouldn’t be applicable anyway. The Q Reissue is what drew me to the site in the first place. The shipping discount, as I mentioned previously, is automatically applied and would invalidate this discount on any order fitting the other narrow criteria anyway.

And thirdly, there is no end date mentioned, and I tried it the same day I got the mail. The code seems to be general (WELCOME15). I did not receive a specific/personal code. Actually, there is nothing indicating any restrictions beyond it being applicable on my next purchase.

I’m sorry to be listing grievances, just thought I’d make you aware of how the offer sounds and looks versus the reality of trying to take advantage of the promotion.

Best regards”

Det var ju jädrigt tråkigt! Står ju inte direkt något i mailet om att större delen av sortimentet är uteslutet :shifty:
 
Topp