• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Simon1

Cartier
Fick till slut tummen ur och bytte batteri. Min första ”riktiga” klocka, Timex MK1 Camper. Hade förträngt hur högt den tickar...
 

Bilagor

  • D0C91EF9-302A-4BCE-876D-C009D902D181.jpeg
    D0C91EF9-302A-4BCE-876D-C009D902D181.jpeg
    569 KB · Visningar: 1

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Vill minnas att det var någon i tråden som letade efter en Scubadude !?
https://klocksnack.se/threads/vostok-amphibia.124599/

Inget fan av just den boetten men nån borde ju definitivt hugga den :)

Det var nog jag som letade efter en, men jag köpte ju en ny 670 scuba dude istället tillslut :)


Fun fact om 670. Det är en specialmodell som släpptes med 6 olika tavlor och den är framtagen tillsammans med ,och för, Vostok fanclub. Läste på Vostoks hemsida (inte Meranom) att de gärna plockar ihop specialmodeller direkt i fabriken.... kanske något för nästa affordable LE? :angel:
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tack så mycket! Ni får hjälpa mig med hur jag ska anordna en passaround här i Microtråden sen, blir när produktionsklockorna kommit hem!
Oh, passaround! Kul! Säg bara till så är jag gärna med.

1. Bestäm antal deltagare.
2. Bestäm hur länge klockan ska vara hos varje deltagare.
3. Bestäm motkrav (t ex om det kostar att vara med eller om det ska postas bilder och intryck eller alltihop samtidigt).
4.. Bestäm vad som händer när passarounden är slut. Lotta ut klockan till en deltagare? Sälj den dyrt pga proveniensen som uppstått?
5. Sammanställ deltagare och i vilken ordning klockan ska skickas. (Här kan du även fundera över om du vill ha koll på varje gång klockan skickas mellan deltagare).
6. Skicka ut klockan på sitt äventyr.
7. ?
8. Profit.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Oh, passaround! Kul! Säg bara till så är jag gärna med.

1. Bestäm antal deltagare.
2. Bestäm hur länge klockan ska vara hos varje deltagare.
3. Bestäm motkrav (t ex om det kostar att vara med eller om det ska postas bilder och intryck eller alltihop samtidigt).
4.. Bestäm vad som händer när passarounden är slut. Lotta ut klockan till en deltagare? Sälj den dyrt pga proveniensen som uppstått?
5. Sammanställ deltagare och i vilken ordning klockan ska skickas. (Här kan du även fundera över om du vill ha koll på varje gång klockan skickas mellan deltagare).
6. Skicka ut klockan på sitt äventyr.
7. ?
8. Profit.
Snygg sammanställning! :)
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Oh, passaround! Kul! Säg bara till så är jag gärna med.

1. Bestäm antal deltagare.
2. Bestäm hur länge klockan ska vara hos varje deltagare.
3. Bestäm motkrav (t ex om det kostar att vara med eller om det ska postas bilder och intryck eller alltihop samtidigt).
4.. Bestäm vad som händer när passarounden är slut. Lotta ut klockan till en deltagare? Sälj den dyrt pga proveniensen som uppstått?
5. Sammanställ deltagare och i vilken ordning klockan ska skickas. (Här kan du även fundera över om du vill ha koll på varje gång klockan skickas mellan deltagare).
6. Skicka ut klockan på sitt äventyr.
7. ?
8. Profit.

Tänk också på vad som händer om något skiter sig. Detta är PR för dig, så om nån t.ex. cyklar omkull med klockan först ned i asfalten eller nåt annat händer som gör trista skador på klockan, överväg att byta ut exemplaret som åker runt. Jag har inte sett sådan hantering än här på forumet, men jag har sett motsvarande på andra forum för specialintressen.

Här är ett tydligt och hittills välfungerande exempel på en passaround:

https://klocksnack.se/threads/passaround-sinn-104.121661/
 

FOQ

Audemars
Det var nog jag som letade efter en, men jag köpte ju en ny 670 scuba dude istället tillslut :)


Fun fact om 670. Det är en specialmodell som släpptes med 6 olika tavlor och den är framtagen tillsammans med ,och för, Vostok fanclub. Läste på Vostoks hemsida (inte Meranom) att de gärna plockar ihop specialmodeller direkt i fabriken.... kanske något för nästa affordable LE? :angel:

+1 på den. Jag lägger handpenning på 100 kr nu! :D
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Det där är Mondaines originalband, va? Jag letar efter något i detta stuk men de kanske går att köpa separat?
Det är det, tror de har två olika modeller av det bandet. Vet inte om de finns att köpa löst men min bättre hälft har ett litet projekt att göra band i ull och tweed. Tveksamt om det blir verklighet i nära framtid bara :)
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Det är det, tror de har två olika modeller av det bandet. Vet inte om de finns att köpa löst men min bättre hälft har ett litet projekt att göra band i ull och tweed. Tveksamt om det blir verklighet i nära framtid bara :)
Jag kikade på deras egna hemsida och där finns den i alla fall inte listad så den kanske bara går att köpa tillsammans med klockan? @MaBr Jag fick hem ett annat tweedband i veckan som var helt OK men skulle nog vilja ha något lite mörkare i stil med Mondaines.
 
Topp