• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har ni nån speciell julaftonsklocka ? Jag använder denna, endast den 24 december vart år :)
Edit: Arvegods från min morfar.

image.jpeg

Senast ändrad:
Lite undran, såhär när året närmar sig sitt slut. Vilken klocka har varit det köp ni är nöjdast med under 2019?

För egen del blir det Hamtun H1. Var lite osäker vid köpet men blev snabbt en favorit, är lite som min budgetSinn. Titan, trevlig design, lagom storlek och bra detaljer på det mesta. Enda minus är dålig AR på glaset men går inte att få allt/inget får väll vara för perfekt :)
63CC0862-EA94-40CA-8A4A-C7CC2E59BF4C.jpeg

Lite undran, såhär när året närmar sig sitt slut. Vilken klocka har varit det köp ni är nöjdast med under 2019?

För egen del blir det Hamtun H1. Var lite osäker vid köpet men blev snabbt en favorit, lite som min budgetSinn. Titan, trevlig design, lagom storlek och bra detaljer på det mesta. Enda minus är dålig AR på glaset men går inte att få allt/inget får väll vara för perfekt :)
Jag säger:
IMG_7510.JPG

I mikrokategorin är det helt klart min Meraud Bonaire.

P8090735.JPG

Sen är jag barnsligt förtjust i den Panerai PAM00000 jag köpte i somras, men den ryms nog inte i mötet, och den SARB035 jag köpte 2018 men den ryms ju inte under året... :)

För starkt för mig..vet du om de säljs i Sverige idag. Har för mig att de var olagliga för ett antal år sen och det var en sport att smuggla hem dom från chartersemestern. På den tiden då vi hade en tull.
Ingen aning, här kan man bara köpa 80% när man kommer tillbaka till Island.
I taxfree på väg utomlands finns det bara 40 och 60%.
Island är lite speciellt eftersom man kan handla dutyfree både när man åker och när man kommer åter.

För egen del blir det Hamtun H1. Var lite osäker vid köpet men blev snabbt en favorit, är lite som min budgetSinn. Titan, trevlig design, lagom storlek och bra detaljer på det mesta. Enda minus är dålig AR på glaset men går inte att få allt/inget får väll vara för perfekt :)

I mikrokategorin är det helt klart min Meraud Bonaire.

P8090735.JPG

Sen är jag barnsligt förtjust i den Panerai PAM00000 jag köpte i somras, men den ryms nog inte i mötet, och den SARB035 jag köpte 2018 men den ryms ju inte under året... :)
Har varit många bra köp under året men denna måste vara min absoluta favorit :)

IMG_20190605_152313.jpg

Och renodlad affordable micro

IMG_20191207_094938.jpg

När det gäller affordable micro så får det nog bli min Steinhart Ocean One 500 Premium "thirty nine". Använder den nästan varje dag. Den har till och med brädat Zelos Mako-bronsaren i höst. Finishen är riktigt bra. Steinhart är verkligen valuta för pengarna. Jag gillar armbandet skarpt också, även om låset fortfarande är lite väl trögt.
_DSC2611.jpg

När det gäller affordable micro så får det nog bli min Steinhart Ocean One 500 Premium "thirty nine". Använder den nästan varje dag. Den har till och med brädat Zelos Mako-bronsaren i höst. Finishen är riktigt bra. Steinhart är verkligen valuta för pengarna. Jag gillar armbandet skarpt också, även om låset fortfarande är lite väl trögt.
_DSC2611.jpg
Jag vill gilla dessa GMT modeller men det går bara inte, vridringen levererar inte :shifty:

Tillbaka
Topp