• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

64186993d698a77b0f1e9a688358abb1.jpg
Jag sitter vid en dator och ser utmärkt :D
Ser man inte på bilden kan jag förklara. Och kan man inte läsa min text finns kanske Text-to-talk i telefon!

På en bi-directional är fjädern böjd i änden för att hoppa över tänderna i bägge riktningar. :bookworm:
 
Jag sitter vid en dator och ser utmärkt :D
Ser man inte på bilden kan jag förklara. Och kan man inte läsa min text finns kanske Text-to-talk i telefon!

På en bi-directional är fjädern böjd i änden för att hoppa över tänderna i bägge riktningar. :bookworm:
Det var absolut inte min mening att kritisera dig och jag ber om ursäkt ifall du tolkade det som det vilket jag antar att du gjorde baserat på svaret. Det vara bara en populärkulturell referens menat som ett skämt om den låga upplösningen men tack för förklaringen. :)
 
Det var absolut inte min mening att kritisera dig och jag ber om ursäkt ifall du tolkade det som det vilket jag antar att du gjorde baserat på svaret. Det vara bara en populärkulturell referens menat som ett skämt om den låga upplösningen men tack för förklaringen. :)
Det är svårt med känslor på nätet! Jag tog inte alls illa upp och jag hoppas inte mitt svar verkar allt för spydigt :p
 
Lite undran, såhär när året närmar sig sitt slut. Vilken klocka har varit det köp ni är nöjdast med under 2019?

För egen del blir det Hamtun H1. Var lite osäker vid köpet men blev snabbt en favorit, är lite som min budgetSinn. Titan, trevlig design, lagom storlek och bra detaljer på det mesta. Enda minus är dålig AR på glaset men går inte att få allt/inget får väll vara för perfekt :)
63CC0862-EA94-40CA-8A4A-C7CC2E59BF4C.jpeg

Klurig fråga :) Den som överraskat mig mest är nog Grovana Coral Reef som jag inte ens ville ha :) Men var sugen på att prova en Steinhart Ocean och den var ju nästan samma sak. @Von hade den ute nästan gratis och jag knep den mest för att ha förbarmande över den. Nu roterar jag i princip på bara på tre klockor. Grovana Coral Reef, Steinhart Ocean 39 och Suunto Elementum :) Vostoken jag knep från @FOQ är jag också väldigt nöjd med men det var ju knappast någon överraskning :D
BF8BBED7-0524-4963-83A0-75E1A4C7E40E.jpeg
A7A90874-4E32-4F2E-9AB7-5FEFD6653093.jpeg
 
Lite undran, såhär när året närmar sig sitt slut. Vilken klocka har varit det köp ni är nöjdast med under 2019?

För egen del blir det Hamtun H1. Var lite osäker vid köpet men blev snabbt en favorit, är lite som min budgetSinn. Titan, trevlig design, lagom storlek och bra detaljer på det mesta. Enda minus är dålig AR på glaset men går inte att få allt/inget får väll vara för perfekt :)
63CC0862-EA94-40CA-8A4A-C7CC2E59BF4C.jpeg
På micro/affordable-fronten så är nog min
Crepas Plongeur mitt bästa köp för året.
Slog mina förväntningar med råge.
Förövrigt så är jag väldigt nöjd med min
Oris Aquis. Ingen micro precis men ganska affordable som begagnad.
2Keq0R4.jpg
 
På micro/affordable-fronten så är nog min
Crepas Plongeur mitt bästa köp för året.
Slog mina förväntningar med råge.
Förövrigt så är jag väldigt nöjd med min
Oris Aquis. Ingen micro precis men ganska affordable som begagnad.
2Keq0R4.jpg
Den där är ruggigt tuff. Egentligen borde Crepas vara ett krav i en mikrosamling :)
 
Mitt 2019 blev året då det ballade ur. 2020 hoppas jag blir ett besinningens år.
Urballningen illustreras fint av det som blev årets köp, Yema Heritage blue. Det tog inte mer än några timmar från upptäckt till ett köp (dum i huvudet). Men det är den klocka som jag gillar bäst i år, med min frus födelsedag som nummer. Den är klassisk, somrig, elegant, intressant med mera.

BABA3864-10FA-4AEA-A49B-CA74C965BCA9.jpeg


352ED56C-5DD7-4BB5-A792-E1BB5D63448C.jpeg


Inkörsport i Yema-träsket. Vill köpa fler nu.
49901082-2343-497D-8F17-E425F7ABFE5A.jpeg
 
Mitt 2019 blev året då det ballade ur. 2020 hoppas jag blir ett besinningens år.
Urballningen illustreras fint av det som blev årets köp, Yema Heritage blue. Det tog inte mer än några timmar från upptäckt till ett köp (dum i huvudet). Men det är den klocka som jag gillar bäst i år, med min frus födelsedag som nummer. Den är klassisk, somrig, elegant, intressant med mera.

BABA3864-10FA-4AEA-A49B-CA74C965BCA9.jpeg


352ED56C-5DD7-4BB5-A792-E1BB5D63448C.jpeg


Inkörsport i Yema-träsket. Vill köpa fler nu.
49901082-2343-497D-8F17-E425F7ABFE5A.jpeg

Älskar indexen på Yeman! Stora och kubig:a :)
 
Min fråga kanske är lite som frågan ”Hur långt är ett snöre?”.

Men om du fick frågan; Vad är en ”affordable”, hur hade du svarat?

Själv hade jag nog svarat med att en affordable är en klocka som erbjuder mycket klocka för pengarna, oavsett prisklass.
 
Min fråga kanske är lite som frågan ”Hur långt är ett snöre?”.

Men om du fick frågan; Vad är en ”affordable”, hur hade du svarat?

Själv hade jag nog svarat med att en affordable är en klocka som erbjuder mycket klocka för pengarna, oavsett prisklass.
Kategorisering och fackplacering spelar noll roll i min värld.
Ämnet har varit uppe många ggr i tråden så det är uppenbarligen viktigt för vissa och jag respekterar det men förstår inte riktigt varför :sorry:
 
Min fråga kanske är lite som frågan ”Hur långt är ett snöre?”.

Men om du fick frågan; Vad är en ”affordable”, hur hade du svarat?

Själv hade jag nog svarat med att en affordable är en klocka som erbjuder mycket klocka för pengarna, oavsett prisklass.
Då skulle man nog använt vårt eget ord prisvärd i trådtiteln om det var meningen/konsensus. Men vill man ha en så bred tråd som möjligt behöver den inte ens ha en beskrivande titel, bara att köra på.
 
Tillbaka
Topp