• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

johnz

Rolex
EC6B5A55-EB28-4DEC-9315-054DD9D1DA1F.jpeg
C029A109-CA44-4232-82DC-B0FBE6D64307.jpeg
Fortfarande nykär.
 

Waldorf

Audemars
485CEF3C-B521-4BE0-AD35-019B29A91253.jpeg
Lag o tog en afternoon nap, nar golvet borja rora pa sig o dinkorna hoppa till lite, aterkommande jordbavningar rysar man till lite om, sista var pa 6.9 med 2 efterfoljande pa over 6...
Står i tidningen att en 6-årig flicka dog i skalvet vid Davao på Mindanao, fick en mur över sig. :(
EDIT 14 skadade och efterskalv på 5,7. Trist.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jättefin klocka det där! Spännande länk!? Är den bra?
Ja den är riktigt bra. Grym finish på både länk och klocka. Välgjord-deluxe hela klockan och i det fallet slår den nog det mesta jag haft i denna prisklassen och några lappar till uppåt faktiskt.
Eta 2824-2 Elabore', wr1000m, double domed saphire men framför allt byggkvaliten och finishen. Som helhet så slår den lätt min tidigare Squale 30 atmos Alpine green som exempel. Skulle dock kanske föredragit att den kom i 40mm istället för 42mm men sitter fint på min dryga 18cm handled.
En tvättäkta affordable :).
Z1C6VAp.jpg
 

Skiddie

Cartier
Ja den är riktigt bra. Grym finish på både länk och klocka. Välgjord-deluxe hela klockan och i det fallet slår den nog det mesta jag haft i denna prisklassen och några lappar till uppåt faktiskt.
Eta 2824-2 Elabore', wr1000m, double domed saphire men framför allt byggkvaliten och finishen. Som helhet så slår den lätt min tidigare Squale 30 atmos Alpine green som exempel. Skulle dock kanske föredragit att den kom i 40mm istället för 42mm men sitter fint på min dryga 18cm handled.
En tvättäkta affordable :).
Z1C6VAp.jpg
Snygg länk!
 

Herr Gås

Banned
Ja den är riktigt bra. Grym finish på både länk och klocka. Välgjord-deluxe hela klockan och i det fallet slår den nog det mesta jag haft i denna prisklassen och några lappar till uppåt faktiskt.
Eta 2824-2 Elabore', wr1000m, double domed saphire men framför allt byggkvaliten och finishen. Som helhet så slår den lätt min tidigare Squale 30 atmos Alpine green som exempel. Skulle dock kanske föredragit att den kom i 40mm istället för 42mm men sitter fint på min dryga 18cm handled.
En tvättäkta affordable :).
Z1C6VAp.jpg
Jävla snygg den, kostar?
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Mm nog är det så allt, det är stor skillnad på var i världen man är fattig :(
Sa ar det , i jul ska vi brassa kak o aka runt bland gatubarnen. Total off topic, men haromdagen satt jag bredvid ett gatubarn som jag gav ca 5 sek for kak. Han gick o kopte mat o en Cola, satte sig bredvid mig o fragade om jag villa dela...dar kom en tar fram kan jag saga...
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Ouf en sån lång helg det blev. Julfest, besök i Göteborg och Liseberg, skruvat möbler och tröstat barn halva nätterna. Jag tror inte jag varit mer redo för julledigt i hela mitt liv... Nästa vecka lär väl gå snabbt, för jag har inte mindre än två klockor på ingång! Har man varit snäll så... :angel:

IMG_20191215_141856.jpg
 
Senast ändrad:

FOQ

Audemars
Klart du ska behålla den där godingen. Tror det kan bli bra med orange till det blå men nog lite för modern look med Barton som du säger

Yes! Den är riktigt bra. Får köpa en till för att balansera. Var just där det klämde så att säga. Vill gärna mer alternativ till band, men funkar inte med moderna på denna just. Ska köpa en dykare i modernare snitt. Hade höga förväntningar på nya Makon, men tycker inte den har blivit bättre än V2. Synd!
 
  • Like
Reactions: v0n

FOQ

Audemars
Sa ar det , i jul ska vi brassa kak o aka runt bland gatubarnen. Total off topic, men haromdagen satt jag bredvid ett gatubarn som jag gav ca 5 sek for kak. Han gick o kopte mat o en Cola, satte sig bredvid mig o fragade om jag villa dela...dar kom en tar fram kan jag saga...

Dela med dig bara! Jag tycker det är mycket intressant att du och @Equilibrium delar med er! Oftast är det ju en klocka med u bilden också!
 
Topp