Mycket bra klockår! Hoppas 2020 toppar det
Galet bra! Visste inte att du hade Tudor också. BB58 har funnits i mina tankar.
Mitt klockår:
Bronspilot från San Martin (riktigt välbyggd med en makalös tidshållning av NH35-verket) som egentligen köptes under 2018 men fick mycket handledstid i början av året innan den hittade till en ny ägare.
Gruppo Gamma Vanguard Retro AN-13 Brons (första köpet under 2019 som byttes bort under sommaren). Fantastiskt välbyggd, stor och fin pjäs. Väldigt bra tidshållning även här! #3 på min topplista för 2019.
Kort efter köpte jag denna fantastiska klocka som jag fortfarande har kvar: Halios Seaforth (gen 2) Bahama Yellow. #2 på min lista för 2019.
Nästa blev en G-SHOCK som jag varit nyfiken på ett tag: Gulfmastern med Quadsensor (i navy bue). Galet cool och förvånansvärt bekväm och bärbar trots storleken. Byttes också bort i somras.
Därefter blev det en Seiko Samurai i pepsiutförande SRPB53, som jag redan haft en gång tidigare. Trodde att det skulle bli en keeper denna gången men flipparsjukan slog till.
Årets femte klocka har jag fortfarande kvar. Min första ryss någonsin, en handjagad Vostok Classica 690B21.
Efter den följde en Squale Tropic som var fantastisk och länge var en favorit men till slut fick lämna pga. min oförmåga att komma överens med bubblan. För övrigt även min första GMT.
Nästa blev en passaround-vinst, D1 Milano som jag sålde vidare. Riktigt cool men jag hade velat ha den i 38 mm istället för 40.
Årets 8:e klocka: Ännu en Samurai (enligt mig i särklass den bästa SEIKO-bugetdykaren). En Save The Ocean SRPD23K1 Great White Shark, med en tavla som jag blev förälskad i och som mina ögon drunknade i redan första gången jag såg den live i en klockbutik i Kungälv. Den finns fortfarande kvar i min samling.
Nr 9 blev en Squale Pepsi GMT som kändes väldigt välbyggd men lite för mycket ”bling och mercedesvisare” för min smak och därför fick den lämna efter endast ett par dagar.
10:e och 11:e blev självklart G-SHOCK:s. Två modeller jag varit nyfiken på: GW-6900 som fick mig att inse att jag inte klickar med annat än squares och därmed fick lämna...
...och en Stealth-stålis som stillade både behovet efter att testa en stålsquare och bilda mig en uppfattning om det är något att ha, samt behovet av att ha en klocka med en bra negativ display. Denna urcoola (höhö
@gdae) klocka är en självklar keeper och kvalar in på en delad #3 plats på min topplista för 2019.
12:e klockan är årets favorit som i princip fått mig att bli OWG. Christopher Ward C65 Trident GMT som är min #1 år 2019.
Nr 13 (lyckonumret) är ännu inte levererad men många i denna tråd vet vilken det är.
Nr 14 blev ett spontanköp som auktionerats bort 2 ggr till förmån för Cancerforskning för pankreascancer. G-SHOCK GW-B5600-2ER som jag ägt för andra gången.
https://klocksnack.se/threads/black-week-auktion-för-pankreascancer-pengar-oavkortat-till-förskningsstöd.123658/
https://klocksnack.se/threads/auktion-2-för-pankreascancer-pengar-oavkortat-till-förskningsstöd.124373/
Sista för i år(?) och 15:e klockan som inhandlades nyligen är också en G-SHOCK: GW-B5600BC-1BER som jag köpte för att testa nya versionen av deras länk. Helt klart över förväntan och en förmodad keeper.
Tack till KS och framförallt denna tråd för ett bra klockår.