Sammanfattning av mitt 2019:
Först i maj dök årets första upp. Seiko SBDA005. Samurajen har en av mina favoritboetter bland modernare dykare och en svart sådan var även min första riktiga klocka som köptes för egna pengar. Funderade i ca 30 sekunder innan jag slog till när den dök upp här på ks.
I juni levererades en Magrette Moana Pacific Waterman Bronze efter några månaders väntan. Var först lite smått orolig över måtten men den visade sig sitta bekvämt på min handled och användes flitigt under sommaren.
September blev en stor
(höhö) månad med en Grand Seiko SBGV225. Fantastiskt hantverk med detaljer som verkligen tål att granskas.
Efter ca 5 års periodiskt letande vann jag i slutet av september äntligen "rätt" Seiko 7c43-7010 på japansk auktionssida. Charmig och i härligt skick.
Bronsklocka #2 anlände i oktober. Den var förbokad sen juni och egentligen kände jag mig nog klar för året. Överfyllda klocklådor och en allmän känsla av brist på tillräckligt många handleder gjorde att jag tvekade lite och funderade på att avboka, men med facit i hand är jag nöjd med köpet. Trevlig och bekväm sak som trots hård konkurrens har fått många dagars handledstid.
Året är nästan slμt men med lite flyt kanske det hinner trilla in en sista i december. Om så sker kommer ni säkert märka det här i tråden...