• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

http://kck.st/34LvEr9
Marnaut, har en intressant kompressordykare på gång. Jag gillar den svarta väldigt mycket. Värt ca 3800?
https://monochrome-watches.com/marn...cessible-compressor-diver-now-on-kickstarter/

Lånad bild:
Marnaut-Seascape-200-Compressor-Dive-Watch-Kickstarter-1.jpg
 
Vad tror ni om kommande året och nya släpp? Hade väntat mer av Zelos under December, men blev lite besviken. Nodus tror jag har nått mer i pipen.. kan bli roligt där. Något annat man ska ha koll på? Halios verkar ju bli grymt i år förutsatt att man får tag på något.

Halios nya Fairwind ska ju dessutom komma med en bezel som är bidirectional och med kullager. Ska försöka köpa mig en sån.
 
Senast ändrad:
Det här är ju nästan jag, skulle jag kunna tycka...


äh vafan, gjort, det blev den svarta, påminner om den dyraste AP Code11.59 på något vis, men snyggare och mer användbar :) nu vänta. Undrar hur många andra klockor det blir innan den här kommer.
https://www.kickstarter.com/projects/marnaut/marnaut-seascape?ref=thanks-copy
Javisst, vem dricker inte en kopp kaffe med rufsigt hår på morgonen liksom :cool:
Hög villhafaktor, gillar den med vit bezel mest tror jag. Synd att jag är så tråkig och alltid fegar ut på såna här projekt
 
Javisst, vem dricker inte en kopp kaffe med rufsigt hår på morgonen liksom :cool:
Hög villhafaktor, gillar den med vit bezel mest tror jag. Synd att jag är så tråkig och alltid fegar ut på såna här projekt

Lugnt, vi kan ju byta klockor sen.

Jag hoppas hänga i till deadline, ev hoppar jag av pga datumbristen, men det är inga jättepengar. Det är dessutom projekt nr2 som Marnaut gör.
 
Nån som har erfarenheter av alpha? Gå ut en Explorer homage på tradera om en 1,5tim

Lite små sugen att testa..
 
Nån som har erfarenheter av alpha? Gå ut en Explorer homage på tradera om en 1,5tim

Lite små sugen att testa..
Har en Alpha ”Daytona” som jag är nöjd med för vad den är. En sån där Explorer är säkert värd åtminstone några hundralappar men förvänta dig inget mirakel. T.ex en Precista Everest håller väsentligt högre kvalitet men också till högre pris förstås.
 
  • Like
Reactions: M26
Har en Alpha ”Daytona” som jag är nöjd med för vad den är. En sån där Explorer är säkert värd åtminstone några hundralappar men förvänta dig inget mirakel. T.ex en Precista Everest håller väsentligt högre kvalitet men också till högre pris förstås.

Tro jag hoppar. Bli nog inte att man kommer använda den. Men en smiths kanske man ska kolla lite efter
 
Gick du via Forasec sist när du köpte? Anmälde mig på någon slags intresse lista hos dom för ovan nämnda klocka. Tror den kan bli riy bra!

Ja, jag köpte via Forasec, men anmälde mig både hos dem och hos Halios för säkerhets skull.

ja den blir nog väldigt bra. Svårt att välja färg bara. Vill ha grå men både SS och grå safirbezel och både 12h och dykare.
 
Jag tänkte bjuda mig själv på en allround affordable klocka så här i början på det nya året. Har kollat på Seiko SARB033 eller en Hamilton khaki aut 38mm, vilka alternativ finns i samma prisklass? Har missat Smiths everest (nya versionen) här på forumet för ngn vecka sen.

Ska funka på kontoret liksom på Helgen. Gärna 100m WR, inte större än 40mm.
 
  • Like
Reactions: FOQ
Jag tänkte bjuda mig själv på en allround affordable klocka så här i början på det nya året. Har kollat på Seiko SARB033 eller en Hamilton khaki aut 38mm, vilka alternativ finns i samma prisklass? Har missat Smiths everest (nya versionen) här på forumet för ngn vecka sen.

Ska funka på kontoret liksom på Helgen. Gärna 100m WR, inte större än 40mm.

Kolla Nodus Sector Field! Sjukt bra länk och egen design. Prickar alla dina önskemål.
 
Tillbaka
Topp