• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad tror folket om Tsao Baltimore Constellation? Jag tycker att den ser spännande ut!
82075948_10156939080427992_8214123119648964608_o.jpg

Saxad info:
Seiko Meca-Quartz movement VK64
41mm Stainless Steel Case
48mm lug to lug
Double Domed Sapphire Glass
Applied Indices
120 click rotating domed sapphire bezel
200 Meter water resistance
Superluminova C3 lume
Steel bracelet with quick release pins and a dive extension clasp
Ser snygg ut, lite tråkigt namn visserligen. Tycker att de borde döpt den till ”Speed-torsk” istället :hilarious:
 
Klickade hem en affordable beater efter att ha sett en likadan beggad här på K&S. Mycket imponerad, titanboett, safirglas och tritiumtuber för 2750:- inkl frakt (billigare än den begagnade med fast pris t.o.m).

Dessutom rekordsnabb frakt, beställd kl21 1/1 från watchesandcrystals och låg på ombudet kl09 idag 3/1. :D
81582747_2673277642769138_4499321328842571776_n.jpg
 
Senast ändrad:
Vad tror folket om Tsao Baltimore Constellation? Jag tycker att den ser spännande ut!
82075948_10156939080427992_8214123119648964608_o.jpg

Saxad info:
Seiko Meca-Quartz movement VK64
41mm Stainless Steel Case
48mm lug to lug
Double Domed Sapphire Glass
Applied Indices
120 click rotating domed sapphire bezel
200 Meter water resistance
Superluminova C3 lume
Steel bracelet with quick release pins and a dive extension clasp
Den är mkt bra! Påminner lite om den där jubileumskronografen från Seiko.
 
Nope, den är för bra helt enkelt.
Som bekant även nya listpriser efter nyår, just den här gick upp ca 1000% så det är bäst att behålla den lite till :D

Attans, vilka är det som höjt, Serious Watches?

Om du är sugen på en NTH kan jag varmt rekommendera @Mobdil s barracuda. Jag har ju en likadan och den är fantastisk!
https://klocksnack.se/threads/nth-barracuda-prisbump.123670/

Fel taveldesign på den tyvärr, jag gillar de kvadratiska indexen, bara därför Näcken is the shit.
 
Vilka här inne har intressanta microbrand instagramkonton? :) Jag skapade ett igår iallafall, mest för att dela upp så att dem som bara vill bebisbilder slipper klockor och vice versa :hilarious: Mitt konto heter FreakyLeoWatches iallafall.

jag har precis startat upp min ”Jockinho9”, iof mest för att hålla koll på klockor jag haft genom åren (bilderna måste dock vara ok iaf så blir en del bortfall) och som jag köper hädanefter. Så kommer bli en del mikro, seiko och G-shock. Dock inte så insatt i instagram har jag märkt :rolleyes:
 
Senast ändrad:
Jag chansade för ett drygt halvår sedan att för första gången "pledga" en klocka på kickstarter, ett märke som kallade sig det Tempore Lux. Inte det snyggaste namnet direkt - det kanske blir bättre som spansktalande :D. Jag drogs väl mest till nivån av affordable på den, att det var en style jag inte hade, att jag knappt har något med arabiska siffror heller - att få något ovanligt och för att testa detta med kickstarter.
Specsen är rätt vanliga: 300m, safirkristall, keramisk bezel. Det som stack ut i mina ögon var urverket, att den hade Seiko NE15 (6R15) istället för NH35 (4R15), NH36 osv som många andra har. Urverken är väldigt lika som jag förstår det, men där NE15 har högre gångreserv och lite tajtare spec på +- per dag.
Jag tyckte 2000kr för denna spec var riktigt billigt, samt att den skickades från Spanien så ingen moms/tull heller. Förväntningarna var inte så höga på resten, finish och så vidare. Sen gör ju väntan att man svalnar av en del.
Nåväl, idag kom den fram, och jag är positivt överraskad, den känns bra och jag uppfattar bearbetningen som bättre än bilderna visade. På lumen har det dock sparats in, det sägs vara BGW9, men alldeles för få appliceringar. Jag tänkte jag kör en liten unboxing:
20200103_143113.jpg
Ett certifikat, springbar-verktyg och ett gummistrap som köptes extra.

20200103_143302.jpg

Aha, var visst en låda i lådan.

20200103_143418.jpg

Biffigt mesh-strap, 24mm och det smalnar inte av. Det kommer nog inte gå bra på mina armar. Rätt schysst låda ändå.

20200103_143821.jpg

Strapen känns tung och gedigen, och faktiskt sån bearbetad fold istället för pressad.

20200103_181739.jpg

Hade ett billigt 24mm läder från CNS liggandes, så fick bli det så länge.

20200103_181819.jpg

Den känns bra så sett, inga vassa kanter och "snyggare" än jag trodde.

20200103_150104.jpg

Dålig, svag lume, jämför med en Zelos Swordfish till höger.

Som sagt, mest en kul grej, med kickstarter, en variant jag inte hade något direkt liknande av innan och så vidare. Blev ändå positivt överraskad av den. Den duger som beater då och då :)
 
Super.. Har du mer info om när och hur dessa kommer släppas?
Näh, jag är ju inte med i projektledningen ;) Men det finns intresse som jag bollat vidare så vi får se om det blir några kvar och om de kommer ut här. Men dra en fråga till chefen så kanske han kan fixa en till dig om du vill.

EDIT: Du borde hugga en om du får chansen för det är den ultimata 1545an :angel:
 
När jag såg Squale pepsi GMTn på nytt så tänkte jag att det var samma som den jag hade tidigare.
Noterade dock nu att så var faktiskt inte fallet, de har inte kvar mercdes-visarna:)Blev enl. mig mycket bättre nu. Jag tjatade mycket på dem att jag ville byta visare men då insisterade de på att det inte gick. Skönt att de tillslut valde att ändra :D
Någon som knipit nya alt. nya svarta?
Squale30ATMOSBlueRedGMT40Ceramica1_800x.jpg
 
När jag såg Squale pepsi GMTn på nytt så tänkte jag att det var samma som den jag hade tidigare.
Noterade dock nu att så var faktiskt inte fallet, de har inte kvar mercdes-visarna:)Blev enl. mig mycket bättre nu. Jag tjatade mycket på dem att jag ville byta visare men då insisterade de på att det inte gick. Skönt att de tillslut valde att ändra :D
Någon som knipit nya alt. nya svarta?
Squale30ATMOSBlueRedGMT40Ceramica1_800x.jpg
Fan säger jag,det missade jag helt när jag fick Mail om denna från Gnomon och nu är den slut.
Jag hade förra gen med Mercedes och tänkte inte alls på att visarna va bytta.
 
Tillbaka
Topp