• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dum fråga kanske men frigörs det material var gång du ”badar” den? Tänker i förlängningen baklock vs boett, krona vs gänga osv.

Mycket bra fråga. Har ingen aning.
Får ta detta som ett långsiktigt experiment och börja dokumentera skickat lite bättre värja gång jag har den uppe ur glaset.
Jag har i och för sig tillgång till båda analysvåg och lab för andra prover...
Intressant att @kjesul s magiska vatten fortfarande känns fräscht. Kanske dags för en mikrobiologisk analys :D
 
Dum fråga kanske men frigörs det material var gång du ”badar” den? Tänker i förlängningen baklock vs boett, krona vs gänga osv.
Kan gissa lite: ärgen är ju material som oxiderar och släpper. Baklocket är inte av brons så det påverkas inte (så mycket i alla fall) och förhoppningsvis håller det tätt i gängorna liksom gängorna vid kronan förhoppningsvis hålls torra. Men jag vet inte...
 
Mina är också köpta av @Rawa (Strapped)
Ta en bild i skarpare ljus. Hadley-Romas cordura är grymma förövrigt. Kraftiga, robusta och bra pris så dom är ganska svårslagna. Behövs bara lite manuell inbrytning av dom när dom är nya så blir dom bekväma. Ganska styva från start annars.
Lite svåra att få tag på innan men inte nu längre.
Tack för det @Rawa :)
Kul att se att ni hyllar dessa. Jag la precis (cirka 15 min sedan) en beställning på ett sandfärgat från Strapped. Med deras legendariskt snabba leveranser är jag förvånad att det inte redan är här. Men aja, det dyker väl upp :)
 
Kul att se att ni hyllar dessa. Jag la precis (cirka 15 min sedan) en beställning på ett sandfärgat från Strapped. Med deras legendariskt snabba leveranser är jag förvånad att det inte redan är här. Men aja, det dyker väl upp :)
Du kommer inte att bli besviken :).
Mjuka upp det lite för hand först när du får det bara. Då blir det bekvämt lite snabbare.
 
Bytt tillbaka till länken. Lagar lite pasta med köttfärssås medans Nils Lofgren rockar i bakgrunden.....Verkar bli en bra dag :)

C81351FB-CBCC-486E-A37D-DD5664CBECCF.jpeg
 
Långskott men är det ingen här inne som sitter på en sådan där Casio Edifice passaroundklocka som @MaBr skrev en fin recension av och vill byta den mot en hög blandad vintage eller annat? :)
Jag såg en sådan på klockmaster på Backaplan i lördags för 1698 riksdaler om du är sugen på köp istället, var ett redigt bra reapris dom hade tänkte jag när jag tittade i montern samtidigt som jag svor då jag själv köpte en för betydligt mer pengar :D

Edit: Inser nu att det var den här jag såg: https://www.klockmaster.se/klockor/casio/caso-edifice-efr-s567d-1avuef-efr-s567d-1avuef , ser ju väldigt lik ut men är inte samma då, sorry.
 
Senast ändrad:
Jag såg en sådan på klockmaster på Backaplan i lördags för 1698 riksdaler om du är sugen på köp istället, var ett redigt bra reapris dom hade tänkte jag när jag tittade i montern samtidigt som jag svor då jag själv köpte en för betydligt mer pengar :D

Edit: Inser nu att det var den här jag såg: https://www.klockmaster.se/klockor/casio/caso-edifice-efr-s567d-1avuef-efr-s567d-1avuef , ser ju väldigt lik ut men är inte samma då, sorry.
Ja för det priset hade jag huggit direkt, fast det är ”made in japan” och blåtand jag vill ha :) Gillar du klockan förresten?
 
Tillbaka
Topp