• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jo det tror jag han siktar på, den i stål har väl någon behandling, hoppas bara det blir ratcheting clasp I titan också.

Jag är 99% säker på att han bekräftade det i ett Facebookinlägg. Ska se om jag hittar det.

Edit:

20200114_184705.jpg
Coolt! Nackdelen med titan är ju annars att det repas lätt men då är det lugnt. :)
 
Lite snack om Strapped igår (förrgår?) och deras Cordura. Mitt kom idag och jag måste säga att det känns väldigt välgjort. Det är rätt styvt och man får nog brejka in det som påpekats, precis som ett par kvalitetsskor. Det tycker jag bara känns härligt och som ett tecken på kvalité. Blir anpassat efter min handled till slut. Jag tycker dock inte att färgen på hemsidan alls är särskilt lik vad jag fick. Den heter sand men det är mer blöt sand än gosig solvarm sand. Men det funkar ändå fint på 556an tycker jag!? Skulle ni bada/duscha med detta band?

Mikro LE i bakgrunden för att hålla topic ;)
20200114_192615.jpg
20200114_193904.jpg
 
Lite snack om Strapped igår (förrgår?) och deras Cordura. Mitt kom idag och jag måste säga att det känns väldigt välgjort. Det är rätt styvt och man får nog brejka in det som påpekats, precis som ett par kvalitetsskor. Det tycker jag bara känns härligt och som ett tecken på kvalité. Blir anpassat efter min handled till slut. Jag tycker dock inte att färgen på hemsidan alls är särskilt lik vad jag fick. Den heter sand men det är mer blöt sand än gosig solvarm sand. Men det funkar ändå fint på 556an tycker jag!? Skulle ni bada/duscha med detta band?

Mikro LE i bakgrunden för att hålla topic ;)
20200114_192615.jpg
20200114_193904.jpg
Blöt sand där slog du huvudet på spiken :cool:
 
Lite snack om Strapped igår (förrgår?) och deras Cordura. Mitt kom idag och jag måste säga att det känns väldigt välgjort. Det är rätt styvt och man får nog brejka in det som påpekats, precis som ett par kvalitetsskor. Det tycker jag bara känns härligt och som ett tecken på kvalité. Blir anpassat efter min handled till slut. Jag tycker dock inte att färgen på hemsidan alls är särskilt lik vad jag fick. Den heter sand men det är mer blöt sand än gosig solvarm sand. Men det funkar ändå fint på 556an tycker jag!? Skulle ni bada/duscha med detta band?

Mikro LE i bakgrunden för att hålla topic ;)
20200114_192615.jpg
20200114_193904.jpg
Snyggt jobbat. Ser bra ut. Ja dom ska tåla vatten så det är bara att kasta sig i karet :D.
 
Grattis allihop till en mycket lyckad Micro LE, det blev tyvärr aldrig någon för min del pga. andra utlägg vid det tillfället men skulle någon bestämma sig för flipp så hojta gärna till :D Under tiden så sportar jag min nya super affordable favvo beater!


Allt gott!

ff38WrKWc5CGfrSKPW2kxv9mQ8ZjDE1FdewmvNymQI6h6sIMYTc-gLqkcgNPP4bMZpkIRm8aWiIsPemaycdZ2Zr04yFoYAhp0gKPWQ4awYDUjpaIVFy5j0osgJv0_gQarzj0-1_DVr1ROipbHX0PuM2dFSXBXg2tmCvsoj1zHT4rohmHL5tWv3IJV9kmVU3_TwA-A_a_yJeAmXQLNv_9r8gnw4EfHCj-D13wE2OYGvQo9bNBa-QIPUl9AUx2zCoxqPU0A2W-udVO_bK4p3rZ3kNWW-PofjdU0iSeqXW8GHwESMe3U9_GaDAndZtUW9kc2ni9BC2UqRZPBTo8JZT6Q9bxcogCoUwkjetFUEy1tLnG77Jicc6QBV5zC61xUzzzsluOPOqRqO5fSk0h-HLEYRr44SjZjDqTNwc5iEz8HH_qjc1mfMPefdK8gmQel_nLcCRWOdF63kMZVr5xCOpglR1ulWiDVQAkSNCc9Ah8rOLC6EYWgOK9g9u0DeoYjlqUR23jR0dnPqmaq083qCJxrz5idyum4aKKZKKTJiEyUdts5CbJ-CYFyqfSA6mOrcg_RAZVRBeWG3iW3bwT2qH--IPxSKi9k8XMlCD2FEuTYj1un8HADT9z9wszBL2r44J7QsDv8qLY2wRkIe-nSxC40L9iI_MhJhO030Dsgym5VjRBvexcEg_fWFBY=w1774-h1330-no
 
Grattis allihop till en mycket lyckad Micro LE, det blev tyvärr aldrig någon för min del pga. andra utlägg vid det tillfället men skulle någon bestämma sig för flipp så hojta gärna till :D Under tiden så sportar jag min nya super affordable favvo beater!


Allt gott!

ff38WrKWc5CGfrSKPW2kxv9mQ8ZjDE1FdewmvNymQI6h6sIMYTc-gLqkcgNPP4bMZpkIRm8aWiIsPemaycdZ2Zr04yFoYAhp0gKPWQ4awYDUjpaIVFy5j0osgJv0_gQarzj0-1_DVr1ROipbHX0PuM2dFSXBXg2tmCvsoj1zHT4rohmHL5tWv3IJV9kmVU3_TwA-A_a_yJeAmXQLNv_9r8gnw4EfHCj-D13wE2OYGvQo9bNBa-QIPUl9AUx2zCoxqPU0A2W-udVO_bK4p3rZ3kNWW-PofjdU0iSeqXW8GHwESMe3U9_GaDAndZtUW9kc2ni9BC2UqRZPBTo8JZT6Q9bxcogCoUwkjetFUEy1tLnG77Jicc6QBV5zC61xUzzzsluOPOqRqO5fSk0h-HLEYRr44SjZjDqTNwc5iEz8HH_qjc1mfMPefdK8gmQel_nLcCRWOdF63kMZVr5xCOpglR1ulWiDVQAkSNCc9Ah8rOLC6EYWgOK9g9u0DeoYjlqUR23jR0dnPqmaq083qCJxrz5idyum4aKKZKKTJiEyUdts5CbJ-CYFyqfSA6mOrcg_RAZVRBeWG3iW3bwT2qH--IPxSKi9k8XMlCD2FEuTYj1un8HADT9z9wszBL2r44J7QsDv8qLY2wRkIe-nSxC40L9iI_MhJhO030Dsgym5VjRBvexcEg_fWFBY=w1774-h1330-no

Mycket nice! Var är den svarta?
 
  • Like
Reactions: M26
Är det på Facebook de har info eller Twitter / Insta, lite svårt att veta vilken kanal som är mest riktig info?
Både Facebook och Instagram men oavsett kanal kan du nog lite på informationen om den kommer från Ross. :) Nu tvivlar jag inte på att det är Ross som ligger bakom kontot men teoretiskt sett skulle det kunna vara en fejkprofil ifall det var det du syftade på men Instagramkontot bör vara officiellt.
 
Från 17.20 och framåt, varför Christopher Ward bytte logga
Kul kille :)

CW är ett ganska nytt märke för mig. Har sett det här och där men aldrig riktigt sett tjusningen. Efter att ha spenderat kvällen åt att läsa och youtuba CW har jag insett att jag villhöver en C65 Trident 600m. Att CW är mina initialer måste ju vara ett tecken att det måste bli så. Jag vill dock gärna ha den grymma mikrojusteringen i spännet som MK3 erbjuder men det vore fett med CW-kronan istället för "flaggorna" eller vad det nu är, pga initialer, men på MK2 får man inte det spännet va? På minussidan måste jag också lägga till orimlig höjd?? Tjockis. Svårt för en tunnarmad.
 
Från 17.20 och framåt, varför Christopher Ward bytte logga
Kul kille :)

CW är ett ganska nytt märke för mig. Har sett det här och där men aldrig riktigt sett tjusningen. Efter att ha spenderat kvällen åt att läsa och youtuba CW har jag insett att jag villhöver en C65 Trident 600m. Att CW är mina initialer måste ju vara ett tecken att det måste bli så. Jag vill dock gärna ha den grymma mikrojusteringen i spännet som MK3 erbjuder men det vore fett med CW-kronan istället för "flaggorna" eller vad det nu är, pga initialer, men på MK2 får man inte det spännet va? På minussidan måste jag också lägga till orimlig höjd?? Tjockis. Svårt för en tunnarmad.
Jo, spännet på länken till mk2 (du ser min nyss i tråden) har en likadan justering som mk3 (som jag nyss sålde min), snygg och smidig. Det verkar finnas lite äldre länkar som har en "dykarförlängning" som man kan dra ut men ingen mikrojustering, annars tror jag alla länkar/spännen har det (har nog ytterligare 4 länkar på andra klockor). Jag har inget problem med höjden på min mk2 (eller på mk3) trots att mina är 38 mm (oproportionerligt?) för att passa min tunna arm, men det är ju en smaksak. Det jag gillar främst med mk2 är lökvisarna och vågformsmönstret på tavlan. Kom inte riktigt lika bra överens med mk3 trots att den är riktigt fin. Har inget emot någon av loggorna eller placeringen av dem, återigen en smaksak :)
 
Tillbaka
Topp