• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Klar affordable:)
829E04DF-BFB7-465E-886E-0EDE3AD77B1D.jpeg
 
Den är grym. Önskar att de gjorde en modern SKX med 7C43 (tror jag det heter)-verket som sitter i Marinemaster Tunan.
7c43-7010 och syskon borde helt klart komma tillbaka! Sjukt bra kvartsklocka och jag tycker den aningen tunnare boettens känns mycket bättre på armen än SKX. Vitmålade visare gör stor skillnad för kontrasten.
(Arkivbilder på min från 1989)
1040932-01.jpeg

1050213-01-01.jpeg
 
Jo, spännet på länken till mk2 (du ser min nyss i tråden) har en likadan justering som mk3 (som jag nyss sålde min), snygg och smidig. Det verkar finnas lite äldre länkar som har en "dykarförlängning" som man kan dra ut men ingen mikrojustering, annars tror jag alla länkar/spännen har det (har nog ytterligare 4 länkar på andra klockor). Jag har inget problem med höjden på min mk2 (eller på mk3) trots att mina är 38 mm (oproportionerligt?) för att passa min tunna arm, men det är ju en smaksak. Det jag gillar främst med mk2 är lökvisarna och vågformsmönstret på tavlan. Kom inte riktigt lika bra överens med mk3 trots att den är riktigt fin. Har inget emot någon av loggorna eller placeringen av dem, återigen en smaksak :)
Jasså. Okej. Då kanske jag ska börja spara och försöka få tag i en. Jag har inte heller något problem med placeringen, fonten, eller att de skrivit ut hela namnet. Kan nästan tycka det är snyggare. Tyckte mest att det var en kul rant. Däremot tycker jag CW var coolare på kronan - säkert mest för att det är mina initialer :)
 
7c43-7010 och syskon borde helt klart komma tillbaka! Sjukt bra kvartsklocka och jag tycker den aningen tunnare boettens känns mycket bättre på armen än SKX. Vitmålade visare gör stor skillnad för kontrasten.
(Arkivbilder på min från 1989)
1040932-01.jpeg

1050213-01-01.jpeg
Vet du om det är någon skillnad på tjockleken mellan 7548 och 7C43?
 
Håller med, Squalen är verkligen jättesvart. Svårt att visa men mina andra mikros med svart tavla ser gråa ut i jämförelse.
C91340CB-5C3A-4707-A7C0-43C7546611A2.jpeg
Tvättmedelsreklamen från... ja kan det vara -90 talet rinner mig till minnet.
Den med hårdrockarna där alla utom en, tvättar med speciellt tvättmedel för att behålla färgen i sina hårdrocks-t-shirts. Han som tvättar med vanligt tvättmedel står skamset bredvid iförd sin tisha som blivit grå.
Lång utläggning och totalt OT, men jag hittade inte klippet på youtube.
 
Tvättmedelsreklamen från... ja kan det vara -90 talet rinner mig till minnet.
Den med hårdrockarna där alla utom en, tvättar med speciellt tvättmedel för att behålla färgen i sina hårdrocks-t-shirts. Han som tvättar med vanligt tvättmedel står skamset bredvid iförd sin tisha som blivit grå.
Lång utläggning och totalt OT, men jag hittade inte klippet på youtube.
:hilarious:
Borde göra en en film med brats med svarta subbar och en rocker med en LE Squale på samma tema ;)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp