Tack alla, ja jag ramlade ute igår och föll rakt i gatan på höger axel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
AjajTack alla, ja jag ramlade ute igår och föll rakt i gatan på höger axel.
Enligt mitt (analoga) skjutmått är 7c43-7010:an snäppet under 12,5mm hög.Fixar det när jag kommer hem! Jag saknar min 5H26 ibland för den boetten är ännu tunnare och sitter sjukt bra på armen. Sen tycker jag att vridringsinlägget är så jäkla bra på dem med sin välvda form! Min gamla:
Enligt mitt digitala skjutmått så är 7548 13,28mm tjock med den lilla upphöjningen i mitten på baksidan och 13,00 utan.Enligt mitt (analoga) skjutmått är 7c43-7010:an snäppet under 12,5mm hög.
Vad är det för coolt gummi du har på den?
Bra fråga, ingen aning. Haha... Något jag hittat i en butik bara. Vändbart, grönt (mörkare än blixtbilden här) på ena sidan och grått på andra sidan. Supermjuk silikonvariant. Gillar det men kanske i tjockaste laget för den nätta klockan.
När jag fick en ny axel en gång i tiden så fick jag ett intyg/recept av läkaren att jag inte borde vara i Sverige mitt i vintern p.g.a. halkrisk. Ifall jag skulle råka trilla så skulle min axel vara körd för all framtid... så jag spenderade två veckor på Kanarieöarna tills axeln var någorlunda fixerad Du kan ju hinta lite till din läkareTack alla, ja jag ramlade ute igår och föll rakt i gatan på höger axel.
Väldigt begränsat, armen hoppade ur led 4 ggr igår efter pyttesmå rörelser så jag tar det lilla lugna.Ajaj
Kan du använda armen ?
Ingår det i högkostnadsskyddet?När jag fick en ny axel en gång i tiden så fick jag ett intyg/recept av läkaren att jag inte borde vara i Sverige mitt i vintern p.g.a. halkrisk. Ifall jag skulle råka trilla så skulle min axel vara körd för all framtid... så jag spenderade två veckor på Kanarieöarna tills axeln var någorlunda fixerad Du kan ju hinta lite till din läkare
Näh, jag fick betala själv Men man kan få betald rehab i varmare klimat tydligen. Sambon fick något erbjudande av någon hon kände att jobba tre månader i stöten i spanien.Ingår det i högkostnadsskyddet?
Näh, jag fick betala själv Men man kan få betald rehab i varmare klimat tydligen. Sambon fick något erbjudande av någon hon kände att jobba tre månader i stöten i spanien.
Edit: fast på island är de ju så rika så dem kanske är mer generösa... och förstående, det är ju trots allt island, det är ju svinkallt, hörs t.o.m. på namnet
Fy fan va braJag åkte på sån rehab till Marbella för några år sen. Betalade som patientavgift på sjukhus dvs 100 kr per dygn, så var borta hela februari och betalade 2800 kr då ingick flyg, boende, mat 3 ggr om dagen och träning på schema.
Fick först remiss från min läkare så kunde jag ansöka. Lite lotteri om en får det beviljat men bara söka igen om det blir nekat.
Var också några som var där och deras jobb stod för kostnaden.
Tack för idén men jag skulle inte palla värmen därnere, det är oftast en plåga att bara vara hemma i sweden om somrarna.När jag fick en ny axel en gång i tiden så fick jag ett intyg/recept av läkaren att jag inte borde vara i Sverige mitt i vintern p.g.a. halkrisk. Ifall jag skulle råka trilla så skulle min axel vara körd för all framtid... så jag spenderade två veckor på Kanarieöarna tills axeln var någorlunda fixerad Du kan ju hinta lite till din läkare
Äsch, det är inte varmt där på vintern . Typ 15grader på fastlandet och 20 på holmarna. Den stora vinsten är ju att man får ordentligt med dagsljusTack för idén men jag skulle inte palla värmen därnere, det är oftast en plåga att bara vara hemma i sweden om somrarna.
Jag är heliofob av den värsta sorten !Äsch, det är inte varmt där på vintern . Typ 15grader på fastlandet och 20 på holmarna. Den stora vinsten är ju att man får ordentligt med dagsljus
Låter som en god idé att avstå alkoholenFast fördelen med eländet är ju att det vore ren och skär idioti att dricka alkohol ett bra tag framöver.
Fan att jag inte sett detta tidigare! Jag har en exakt lika dan, hade jag vetat att den var så värdefull hade jag redan sålt den. Jag som gick runt och trodde att den var värd 2000-3000krJag tycker att det är lite intressant med prissättning av utgångna mikroklockor på begagnatmarknaden eftersom de ofta tillverkas i en enda batch i begränsad upplaga och därmed är väldigt sällsynta vilket vanligtvis leder till högre priser men å andra sidan är de relativt billiga från början.
Här har vi en tomte från Uppsala som vill sälja en Zelos Abyss för 20 papp.
Jo men den där säljs inte för det där priset, kan jag nästan garantera. Hälften av 15k tror jag ändå är rimligtFan att jag inte sett detta tidigare! Jag har en exakt lika dan, hade jag vetat att den var så värdefull hade jag redan sålt den. Jag som gick runt och trodde att den var värd 2000-3000kr
Var inte Island hårt drabbade i finanskrisen? Trodde inte de hade det så bra nu.Näh, jag fick betala själv Men man kan få betald rehab i varmare klimat tydligen. Sambon fick något erbjudande av någon hon kände att jobba tre månader i stöten i spanien.
Edit: fast på island är de ju så rika så dem kanske är mer generösa... och förstående, det är ju trots allt island, det är ju svinkallt, hörs t.o.m. på namnet
Det var typ 5 svåra år, men nu rullar allt på igen tills nästa gång det skiter sig. Människans natur.Var inte Island hårt drabbade i finanskrisen? Trodde inte de hade det så bra nu.
Jodå, snabbt från botten till toppen. Samma sak med Irland.Var inte Island hårt drabbade i finanskrisen? Trodde inte de hade det så bra nu.
Toppen och toppen...Jodå, snabbt från botten till toppen. Samma sak med Irland.
”Överklassen klarar sig alltid.”Toppen och toppen...
'The rich get rich, the poor stay poor'. Även det människans natur.
”Everybody knows”Toppen och toppen...
'The rich get rich, the poor stay poor'. Även det människans natur.
En bump eller en annons per dag? Har de snålat in ännu mer?Någon som vet om bump-regler ändrats?
Bumpade i söndags men får ej nu.
Kanske,Söndags är ju några dagar sedan nu.En bump eller en annons per dag? Har de snålat in ännu mer?
Någon som vet om bump-regler ändrats?
Bumpade i söndags men får ej nu.
En bump eller en annons per dag? Har de snålat in ännu mer?
@Nicke75 ha du lagt ut någon ny annons senaste dygnet?Kanske,Söndags är ju några dagar sedan nu.
Har du bumpat eller postat något annat de senaste 24 timmarna? Tror det hände mig, la typ in en lifestyle annons sen försökte jag bumpa en vanlig säljesannons, det gick inte...Kanske,Söndags är ju några dagar sedan nu.