• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja den ser riktigt bra ut. Det var en liten chansning. Men tyckte det var samma med den senaste Borealisen, den vita såg sådär ut på deras bilder men när den dök upp i tråden såg den ju helt amazing ut.
Håller med! Det är tyvärr inte så många som brukar lyckas med vita tavlor men Borealis är kanon.
 
Förresten dags att släppa sargen och köpa en analog eller digitalare? :D
Har varit där med ana-digi fast det var ett tag sen. Denna finns kvar, satt många år på armen. Har ingen blåtand dock :confused::p:D. Testat en Samsung klocka också. Men det tilltalar mej inte, elektronik och mjukvara är inte så facinerande för mej (även om jag tycker spring drive är coolt och gärna skulle ha en om de kommer ner i pris) det går att göra så mycket mer där. Kanske för att jag är utbildad och jobbat med det länge.... Så jag håller nog kvar i sargen tror jag, börjar ju bli gammal och skranglig också :oldman::p:).
DSCF1297.JPG
 
Senast ändrad:
Har varit där med ana-digi fast det var ett tag sen. Denna finns kvar, satt många år på armen. Har ingen blåtand dock :confused::p:D. Testat en Samsung klocka också. Men det tilltalar mej inte, elektronik och mjukvara är inte så facinerande för mej (även om jag tycker spring drive är coolt och gärna skulle ha en om de kommer ner i pris) det går att göra så mycket mer där. Kanske för att jag är utbildad och jobbat med det länge.... Så jag håller nog kvar i sargen tror jag, börjar ju bli gammal och skranglig också :oldman::p:).
DSCF1297.JPG

Gammal är du la inte?! Kör hårt på det du gillar! Diggar din Seiko dock. Funkar den?
 
Gammal är du la inte?! Kör hårt på det du gillar! Diggar din Seiko dock. Funkar den?
Ja, tickade och gick innan jul, batteriet har väl just tagit slut tror jag, skall byta, den mår nog bäst av att gå...

EDIT: pusharna brukar man få "värma" upp när man inte använt dem på ett tag men allt fungerar som det skall.
 
  • Like
Reactions: FOQ
Ot och långskott men är det nån här som fått en liknande skada som jag ?
Alltså en spricka i skulderbladet (skapula på latin)
Nej men skålen som håller axelkulan gick av vilket gjorde att axeln hoppade ur led hela tiden.
Såg du skrivit att din hoppade 4 ggr på en dag,så började undra om din med är av.
Satan va ont det gör när den hoppar ur.
 
Nej men skålen som håller axelkulan gick av vilket gjorde att axeln hoppade ur led hela tiden.
Såg du skrivit att din hoppade 4 ggr på en dag,så började undra om din med är av.
Satan va ont det gör när den hoppar ur.
Det är så på mig, som jag fattade det så är den 'skålen' överst på skulderbladet men där kanske jag har fel. Det är dock 'bara' en spricka. Doxi, sade att det är möjligt att den bara hoppade ur typ halvt de 4 gångerna eftersom den alla gånger hoppade på plats av sig själv igen efter små små axelrörelser.
 
Det är så på mig, som jag fattade det så är den 'skålen' överst på skulderbladet men där kanske jag har fel. Det är dock 'bara' en spricka. Doxi, sade att det är möjligt att den bara hoppade ur typ halvt de 4 gångerna eftersom den alla gånger hoppade på plats av sig själv igen efter små små axelrörelser.
Vanlig skada efter fall.
Jag fick gå hemma 1 vecka innan det blev operation.
Har fått Atros nu med pga skadan.
Tänkte du på något speciellt?
 
Så lurigt det där med färger på bilder/skärmar. Bilderna på deras hemsida ger mig inte alls något ha-begär för att matcha min Mikro-LE. Dina bilder dock, grymt bra match och stort ha-begär!

Hade samma dilemma innan mitt köp. Färgen är svårbedömd. Grå, grön, urvattnad typ ?

Det jag kan säga iaf efter en tids användande är att den är väldigt bekväm och har tillsynes bra kvalitet.
 
Hade samma dilemma innan mitt köp. Färgen är svårbedömd. Grå, grön, urvattnad typ ?

Det jag kan säga iaf efter en tids användande är att den är väldigt bekväm och har tillsynes bra kvalitet.
Redan postat nedan bild men tycker denna match är så grym. I kombo med den sköna länken vet jag inte om jag kan skaffa ett till band just nu då det helt enkelt blir för myclet konkurrens mellan alla klockor och band. Men gött att se att det var så bra match. Bra att veta.
20200109_220111.jpg
 
Tillbaka
Topp