Det har jag,la ut en annons på en telefon i Lifestyle.Har du bumpat eller postat något annat de senaste 24 timmarna? Tror det hände mig, la typ in en lifestyle annons sen försökte jag bumpa en vanlig säljesannons, det gick inte...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har jag,la ut en annons på en telefon i Lifestyle.Har du bumpat eller postat något annat de senaste 24 timmarna? Tror det hände mig, la typ in en lifestyle annons sen försökte jag bumpa en vanlig säljesannons, det gick inte...
Ok då är det därför,@Nicke75 ha du lagt ut någon ny annons senaste dygnet?
7) Det är tillåtet att posta en (1) ny annons per dygn eller att en gång per dygn bumpa en befintlig annons.
Finns ett par tråden, jag har ingen själv. Men jag har provat den och det är en grym klocka klocka helt klart.Vad har ni för erfarenheter med märket HELM?
Har fastnat för denna.
Ska vara riktigt bra klockor. Välbyggda, väldesignade.Vad har ni för erfarenheter med märket HELM?
Har fastnat för denna.
Jag är också riktigt sugen på en sån där. Problemet är att det är lång leveranstid.Vad har ni för erfarenheter med märket HELM?
Har fastnat för denna.
@gdae @MaBr En anekdot på tal om skjutmåttEnligt mitt digitala skjutmått så är 7548 13,28mm tjock med den lilla upphöjningen i mitten på baksidan och 13,00 utan.![]()
Wow, en ikon! GrattisMan får väl ändå räkna in denna som en affordable, i alla fall begagnad?Fick hem den igår och är så galet nöjd!
![]()
Äntligen, grattis grattis! Mycket läcker den därMan får väl ändå räkna in denna som en affordable, i alla fall begagnad?Fick hem den igår och är så galet nöjd!
![]()
Snabb fråga till proffsen: Om man ska skicka en klocka till US för reparation, åker man på moms/avgifter igen när den skeppas tillbaka?
Och hur skickar man på bästa sätt? Blir ju tokig på alla tullblanketter och grejer som måste fyllas i....hjälp
Tack, ska man bara anta att jänkarna har koll på detta eller bör man göra något aktivt?Inte om den märks på rätt sätt när den skickas tillbaka.
Det är viktigt att använda med låg styrka, annars blir det svårt eller omöjligt att få ut skruven igen. Loctite 222 kör jag med.Någon som har tips på en bra loctite till en skruvad länk?
Jag skickade till GNOMON REK via PostNord och bifogade (klistrade på paketet) en CN23 deklaration. Detta gick smidigt och var inga problem. Gjorde detta genom "skicka direkt" funktionen på Post Nords hemsida. På CN23 blanketten skrev jag "automatic wrist watch for warranty repair"Tack, ska man bara anta att jänkarna har koll på detta eller bör man göra något aktivt?
Snackade med tullverket som pratade om "passiv förädling 21.40" som är typ rep.ärende men ingen aning om hur jag gör i praktiken![]()
Den ser fin ut och imo kvalar Yema in som micro eller iaf litet brand. Hur funkar G-krafts-graderingen på ringen? För det är väl det det är?Vet inte om Yema räknas som mikromärke/affordable. Men fick hem denna igår och är väldigt nöjd hittills. Var på jakt efter en ny vardagsbeater.![]()
Ja men tack för svar. Tror att denna exportkod jag fick (21.40) skulle förenkla just detta när den skickas tillbaka hit igen men tror inte det går att fylla i på CN23 vilket gör mig än mer förvirrad.Jag skickade till GNOMON REK via PostNord och bifogade (klistrade på paketet) en CN23 deklaration. Detta gick smidigt och var inga problem. Gjorde detta genom "skicka direkt" funktionen på Post Nords hemsida. På CN23 blanketten skrev jag "automatic wrist watch for warranty repair"
Jag fick dock lite problem när jag skulle få tillbaka klockan, DHL envisades med att ha en exportdeklaration för att jag inte ska behöva betala moms och tull på nytt. Jag skickade till dem tracking nr från Postnord samt CN23 blanketten som var bifogad, men enl. dem är detta inte tillräckligt. Efter att ha prata med Post Nord som säger att de inte har exportdeklaration och en del mailande fram och tillbaka med DHL så släppte DHL paketet till slut. Svaret jag fick var "Har talat med min kollega här angående Postnords regler och det är som du säger att de inte har något exportdeklaration. Men tulldeklarationen så får vi anta att exportdeklarationen har skett på korrekt sätt"
Mitt råd är således att om du skickar med annan speditör att du frågar om ev. exportdeklaration.
Riktigt snyggVet inte om Yema räknas som mikromärke/affordable. Men fick hem denna igår och är väldigt nöjd hittills. Var på jakt efter en ny vardagsbeater.![]()
Grattis, nice, har dregglat själv efter en..Man får väl ändå räkna in denna som en affordable, i alla fall begagnad?Fick hem den igår och är så galet nöjd!
![]()