• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Axios Ironclad. Någon som känner till den? Ett kickstarterprojekt från bland annat en av Zeloskillarna. Finansierades på tre minuter tydligen. Tycker de ser riktigt schyssta ut. Särskilt sugen på en grön. Funderar på om man skulle gå ihop två stycken och köra den dealen, eller varför inte tre(?). Någon som känner sig sugen? Blir rätt bra pris då. Leveranser börjar i mars.

https://www.kickstarter.com/project...onclad-robust-500m-swiss-automatic-dive-watch
Screenshot_20200118-211510_Chrome.jpg
Screenshot_20200118-211647_Chrome.jpg
image.jpg

Ja, det är Elshan Tang (Zelos) och två polare som ligger bakom. Dock är i alla fall denna batchen slutsåld förutom de med meteorit-urtavla.
https://axioswatches.com/collections/ironclad
Jag är själv superearly bird på en grön. Som några säger så finns det många dykare av detta snittet. Detta kommer bli min "Hulk", och jag drogs till den just för att den är mer återhållsam - mot vad Zelos vanligen släpper (där jag iofs också gillar i princip allt som kommer), att den har boett-inspiration från det "fina märket" men gör eget med index, visarna, bezel och så. Coatingen på allt stål är en fin bonus.
 
Ja, det är Elshan Tang (Zelos) och två polare som ligger bakom. Dock är i alla fall denna batchen slutsåld förutom de med meteorit-urtavla.
https://axioswatches.com/collections/ironclad
Jag är själv superearly bird på en grön. Som några säger så finns det många dykare av detta snittet. Detta kommer bli min "Hulk", och jag drogs till den just för att den är mer återhållsam - mot vad Zelos vanligen släpper (där jag iofs också gillar i princip allt som kommer), att den har boett-inspiration från det "fina märket" men gör eget med index, visarna, bezel och så. Coatingen på allt stål är en fin bonus.
Jaha. Det tyckte jag var oklart, att det var slutsålt alltså. Grattis till dig! Tycker den ser schysst ut. Ser fram emot att se bilder när du fått hem den.
 
Sneglar på den där gröna Aevig Huldran. Men har annat på listan som ”egentligen” ligger före. ;)

Kan en Omega vara affordable? SMP har om inte annat ofta nämnts när det handlar om mest pang för pengen. :)

32F4884D-11E4-4E61-A150-8A376B84A948.jpeg
Har nog haft 5-6 st, svar ja, minns tom att jag handlade nytt för under 30 för inte länge sedan, nu har de och beg stuckit oxå, men typ 3-4 smp för en Sub ? 1 PO,en SMP, och ca 5-10 micros för en sub, svar ja, ” luxury affordable”....
 
Någon annan som beställt en fransk rymdklocka från yema? Jag är nöjd med min navygraf och tänkte mig denna som en billigare slit och släng klocka :)

Nu beställde jag visserligen en blå, men bifogar bilder på dom svarta som är sjukt nice. Man kan dessutom få 10% genom att chatta.
Screenshot_20200119_073823_com.opera.browser.jpg
Screenshot_20200119_073752_com.opera.browser.jpg
 
Någon annan som beställt en fransk rymdklocka från yema? Jag är nöjd med min navygraf och tänkte mig denna som en billigare slit och släng klocka :)

Nu beställde jag visserligen en blå, men bifogar bilder på dom svarta som är sjukt nice. Man kan dessutom få 10% genom att chatta.
Screenshot_20200119_073823_com.opera.browser.jpg
Screenshot_20200119_073752_com.opera.browser.jpg
Hm. Jag såg den här på forumet härom dagen, så någon här har den! Bra när man ska ta tid på tiden i viktlöst tillstånd vid träning i flygplan ✈️. Snygg struktur på tavlan!
 
Hur gillar du länken? Jag har inte använt min länk ännu utan kör just nu på gummit (från yema).
Jag gillar den väldigt mycket. Brukar föredra länk och denna är en av de bättre. Ej solid så den är lätt men inte rasslig heller vilket jag gillar och smalnar av ordentligt så den sitter bekvämt. Jag tycker att den är bättre än Steinhart och Squale helt klart.
 
Någon annan som beställt en fransk rymdklocka från yema? Jag är nöjd med min navygraf och tänkte mig denna som en billigare slit och släng klocka :)

Nu beställde jag visserligen en blå, men bifogar bilder på dom svarta som är sjukt nice. Man kan dessutom få 10% genom att chatta.
Screenshot_20200119_073823_com.opera.browser.jpg
Screenshot_20200119_073752_com.opera.browser.jpg
Ahh, är också riktigt nyfiken på Spacegrafen. Är nybliven Yema fanboy efter jag skaffade den nya LE GMT’n och kan säga att det är kvalitet man får på den modellen iaf.
Och storyn kring Spacegrafen med samarbetet med CNES blir man ju såld på direkt. :D
 
Tillbaka
Topp