• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

7A22D485-689E-4723-84B8-4D93760148EF.jpeg

CW får lite efterlängtad handledstid :D
 
Dagens affordable. Länken åkte på igen... för den är bäst så :cigar: Frågan är på vilken klocka jag skall montera favoritlädret istället? Kanske LE:n :nailbiting:
0C404E7D-F6EA-4BA4-9972-9FA4C772B697.jpeg
Do it, do it. Känslan av att ligga på gränsen är lockande. Lite som rysk roulette, kan bli bra men kan också gå åt... Allt passar dock en skönhet som LEn. Jag säger läder på :).
 
Do it, do it. Känslan av att ligga på gränsen är lockande. Lite som rysk roulette, kan bli bra men kan också gå åt... Allt passar dock en skönhet som LEn. Jag säger läder på :).
Hoppas på att det lirar, annars måste jag köpa en ny klocka att sätta bandet på :p Har ju min Molnija som kandidat men har ett Super Engineer på G till den som jag gissar kommer att bli en för bra kombo att låta bli :)
 
Den är ju perfekt för en tuff månad!
Kan bli min Seikomodd, den gillar jag mer egentligen men det beror lite på om jag hinner få hem mitt nya ”ratchet clasp” och om det funkar bra...
Min handled sväller lite för mycket på arbetstid :dead:
Har iofs ett till G-shock länk men inte hunnit modda ihop det ännu :/
 
Njaaa vill ha en GMT utan vridning :)

Som den i videon :)
Jag tycker du ska ta en titt på Sinns "Finanzplatzuhren". Finns en del trevligt där som har GMT och/eller tidszoner utan dykarliknande vridring.

https://www.sinn.de/de/Frankfurter_Finanzplatzuhren.htm
Riktigt trevliga och bra mått på GMT också, inte så billiga dock. Finns hos Farer, Hamilton (Jazz) med flera med rimliga priser (för mej) men de jag hittat är antingen för dyra eller för stora för mej. Har en och det är en Orient polaris som dock är i största laget tycker jag men riktigt prisvärd och fin. Och med pow res som bonus.
IMG_20180809_114639_1.jpg

EDIT: Ligger en Frederique Constant på K&S :)
 
Jag försöker bara hitta någon som kan pusha en genom det blivande ilandsproblemet:D
Jag kom precis på att jag skall till UK i Mars, vette fn om jag vill rocka G där men jag vill inte jobba med varken Squalen eller Certina GMTn så då återstår ju bara Seikon...
Bekymmer bekymmer :facepalm:
 
Tillbaka
Topp