• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Funderar på denna Citizen skyhawk. Vad tror ni om den?? :D
237908793.jpeg
Sj blir jag alldeles snurrig av alla siffror.

Nu när man haft den här ett tag känns den nästan perfekt. Nästan så man skulle kunna vara OWG med denna.. Bara går o går (stannar aldrig), GMT, 200m vattentät, perfekt storlek på 41.5mm bred, lagom tjock. Länken är riktigt bra, bra lås. Vad mer behöver man?? :D
IMG_20200119_115601_904.jpg
Den är nästan perfekt. Jag hade föregångaren, som var något mindre. Den var perfekt. ;)

Lämnade in på service i mitten på november. Får besked i januari, efter att klockan varit i Tyskland och Japan, att Citizen inte har delar för att laga den :shifty::arghh::grumpy:

Det är ackumulatorn som behöver bytas. Undra om någon på forumet skulle kunna ful-fixa den... Är monocoque, så inte helt enkel att öppna.

Men den är ju så nice!
214CB3AD-04EC-4DDB-9037-47DDD0740D1C.jpeg

Haha är det så illa alltså? Vi har ju uppenbarligen något som majoriteten av människor inte förstår sig på alls:angel:. Vad har du valt för klocka till denna tuffa period?
Är ju pappaledig så alla dressare kunde jag lägga undan, så var ett ganska enkelt val av klocka. Kör med Spinnaker Dumas på ett rött Barton Elite Silicone Strap. Brukar byta band en hel del, men just nu har det suttit på nästan hela januari så här långt. Trivs väldigt bra med kombon som sagt.
Angående att bara ha en klocka under en månads tid så är det förvånansvärt svårt faktiskt.
DSC_1069.JPG

Senast ändrad:
Just Gant och DW var min inkörsport innan jag skaffade min första Seiko 5a. Sen var det kört... :bag:
Precis. Man får försöka uppmuntra och styra in dem på att testa lite annat. Seiko var min första mekaniska också.

Men gäller att säga det bra när se köpt en ny MK smart watch eller Gant Royal Oak homage och är väldigt nöjda med dem.

Har du några mer specifikationer på den? :)
Case Material: 316L Stainless Steel - Bead Blasted Finish
Case Size: 42.5mm, Drilled Lug Holes, 49mm lug to lug
Case Thickness: 13mm (including crystal)
Lug Width: 20mm
Dial: Matte black, ghost dial logo
Bezel: 120 Click, Unidirectional
Movement: Swiss Sellita SW200, Regulated
Water Resistance: 300M
Lume: SL 1/3 Blend
Crown: 6.5mm Screw Down, Signed
Case Back: Screw Down, Signed with Serial Number
Crystal: Domed Sapphire, Anti-reflective Coated
Straps: Nylon NATO with flat hardware, Bradystraps Original Sailcloth

Options: With date/No date dial. Countdown/12 hour bezel
Warranty: 24 Months

Precis. Man får försöka uppmuntra och styra in dem på att testa lite annat. Seiko var min första mekaniska också.

Men gäller att säga det bra när se köpt en ny MK smart watch eller Gant Royal Oak homage och är väldigt nöjda med dem.
Mmm, det är ju inte helt lätt. Jag har en kollega som också är klockasamlare och har över 50 klockor men det är bara Gant, Mvmt etc. Jag försöker ändå lura in honom på annat men det är ju inte helt lätt. :confused:

Case Material: 316L Stainless Steel - Bead Blasted Finish
Case Size: 42.5mm, Drilled Lug Holes, 49mm lug to lug
Case Thickness: 13mm (including crystal)
Lug Width: 20mm
Dial: Matte black, ghost dial logo
Bezel: 120 Click, Unidirectional
Movement: Swiss Sellita SW200, Regulated
Water Resistance: 300M
Lume: SL 1/3 Blend
Crown: 6.5mm Screw Down, Signed
Case Back: Screw Down, Signed with Serial Number
Crystal: Domed Sapphire, Anti-reflective Coated
Straps: Nylon NATO with flat hardware, Bradystraps Original Sailcloth

Options: With date/No date dial. Countdown/12 hour bezel
Warranty: 24 Months
Exakta samma dimensioner som våra och originalet så det är bra. Schysst urverk också så de kan säkert bli grymma. Är det keramisk vridring eller har de också kört akryl? Vet du förresten vad priset blir?

Mmm, det är ju inte helt lätt. Jag har en kollega som också är klockasamlare och har över 50 klockor men det är bara Gant, Mvmt etc. Jag försöker ändå lura in honom på annat men det är ju inte helt lätt. :confused:
Alltså de där enorma MVMT-kronograferna utan några markeringar på registren ...

Tillbaka
Topp