Ja, jag var snabbast på avtryckaren denna gång.Bra pris. Bra klocka. Då går det fort
Jag anar en köpare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, jag var snabbast på avtryckaren denna gång.Bra pris. Bra klocka. Då går det fort
Jag anar en köpare.
Jag med...Neeej. @Jockinho har sålt sin H1. Och jag missade den.![]()
Snyggt fångat!Ja, jag var snabbast på avtryckaren denna gång.
Kör ju owg nu i januari jag. Sjukt jobbigt är det. Har varit nära att bryta flera ggr.Vilka ska vara med på OWG i mars?
Jag måste testa, lutar åt att köra GW-5000 så är man kittad för allt. Ställ upp vetja!
Haha är det så illa alltså? Vi har ju uppenbarligen något som majoriteten av människor inte förstår sig på allsKör ju owg nu i januari jag. Sjukt jobbigt är det. Har varit nära att bryta flera ggr.
Sj blir jag alldeles snurrig av alla siffror.Funderar på denna Citizen skyhawk. Vad tror ni om den??![]()
![]()
Vilka ska vara med på OWG i mars?
Jag måste testa, lutar åt att köra GW-5000 så är man kittad för allt. Ställ upp vetja!
Riktigt bra kandidat, den kan du variera straps med under månaden isåfall! Klart du ska vara medMissade förra året, funderar på att vara med den här gången. Blir då säkert Alpinisten som får göra mig sällskap då
![]()
VIMLE? Inte så farlig att montera.Har precis varit i helvetet och vänt. Hela eftermiddagen har det nämligen skruvats ihop en Ikea soffa. Fortfarande gift och ingen repa på klockan så gick väl ok ändå...![]()
Den är nästan perfekt. Jag hade föregångaren, som var något mindre. Den var perfekt.Nu när man haft den här ett tag känns den nästan perfekt. Nästan så man skulle kunna vara OWG med denna.. Bara går o går (stannar aldrig), GMT, 200m vattentät, perfekt storlek på 41.5mm bred, lagom tjock. Länken är riktigt bra, bra lås. Vad mer behöver man??![]()
![]()
Extra lätt för dig. Du har ju armen i mitella och då syns ju inte klockan ändåJag körde owg i ett halvår mellan förfjol och ifjol.
Jag vet, jag vetExtra lätt för dig. Du har ju armen i mitella och då syns ju inte klockan ändå.
Efter en veckas VAB med typ sömnfria nätter så garanterar jag att den är en jobbig jävel, haha. Men sjukt bra öga, imponerad.VIMLE? Inte så farlig att montera.![]()
Är ju pappaledig så alla dressare kunde jag lägga undan, så var ett ganska enkelt val av klocka. Kör med Spinnaker Dumas på ett rött Barton Elite Silicone Strap. Brukar byta band en hel del, men just nu har det suttit på nästan hela januari så här långt. Trivs väldigt bra med kombon som sagt.Haha är det så illa alltså? Vi har ju uppenbarligen något som majoriteten av människor inte förstår sig på alls. Vad har du valt för klocka till denna tuffa period?
Körde du inte med en DW då dessutom?Jag körde owg i ett halvår mellan förfjol och ifjol.
Har en likadan själv i samma tyg! Köpte för någon månad sen.Efter en veckas VAB med typ sömnfria nätter så garanterar jag att den är en jobbig jävel, haha. Men sjukt bra öga, imponerad.![]()
Man får hålla tungan rätt i munnen på jobbet när andra säger sig också vara klockintresserade, men snöat in på DW, MK eller GANT. Såklart inget fel att börja där.Körde du inte med en DW då dessutom?![]()
Jo, den är väldigt lik. De vi har är ju baserade på Benrus Type I så det är ju inte någon originell design. Stulen bild på Benrus:Karlskrona släpper nytt.
dåligt insatt i dessa men är den inte otrolig lik den du @MaBr och @hammermountain tror jag det är kör?
![]()
Just Gant och DW var min inkörsport innan jag skaffade min första Seiko 5a. Sen var det kört...Man får hålla tungan rätt i munnen på jobbet när andra säger sig också vara klockintresserade, men snöat in på DW, MK eller GANT. Såklart inget fel att börja där.
Ok är dåligt insatt i era men gillar designen.Jo, den är väldigt lik. De vi har är ju baserade på Benrus Type I så det är ju inte någon originell design. Stulen bild på Benrus:
![]()
Precis. Man får försöka uppmuntra och styra in dem på att testa lite annat. Seiko var min första mekaniska också.Just Gant och DW var min inkörsport innan jag skaffade min första Seiko 5a. Sen var det kört...![]()
Det är en amerikansk design och användes av amerikanska militären.Ok är dåligt insatt i era men gillar designen.
Har du några mer specifikationer på den?
Case Material: 316L Stainless Steel - Bead Blasted FinishHar du några mer specifikationer på den?![]()
Mmm, det är ju inte helt lätt. Jag har en kollega som också är klockasamlare och har över 50 klockor men det är bara Gant, Mvmt etc. Jag försöker ändå lura in honom på annat men det är ju inte helt lätt.Precis. Man får försöka uppmuntra och styra in dem på att testa lite annat. Seiko var min första mekaniska också.
Men gäller att säga det bra när se köpt en ny MK smart watch eller Gant Royal Oak homage och är väldigt nöjda med dem.
Exakta samma dimensioner som våra och originalet så det är bra. Schysst urverk också så de kan säkert bli grymma. Är det keramisk vridring eller har de också kört akryl? Vet du förresten vad priset blir?Case Material: 316L Stainless Steel - Bead Blasted Finish
Case Size: 42.5mm, Drilled Lug Holes, 49mm lug to lug
Case Thickness: 13mm (including crystal)
Lug Width: 20mm
Dial: Matte black, ghost dial logo
Bezel: 120 Click, Unidirectional
Movement: Swiss Sellita SW200, Regulated
Water Resistance: 300M
Lume: SL 1/3 Blend
Crown: 6.5mm Screw Down, Signed
Case Back: Screw Down, Signed with Serial Number
Crystal: Domed Sapphire, Anti-reflective Coated
Straps: Nylon NATO with flat hardware, Bradystraps Original Sailcloth
Options: With date/No date dial. Countdown/12 hour bezel
Warranty: 24 Months
Alltså de där enorma MVMT-kronograferna utan några markeringar på registren ...Mmm, det är ju inte helt lätt. Jag har en kollega som också är klockasamlare och har över 50 klockor men det är bara Gant, Mvmt etc. Jag försöker ändå lura in honom på annat men det är ju inte helt lätt.![]()