• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mmm, det är ju inte helt lätt. Jag har en kollega som också är klockasamlare och har över 50 klockor men det är bara Gant, Mvmt etc. Jag försöker ändå lura in honom på annat men det är ju inte helt lätt. :confused:
Alltså de där enorma MVMT-kronograferna utan några markeringar på registren ...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Körde du inte med en DW då dessutom? :D

IMG_4967.JPG

All in !
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Måste ändå ha känts skönt. Hur känns det med klockorna nu? Fick du tillbaka glöden?
DW'n fungerade (och fungerar än) klanderfritt så den gjorde sitt jobb väl. Om sommaren '19 sedan, så började jag läsa och hänga i den här tråden och sakta men säkert återfick jag åtminstone delvis intresset.
De allra flesta klockorna ligger dock i lattjolajbanlådan, jag känner att jag måste gå försiktigt fram. Använder just nu bara Rolex och DW'n faktiskt.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
DW'n fungerade (och fungerar än) klanderfritt så den gjorde sitt jobb väl. Om sommaren '19 sedan, så började jag läsa och hänga i den här tråden och sakta men säkert återfick jag åtminstone delvis intresset.
De allra flesta klockorna ligger dock i lattjolajbanlådan, jag känner att jag måste gå försiktigt fram. Använder just nu bara Rolex och DW'n faktiskt.
Kanske smart att inte gå all in direkt igen. Känner att jag borde banta ner rejält men det kommer att bli väldigt svårt... Har fått ner mitt tempo ganska mycket men borde göra mig av med minst halva samlingen.
 

Waldorf

Audemars
DW'n fungerade (och fungerar än) klanderfritt så den gjorde sitt jobb väl. Om sommaren '19 sedan, så började jag läsa och hänga i den här tråden och sakta men säkert återfick jag åtminstone delvis intresset.
De allra flesta klockorna ligger dock i lattjolajbanlådan, jag känner att jag måste gå försiktigt fram. Använder just nu bara Rolex och DW'n faktiskt.
Va? Med så fina Louis Vitton, Georg Jensen och RLT? Och inköpt timex? De måste ju nyttjas! :cool::)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vet, man satt ju bänkad inför varje avsnitt för att följa Fredrik, Jan-Olof, Anton och Cilla på den tiden :)
Edit: Ingen fara på taket @Remofflan.
Edit 2: Jan-Olof (Lennart Jähkel) ägde serien totalt !
Ja, precis! Tänkte att du bor på Island och kanske inte sett den. :) Det var en tankelek i huvudet som blev skriven. Har själv varit lite sugen på den där Timexen. ;)
 

midikem

Cartier
Kanske smart att inte gå all in direkt igen. Känner att jag borde banta ner rejält men det kommer att bli väldigt svårt... Har fått ner mitt tempo ganska mycket men borde göra mig av med minst halva samlingen.
Hur många klockor skulle du landa på om du bantade bort halva samlingen? Kan la inte vara så svårt att göra sig av med femtio procent av den sälj 5 av dina 10 squale så är du en bra bit på väg.
 

Code

AKA Vincent B
Den är nästan perfekt. Jag hade föregångaren, som var något mindre. Den var perfekt. ;)

Lämnade in på service i mitten på november. Får besked i januari, efter att klockan varit i Tyskland och Japan, att Citizen inte har delar för att laga den :shifty::arghh::grumpy:

Det är ackumulatorn som behöver bytas. Undra om någon på forumet skulle kunna ful-fixa den... Är monocoque, så inte helt enkel att öppna.

Men den är ju så nice!
214CB3AD-04EC-4DDB-9037-47DDD0740D1C.jpeg
Lämnade du in den "gamla" modellen på service? Lämna in den hos Ur o penn som är AD för Citizen. Dom lämnar in den hos Citizen i Sverige. Ele var det, det du testa? Hur gammal är den?
 
Topp