• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Glad fredag vänner!!
61267081-811D-4086-A94F-8BD0EBEDE512.jpeg

Bara tvungen att kasta in en ”natur”bild med. Bra ljus igår!
4575ECFD-A0EE-47CC-AA4C-40CEF41423B1.jpeg

jag tänker att en oförutsedd grej är att man råkar behålla uret så länge så det blir dax för service :)

26E2F978-0F0B-4D53-88DB-AE56B163C992.jpeg

Den här t ex ska jag behålla. Den har frugans födelsedag som nummer och dottern ska få den om 14 år. Det är ju en lång planering för en mikro.

Nytt band för dagen, sommaren närmar sig...
C4A9630F-4608-4F2E-AE54-2B94FD4A97E1.jpeg
Ja men precis, då får du nog räknas som en försökskanin för i dom här kvarteren flippar ju folk mer frekvent än de byter kallingar.
Seriöst, undrar stilla om det ens finns någon som servat sin mikrodinka?
Kul grej med arvstanken förresten, ska definitivt försöka något liknande för mina knattar så småningom :)

Ja men precis, då får du nog räknas som en försökskanin för i dom här kvarteren flippar ju folk mer frekvent än de byter kallingar.
Seriöst, undrar stilla om det ens finns någon som servat sin mikrodinka?
Kul grej med arvstanken förresten, ska definitivt försöka något liknande för mina knattar så småningom :)

haha, det är ju egentligen bara för att kunna köpa ännu en klocka :) Hoppas hon vill ha den även när hon blir äldre, hon gillar färgen på tavlan.

jag nattar henne med laddad lume så hon ser var jag är i mörkret, vi brukar ligga och titta på tavlan i mörkret. Supermysigt.

Ah tack för svar. Då får man anta att det t.o.m går att ersätta med ETA delar.
Som du säger så borde man kanske inte tänka på service och sånt på många många år men, tja..ibland kan det hända oförutsedda ting :)

Detta fick jag från yema själva :

O"inhouse movement MBP 1000 has similar specs as the ETA, It beats at 28,800 A/h same as the ETA and has a power reserve of 45h, with an improved design from the original developed back in 2011.

It's an evolution of the France Ebauche we used back in the 70's, In all transparency I'd say it's 90% close to the ETA 2824, it's a solid French caliber.

Back in 2011, we invested € 3 million in prototyping and testing the first batches to get the right results."

Sen kan man alltid posta klockan till dom för service om man är orolig :)

Tillbaka
Topp