Jag gillar inte Corum direkt men den översta var ju ganska vass
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar inte Corum direkt men den översta var ju ganska vass
Andrahandsvärdet har du helt säkert rätt om !Jag gillar inte Corum direkt men den översta var ju ganska vass![]()
Borde kanske se dem som ett fynd istället, tror man kan få ganska mycket klocka beggat där. Den svarta var dock absurt stor, 47mmAndrahandsvärdet har du helt säkert rätt om !
Har aldrig förstått mig på det där med dödskallar riktigt, nästan lite grotesktNytt från Steinhart. Limiterad, slutsåld direkt, alldeles för dyr tycker jag, alldeles för stor... men ganska tuff ändåSkoj med 2892 också istället för det vanliga 2824.
![]()
![]()
Det där är hårdrock !Har aldrig förstått mig på det där med dödskallar riktigt, nästan lite groteskt![]()
.
(fick ha klockan på fel arm för att hålla topic någorlunda)![]()
![]()
Hade ju matchat perfekt juHar aldrig förstått mig på det där med dödskallar riktigt, nästan lite groteskt![]()
.
(fick ha klockan på fel arm för att hålla topic någorlunda)![]()
![]()
Back in blackDet där är hårdrock !
Den hade suttit som en fläskläppHade ju matchat perfekt ju
Näh, inget man har var dag kanske men alltid skoj att ha något wild and crazy i lådan.
Bell&Ross har ju en också.
![]()
RM i affordable tråden, hihi!
Tycker den är lyckad. Enl en tysk tidning ska list vara 895 eur. Ser även ut att vara kortare l2l samt lite smalare bandhorn än nuvarande ph200 så förhoppningsvis lite mer wearable.Den nya är helt klart mycket bättre. Bezelen är smalare och mycket mindre i ögonfallande.
(lånade bilder)![]()
SH är ju fruktansvärt smaklös med för mycket av allt men de kanske passar vissa i RM-tråden trots att det är en solklar ”ripoff”. Bara märket som skiljer ju *ironi*RM i affordable tråden, hihi!
Vi kanske borde posta Steinhart i RM tråden!
Fortfarande en av de bästa album som släppts!Back in black![]()
Håller med helt klart.Fortfarande en av de bästa album som släppts!
OnT:![]()
SH är ju fruktansvärt smaklös med för mycket av allt men de kanske passar vissa i RM-tråden trots att det är en solklar ”ripoff”. Bara märket som skiljer ju *ironi*
Hade nog uppfattats som ganska ohövligt att posta något sådant, känns lite lågt att göra sig lustig på någon pga av vilken klocka de gillar.
Man brukar ju säga något i stil med: Oratio est argentum, silentium est aurum.
SantÅ inte att förglömma ” Ei saa peittä”![]()
Är subsekunden vanliga sekunder? Tänkte eftersom både står rakt upp, men det kanske var hel minut då.Dagens yema![]()
Nytt från Certina DS Super H500M![]()
Inte microbrand men affordable kanske.
![]()
Snygg! Kul med lite färg. Är det bara en synvilla eller är glaset fasat på något sätt? Har sett liknande på en del Squale som denna. @MaBr kanske kan förklara ifall det är någon vintagegrej eller om det bara är dags för synundersökning.Den nya är helt klart mycket bättre. Bezelen är smalare och mycket mindre i ögonfallande.
(lånade bilder)![]()
Mecha nicalUppdatering om Halios Universea:
![]()
Den har ju pushers så den stora visaren kanske har någon slags kronograffunktion när man ska mäta G-krafterna (?).Är subsekunden vanliga sekunder? Tänkte eftersom både står rakt upp, men det kanske var hel minut då.![]()
Glaset är runt men utsidan på glasringen är 14-kantig på Squalen. Det är för att glasringen skruvas på plats.Snygg! Kul med lite färg. Är det bara en synvilla eller är glaset fasat på något sätt? Har sett liknande på en del Squale som denna. @MaBr kanske kan förklara ifall det är någon vintagegrej eller om det bara är dags för synundersökning.
![]()
Mecha nical![]()
Jag antar att det är tänkt att öka vattenresistensen men det kanske bara är en designgrej? Verkar lite onödigt att ha det redan vid 500m men på Squales km-dykare känns det mer rimligt.Glaset är runt men utsidan på glasringen är 14-kantig på Squalen. Det är för att glasringen skruvas på plats.![]()
Tycker den är lyckad. Enl en tysk tidning ska list vara 895 eur. Ser även ut att vara kortare l2l samt lite smalare bandhorn än nuvarande ph200 så förhoppningsvis lite mer wearable.
![]()
Mycket färsk. Tillgänglig först i juniCool klocka. Kan tänka mig är nice inför sommaren! Lite dåligt med info på nätet? Kanske för att den är så färsk?
Ja, precis. Den lilla står också rakt upp, så förmodligen är det vanliga sekunder. Tänkte om det var något annan man kunde tidtaga med den.Den har ju pushers så den stora visaren kanske har någon slags kronograffunktion när man ska mäta G-krafterna (?).
Edit: Ser nu att den även har tachymeterskala så den är nog till för tidtagning. Den röda visaren alltså.
Det är för att inte glaset ska poppa ur vid snabb uppstigning/decompression. Den är ju byggd för att klara 1000m som du säger. Squales var ju först i världen med sina 2002a att klara det djupet utan heliumventil.Jag antar att det är tänkt att öka vattenresistensen men det kanske bara är en designgrej? Verkar lite onödigt att ha det redan vid 500m men på Squales km-dykare känns det mer rimligt.