Ja må han leva, ja må han leva![]()
![]()
Snor-fint väder och jag sitter inne på min födelsedag som ett strandsatt orpon med axeln hängande![]()
![Woot :woot: :woot:](/styles/baisik/xenforo/smilies/woot.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja må han leva, ja må han leva![]()
![]()
Snor-fint väder och jag sitter inne på min födelsedag som ett strandsatt orpon med axeln hängande![]()
![]()
![]()
Vad är trådopinionen om den här? Nardi HMS-C20, gjord av metall från ett gammalt slagskepp. Lite speciellt utseende? Vet inte varför men den är tilltalande på något sätt... Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/nardiwatches/introducing-the-nardi-hms-c20-part-of-make-100
![]()
Dem var ju riktigt tuffaSkumt, samma vaga tilltalande känsla här. Fick även upp ögonen för den liknande "lillebrorsan" Bund Supersport
![]()
Grattis!![]()
![]()
Grattis kompis! Trist att du behöver sitta inne när det är så fint väder och det är din födelsedag.![]()
![]()
Stort grattis kompis![]()
![]()
Stort grattis.![]()
![]()
Grattis!![]()
![]()
Stort grattis på din dag!![]()
![]()
Starta en!Är det fler än jag som tycker det är lite trist att det inte finns en seriös och ordentlig Steinhart tråd ?
Midsize and Large. Blev genast intresserad. Sen hör man 39 och 47mm. Det är ju LARGE OCH CLOWNSIZE!Dem var ju riktigt tuffaVäcker lite habegär helt klart.
Snubblade över en annan klocka i kvartstråden som jag inte sett innan. Maratac Pilot Central Second Quartz, någon som stött på den. Sitter ett skoj kvartsverk i den, isa9500. Nu tillverkas inte det urverket längre men har det hittat in i någon annan skoj klocka förutom Maratac, Smiths och.... hrrmm... Invicta? Hittade inte någon beggad kvarts Maratac alls när jag letade
![]()
Grattis på födelsedagen!![]()
![]()
Finns väl en?Starta en!"Tråden för oss som gillar Steinhart"
Du vet ju hur det brukar gå med den saken, mission impossible.Är det fler än jag som tycker det är lite trist att det inte finns en seriös och ordentlig Steinhart tråd ?
Aha, det visste jag inte...Finns väl en?
Nej ? Nån av er goa gubbar borde starta en bums ! Jag har ju bara en (och har inte ens sett den än)Finns väl en?
Här finns redan en tråd: https://klocksnack.se/threads/officiella-steinhart-tråden.65127/Nej ? Nån av er goa gubbar borde starta en bums ! Jag har ju bara en (och har inte ens sett den än)
Grattis på bemärkelsedagen![]()
![]()
Alla annonserade Steinharts säljs direkt nästan men inte många verkar våga posta i trådenHär finns redan en tråd: https://klocksnack.se/threads/officiella-steinhart-tråden.65127/
Edit: Annars finns ju denna...https://klocksnack.se/threads/förbjuda-steinhart-på-forumet.33061/
Tråkigt tycker jag. Man kan tycka vad man vill om Steinhart men man får väl ha vilken klocka man vill?Alla annonserade Steinharts säljs direkt nästan men inte många verkar våga posta i tråden![]()
Instämmer till fullo.Tråkigt tycker jag. Man kan tycka vad man vill om Steinhart men man får väl ha vilken klocka man vill?![]()
![]()
Var det inte nyligen en tråd med ganska dålig stämning och hård ord där mikroprofilen @FreakyLeo blev hårt ansatt för att försöka säga att man kan gilla Steinhart?Tråkigt tycker jag. Man kan tycka vad man vill om Steinhart men man får väl ha vilken klocka man vill?![]()
![]()
Är själv inte så gammal i gemet (gamet?) men vill minnas en gubbe med fantomenavatar som drev Steinhart-linjen här?Är det fler än jag som tycker det är lite trist att det inte finns en seriös och ordentlig Steinhart tråd ?