• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hittade lite bilder i mobilen... Den sista är samma som 317 men i guld. Också såld, tyvärr.
6A2DE2A2-87E2-4C24-BB0B-13E2AC22D19C.jpeg
50E7EDA7-F27D-41A1-92FD-6FD82BCE86E2.jpeg
BFDEB6DF-7875-42D4-926B-90F7FA23A5DC.jpeg
Hittar ingen med din gmt variant, finns en gmt som heter delta med grövre boett än på den du har som är en stor del av det jag gillar. :)

Va ?? Carl-Johan har ju redan lanserat ett par modeller den 'vanliga' vägen :confused:
Varför helt plötsligt köra kickstarter ?
Ingen aning, men det finns en hel del tänkbara skäl. Minska risken med produktionen och produktutvecklingen? Finansiera utan lån? För att det är lättare att köpa rätt kvantiteter? För att det ger en idé om hur kommersiell produkten är? För att Kickstarter har bra genomslag marknadsföringsmässigt?

Klockindustrin i Schweiz går ju inte som tåget direkt.Tappade 13% i volym mellan 2018 och 2019.
Är nog bara Rolex som håller i.

https://news.strategyanalytics.com/...tch-outsells-entire-swiss-watch-industry-2019
Intressant statistik och precis som de säger börjar allt fler välja smart- och aktivitetsklockor framför traditionella armbandsur samtidigt som många som faktiskt är intresserad börjar tröttna på ständiga prishöjningar och det ska bli intressant att se hur man väljer att tackla vikande försäljning. Man vill ju ogärna sänka priserna då det urvattnat varumärket men man kanske kommer att lansera alternativa modeller alt. att klockorna kommer att gå att få med galen rabatt hos gråisar. Jag tittade nyligen på en Seamaster och blev chockad över att de var uppe i 55k, sist jag kikade för kanske två år sen är jag rätt säker på att de listade drygt 35k. Deras egna satsningar på smartwatches (t.ex. Tag Heuers connected) är inte mycket att hänga i granen heller.

@Equilibrium och @kjesul - här kommer några fler bilder på Koppel-klockor som jag haft. En 307:a, som jag vill minnas är en förstorad automatvariant av 317, samt en 517 med champagnefärgad tavla. Har också haft en 517 med vit tavla. 317 (och guldvarianten 1317) är som sagt min klara favorit och den har jag fortfarande kvar.
Jensen_307.jpg
Koppel_x_2.jpg
Jensen.jpg
Tack för genomgången och fantastiska bilder, Koppel modellerna är skönt speciella och klara favoriter i min bok :)

Tillbaka
Topp