Plockade fram min gamla RLG/Rickie Dickie och det är onekligen en trevlig klocka. Bandet från CNS är hopplöst dåligt men det klär klockan och det är rätt bekvämt numera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar inte CNS alls men just det bandet gillar jag skarpt. Har ett likadant som jag behandlat och använt i ganska många år. Sjukt mjukt numer och fin patina också Svårt att hitta andra 20-16 band också.Plockade fram min gamla RLG/Rickie Dickie och det är onekligen en trevlig klocka. Bandet från CNS är hopplöst dåligt men det klär klockan och det är rätt bekvämt numera.
Wow!Råttans år-fynd in. Gammelrävar känner säkert till märket men att det de gjorde annat än heffaklumpar var iaf nytt för mig. Hursomhelst, en riktig humörhöjare
Varit inaktiv (men läsande) under en period men den var för fin för att inte kommentera!! Brons alltså...Råttans år-fynd in. Gammelrävar känner säkert till märket men att det de gjorde annat än heffaklumpar var iaf nytt för mig. Hursomhelst, en riktig humörhöjare
Helrätt klocka med fel vridring.Nom, nom, nom, nom. Tänk er ljudet när ni käkar en riktigt bra kebab tallrik
Det är mässing, llte ljusare i tonen än brons vilket jag gillar. TackVarit inaktiv (men läsande) under en period men den var för fin för att inte kommentera!! Brons alltså...
Riktigt bra!Det är mässing, llte ljusare i tonen än brons vilket jag gillar. Tack
Jag köpte det i somras. Det hette ”Optima Unisex 33-190 Black” och fanns på Amazon. Kostade runt 30 USS har jag för mig. Jag sökte som en galning i någon vecka innan jag hittade det här alternativet.Ser ju perfekt ut. Minns du var du hittade det? Tycker att jag sökt igenom hela www men gått bet
Alla dagar är Squale dagarKänns som en Squaledag
Grattis till en fin pjäs. Sommarfärg-deluxe .Råttans år-fynd in. Gammelrävar känner säkert till märket men att det de gjorde annat än heffaklumpar var iaf nytt för mig. Hursomhelst, en riktig humörhöjare
Edit: oops, kass bild med limrester från plasten och annat bös, återkommer garanterat med fler så småningom
Råttans år-fynd in. Gammelrävar känner säkert till märket men att det de gjorde annat än heffaklumpar var iaf nytt för mig. Hursomhelst, en riktig humörhöjare
Edit: oops, kass bild med limrester från plasten och annat bös, återkommer garanterat med fler så småningom
Tjusigt! Maranez är ju gamla i gemet.Råttans år-fynd in. Gammelrävar känner säkert till märket men att det de gjorde annat än heffaklumpar var iaf nytt för mig. Hursomhelst, en riktig humörhöjare
Känns som vi kan få vänta ett tag. Vilken kombo valde du?Bronsdag här med i solen. Men mest går man och väntar på Traska Summiter.
Precis, brons/mässing. Det känns som att extrapatinerade exemplar som legat i saltvatten och blivit ärgade skulle lukta illa och färga av sig men det kanske inte är några problem.Pratar du om bronsklockor? Om så:
Jag har aldrig märkt att det luktar illa alls. Beträffande att färga av sig har jag egentligen bara fått lite avfärgning från krona på handryggen när klockan suttit långt ned på handleden och jag har svettats/badat.
Man kan ju undra om den blir lika hajpad som Q?(Edit: hyper)Länken till Timex Batman. Vad ska man säga? Kul att de gör den, men tror nog Q-varianten är snyggare och känns mer rätt ändå.
Kändes på det krystade mailet från Timex som att de kämpar för det. Sånt är dock svårt att skapa.Man kan ju undra om den blir lika hajpad som Q?
Ja det får ta sin tid. Jag var tråkig och valde svart och silver. Du valde säkert något roligare?Känns som vi kan få vänta ett tag. Vilken kombo valde du?
Då var det dags att sticka handen ner i syltglaset igen.
En månad nu sen förre gången den var över ytan och mycket passande att ta upp den i kväll inför morgondagens bronsdag.
Verkar behöva torka av glaset...
Västkustvattnet är fortfarande både fräscht och funktionellt
Nja, varannan dag är ju Yemadag och lördag är Seikosaturday... det är ju sedan gammaltAlla dagar är Squale dagar
@Crispie Har letat här, vi har haft sjukt mycket men hittar inte, här är en basic rulle. Om du swishar mig en hundring för frakten så får du den gratisAha! Haha. Ja, lådan ska nog inte kosta mer än mina band såg väldigt fin ut.
Grattis Fina grejer SteinhartÄntligen en Steinhart OVM. Och min allra första Steinhart Första intrycket är riktigt bra