• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nopp. Har påbörjat reklamation med ersättningskrav. Debaklet har börjat spegla av sig på klockan också, så SMP har gått från något av en graal till en klocka jag inte är särskilt intresserad av nu
Tråkig historia på flera sätt. Hoppas det löser sig snabbt och att du kan återfå lusten till SMP, som är fantastiska klockor.

Coolt. Så målet är att simulera rejäl patinering? Blir det sådär grönt på hela då, som Frihetsgudinnan?

Ja, det är tanken. En riktig patinering tar sisådär 50 år och det hinner jag inte (om jag inte passerar 100)
Sen slits ju en klocka på ett annat sätt så vi får se hur den ser ut.
Planen för detta året är att ta den ur vattnet en dag i månaden för foto/användning.

Denna gjorde sällskap till gymmet idag, men är inte riktigt säker på om den hör hemma i tråden
20200212_100308.jpg

Ytterligare lite OT kommer här. Men det handlar ivf delvis om klockor och i denna tråd känner jag mig mest hemma. Har någon ett tips på schysst bandförvaring? Jag gjorde bort mig och beställde nedan pryl från cousinsuk. Precis vad jag sökte men facken är för små så man får trycka in 20mm band (som jag har en masse) och det kommer inte hålla i längden. Plasten som ska hålla banden på plats släpper i fogarna om man pressar in dom. (Om någon av er har många 18mm band, och under, är denna grym och kan bytas mot ett Nato eller två, schysst gummi eller liknande). Så, hur förvarar ni era band? Jag har en sortimentlåda från Classe, men det blir så rörigt.

Edit: glömde bilden
20200210_205914.jpg
Nån sorts modell av slipshängare kanske fungerar ?

Ursäkta språket, men fy fan vad trist när man väntat typ hur länge som helst på Hamtun Kraken och första intrycket är "Meh" när man öppnat paketet. :shifty:

Det lutar åt instant flip. Fick ett bra bud på den.

IMG_20200211_163309-01.jpeg
Yes, jättetråkigt. Det här är ju lite problemet även för min del med Kickstarters. Från betalning till leverans är det så lång tid. Fördelen är att klockan sedan länge är betald så när den väl kommer känns den nästan som gratis. Nackdelen är att jag hinner köpa annat som kanske är bättre.

Trust! Du har väl haft ett antal hamtun sedan tidigare? Vad gör denna "sämre" än andra?
Stämmer. Detta är min fjärde.

Alltså, den ser ju bra ut, men den känns inte lika solid som övriga. Gillar inte känslan i vridringen då den glappar i förhållande till glaset, vilket lämnar en millimeterstor glipa mellan ring och glas om man pressar den åt sidan. Vet inte hur en kullagrad ring ska kännas, men jag föredrar H1:ans dito.

Sen har man väl byggt upp lite för höga förväntningar misstänker jag. :rolleyes:

Yes, jättetråkigt. Det här är ju lite problemet även för min del med Kickstarters. Från betalning till leverans är det så lång tid. Fördelen är att klockan sedan länge är betald så när den väl kommer känns den nästan som gratis. Nackdelen är att jag hinner köpa annat som kanske är bättre.
Instämmer. Sen kan man ju inte vara nöjd med alla köp heller. :)

Färgar det inte av sig och luktar illa då?
Pratar du om bronsklockor? Om så:
Jag har aldrig märkt att det luktar illa alls. Beträffande att färga av sig har jag egentligen bara fått lite avfärgning från krona på handryggen när klockan suttit långt ned på handleden och jag har svettats/badat.

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp