• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Full Lume tavla är rätt najs :cigar:
IMG_20200214_170942.jpg

Den ligger och vilar med sina Micro-polare på skrivbordet :)

Måste fixa en bra låda. Någon som har tips på en shysst för 12 dinkor ?
158168768545018119511873498109.jpg
Brukar alltid rygga för sportklockor med vit urtavla av någon anledning men den där Ventusen alltså... :hungry:

Och för att svara på frågan så känns det som att det finns drösvis på Amazon och Ebay. Men det blir ju ofta en chansning såklart.

• Like
Reactions: M26
Den ligger och vilar med sina Micro-polare på skrivbordet :)

Måste fixa en bra låda. Någon som har tips på en shysst för 12 dinkor ?
158168768545018119511873498109.jpg
Jag är också ute efter en ny för 12 klockor. Idag har jag en mörk trälåda med glas i locket och med plats för 12 klockor, vilket är exakt så många som jag har. Jag tänkte hålla det där så 12 platser känns lagom. Men lådan känns såååå standard, inte alls som en mikro-klocklåda. Jag skulle vilja ha en som går att ta med utan risk för glassplitter. Kanske en i aluminium eller liknande? Det är dock svårt att hitta något utanför det vanliga.

Jag är också ute efter en ny för 12 klockor. Idag har jag en mörk trälåda med glas i locket och med plats för 12 klockor, vilket är exakt så många som jag har. Jag tänkte hålla det där så 12 platser känns lagom. Men lådan känns såååå standard, inte alls som en mikro-klocklåda. Jag skulle vilja ha en som går att ta med utan risk för glassplitter. Kanske en i aluminium eller liknande? Det är dock svårt att hitta något utanför det vanliga.
Peli! ;)

Tack för inputen kring datum förresten! När jag handlade igår och skulle köpa bröd gick det upp för mig att man inte klarar sig i vardagen utan datumvisning (dag skippar jag dock gärna) och det kompletterar dessutom tavlan bra, det känns liksom tomt på något sätt utan datumrutan. Nu börjar väntans tider...

Tillbaka
Topp