• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bissschop Arms igen :D
RkxlIZr.jpg

God morgon, världen! Jag sitter här på en underbar strand och blickar ut över det turkosblå havet medan jag inser att jag är dum i huvudet.
Jag längtar efter att få sätta mig på den 6h långa resan tillbaka till Bangkok där jag för en dag kan gå och kika på klockor. Det blir sannolikt en CasiOak. Kanske två, så kan jag släppa en här på KS sen om det är knöligt att få tag på hemma till listpris? Någon kanske redan känner ett sug?

Samtidigt visar sig Squalen vara grön :eek:
IMG_20200215_084151.jpg

D41701CD-50DD-4F2D-9DAD-11DAFD207353.jpeg
75D5BFFD-D57D-4A5E-AA5C-F1E57AF499BF.jpeg
99CA66DD-18E4-447C-87FF-2ACF74328B90.jpeg
Vart 2 nya dinkor hos AD, igar o idag, testar affordable Oris 65 idag pa strap av atervunnet mtrl, ar en lank kille, far se hur lange denna stannar ;), strap passar el to much, vad sags ?
Jäkligt snygg Oris! :) Tycker dock att bandet är too much, tar fokus från klockan på ett dåligt sätt. Går det att komplettera med länk eller det finns inte till den modellen?

Jäkligt snygg Oris! :) Tycker dock att bandet är too much, tar fokus från klockan på ett dåligt sätt. Går det att komplettera med länk eller det finns inte till den modellen?
Är med dig, är lite 50,50 på det bandet, tänkte faktiskt beställa lite band från Vietnam, hdstraps ngt tror jag de heter, just denna 65 är lite kasst gjord av Oris avseende bandbyten , tror den är 21 mm, men jag låter detta band sitta ngn vecka innan dags att forska vad som finns där, steel finns hos ad , säkert dyrt att beställa dock

Äs
Är med dig, är lite 50,50 på det bandet, tänkte faktiskt beställa lite band från Vietnam, hdstraps ngt tror jag de heter, just denna 65 är lite kasst gjord av Oris avseende bandbyten , tror den är 21 mm, men jag låter detta band sitta ngn vecka innan dags att forska vad som finns där, steel finns hos ad , säkert dyrt att beställa dock
Äsch då, till sommaren funkar det väl med grälla band!

D41701CD-50DD-4F2D-9DAD-11DAFD207353.jpeg
75D5BFFD-D57D-4A5E-AA5C-F1E57AF499BF.jpeg
99CA66DD-18E4-447C-87FF-2ACF74328B90.jpeg
Vart 2 nya dinkor hos AD, igar o idag, testar affordable Oris 65 idag pa strap av atervunnet mtrl, ar en lank kille, far se hur lange denna stannar ;), strap passar el to much, vad sags ?
Lirar riktigt bra med klockan och det funkar ju just för att klockan är ”plain”. Färgkombon är 100%. Men är man en länkmänniska kommer inte spela någon roll haha, då kommer avsaknaden av länk psykiskt bryta ner dig ;) :p Riktigt fin klocka hur som!!

Den ligger och vilar med sina Micro-polare på skrivbordet :)

Måste fixa en bra låda. Någon som har tips på en shysst för 12 dinkor ?
158168768545018119511873498109.jpg

Jag är också ute efter en ny för 12 klockor. Idag har jag en mörk trälåda med glas i locket och med plats för 12 klockor, vilket är exakt så många som jag har. Jag tänkte hålla det där så 12 platser känns lagom. Men lådan känns såååå standard, inte alls som en mikro-klocklåda. Jag skulle vilja ha en som går att ta med utan risk för glassplitter. Kanske en i aluminium eller liknande? Det är dock svårt att hitta något utanför det vanliga.

Jag har en sådan här, helt okej mittimellanlåda :) Tänkte lägga ut min då jag skaffade en större för ett par år sedan men min bättre hälft behövde den tyvärr :p
http://www.safealbum.se/klockboxar/klockbox-exklusive-12-fack.html

Deprimerande fakta:
Denna dag för 20 år sedan köpte jag en Rolex Explorer 2.
Det dåliga är att jag sålde den ett år senare :depressed:

Tänk positivt, det kunde ha varit en Sub eller GMT ;)

Lirar riktigt bra med klockan och det funkar ju just för att klockan är ”plain”. Färgkombon är 100%. Men är man en länkmänniska kommer inte spela någon roll haha, då kommer avsaknaden av länk psykiskt bryta ner dig ;) :p Riktigt fin klocka hur som!!
Tack, är så jävla lat oxå, länk är enkelt, men fn måste prova ngt nytt oxå...

Jag har en sådan här, helt okej mittimellanlåda :) Tänkte lägga ut min då jag skaffade en större för ett par år sedan men min bättre hälft behövde den tyvärr :p
http://www.safealbum.se/klockboxar/klockbox-exklusive-12-fack.html

Tänk positivt, det kunde ha varit en Sub eller GMT ;)

Trevlig låda, betydligt bättre än lådan jag har nu. Just nu är jag dock på jakt efter någon lite mer ”rough” variant. Funderade lite på någon av lådorna nedan, men letar vidare lite till.
21EB9C1E-E79B-49BA-A720-6095C66EC905.jpeg

266F0D52-F2CE-43AC-B889-568847B40992.jpeg

Tillbaka
Topp