Från en solstol i Thailand med nya Göteborgsmärket Nordberg. Deras första klocka som blev en limited edition, 50 exemplar vid namn Kattegatt. 42mm med ett automatiskt miyota urverk.
Vi ska åka hem vid strax innan midnatt idag! Var är du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Från en solstol i Thailand med nya Göteborgsmärket Nordberg. Deras första klocka som blev en limited edition, 50 exemplar vid namn Kattegatt. 42mm med ett automatiskt miyota urverk.
Vi ska åka hem vid strax innan midnatt idag! Var är du?
Godkänd tidshållning av en affordable.
Minus 6 sekunder på 50 timmar. Kronan uppåt på natten, förövrigt på handleden.
Det klagar man inte på .
Snyggt jobbat. Vad tycks?
Jo men absolut jag gillar den! Länken kunde väl kanske ha fått lite mer kärlek på sina ställen men sett till priset så är helheten över förväntanSnyggt jobbat. Vad tycks?
Gillar ju plexi/plast på klockor som flirtar med dåtid men visst, det borde väl vara görbart, blir ju lite mer reptåligt.Vad säger tråden, går det att byta ut plexiglas mot safirglas i ett armbandsur ? Storlekarna är väl standardiserade tänker jag... Eller ?
Det är mina Timex jag undrar över, 'Q' och 'Falcon Eye'.
I början av förra seklet? 1900? De måste vara riktigt gamlaBlev nyfiken och gick in på hemsidan:
https://neumannklockor.se/
Klarade av 10 sekunder av inledningsvideon. Pinsammare historia får man väl leta efter.
Varför envisas med detta trams? Det hjälper ju knappast vare sig märket, försäljning eller trovärdighet.
???
Är inte denna väldigt trevlig?
Håller med. Är rätt sugen på den men klarar aldrig att bära upp en sådan pjäs. Och för dyr för att bara testa.Federico kollar in Zelos Abyss 3! Jäklar vad maffig den är.
Samma här! Nästan 52mm lug-lug och 20mm tjock är ganska respektingivande...Håller med. Är rätt sugen på den men klarar aldrig att bära upp en sådan pjäs. Och för dyr för att bara testa.
Ganska!! Annars hade jag gärna testat en i brons och kanske meteroite.Samma här! Nästan 52mm lug-lug och 20mm tjock är ganska respektingivande...
Ja, de är riktigt fina. Jag gillar sekund-"visaren" också, den är stenhård!Ganska!! Annars hade jag gärna testat en i brons och kanske meteroite.
Den gick nog inte att få tillsammans med meteroittavlan, tyvärr. Det hade gjort det nästintill omöjligt för mig att motstå.Ja, de är riktigt fina. Jag gillar sekund-"visaren" också, den är stenhård!
Trodde att den sekundvisaren var på alla men det ser jag nu att så inte är fallet. Trist!Den gick nog inte att få tillsammans med meteroittavlan, tyvärr. Det hade gjort det nästintill omöjligt för mig att motstå.
Federico kollar in Zelos Abyss 3! Jäklar vad maffig den är.
Bra där! Kan kanske användas i övertalningssyfte!Går ju iofs att hänga upp och använda som väggklocka på helgerna
Hade den samma mått?Jag ägde första generationen av Zelos Abyss. Satt faktiskt väldigt bra för att vara så stor. Och jag her 16.5 cm handled...
Det är ju inte Mercavisare utan T som i tunnelbana.Mycket fin. Gillar särskilt caset på dessa. Om jag fått ändra något skulle det varit visarna. Fimpat merca. Med det sagt, kanonfin. Lurar på att skaffa en!
43 mm diameter 52 lug to lug. Höjden var runt 18 mm tror jag. Samma wr iaf.Hade den samma mått?
Det är därför jag vill att utbytesglaset helst ska se likadant ut, lätt kupat tror jag det är i detta falletGillar ju plexi/plast på klockor som flirtar med dåtid men visst, det borde väl vara görbart, blir ju lite mer reptåligt.
Tack! Det ska vara samma.43 mm diameter 52 lug to lug. Höjden var runt 18 mm tror jag. Samma wr iaf.
Ser lite coolt ut faktiskt Har du testat gummi på den?Provar läder på ORCn, kanske inte optimal kombo
Helt sant, såg det, men Trabant-visare lät lite oglamoröstDet är ju inte Mercavisare utan T som i tunnelbana.
Timex är väl amerikanskt, Tesla...Trump?Helt sant, såg det, men Trabant-visare lät lite oglamoröst