• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kan glädjande meddela att tingesten seglade igenom metallbågen på flygplatsen utan utslag!

Nu ser jag fram emot att få boarda om 1h40min, klockan 01.15 lokal tid. Energin är låg hos hela familjen, men mina älskade barn krigar på!

IMG_20200220_235606_015.jpg

Vad var felet? Bra service! :)
Svårt att låsa om man inte fäller över "flippbågen" eller vad det kallas. Låser bra när bågen är fälld och sitter stenhårt men flippar man loss bågen så öppnar claspet oftast direkt. Har haft flera tidigare utan problem så det löser sig med ett nytt clasp.
Ja servicen kan man inte klaga på.
Trodde först dom skulle föreslå skicka tillbaka för åtgärd men bättre att byta själv.
Tidshållningen är bland det bästa jag haft oavsett dyr eller billig klocka. På tre dygn har den tappat 7 sekunder totalt.
Första dygnet knappt fyra sekunder och sen 1.5 per dygn efter det. Grymt bra måste jag säga :).

Idag kan vi med glädje presentera Grovana, först nu endast deras Diver och Diver GMT men fler modeller kommer inom några dagar. Måste slå ett slag för Grovana Diver. En riktigt välgjord Diver som är 300 meter vattentät, safirglas och har verket Eta 2824. Används koden all25 så är denna klocka Er för 4866.- Vilket är under halva priset på en redan prisvärd klocka.
Här är länk till modellerna https://zackrissonsur.se/brand/grovana/ 1571.2147.jpg grovana-1572.2138.jpg
Sjukt nice den där Coral Reef, känns som en pansarvagn :) Enda 42an jag tyckt är bekväm att bära trots att den väger ett halvt ton. Lite sugen på att få tillbaka datumbubblan på min, eller så blir det en ny SH Ocean 39 med datumbubbla.
BF73DD22-092A-4504-9852-5B8D620A046F.jpeg

Svårt att låsa om man inte fäller över "flippbågen" eller vad det kallas. Låser bra när bågen är fälld och sitter stenhårt men flippar man loss bågen så öppnar claspet oftast direkt. Har haft flera tidigare utan problem så det löser sig med ett nytt clasp.
Ja servicen kan man inte klaga på.
Trodde först dom skulle föreslå skicka tillbaka för åtgärd men bättre att byta själv.
Tidshållningen är bland det bästa jag haft oavsett dyr eller billig klocka. På tre dygn har den tappat 7 sekunder totalt.
Första dygnet knappt fyra sekunder och sen 1.5 per dygn efter det. Grymt bra måste jag säga :).
Okej jag förstår. Har inte upplevt något fel än iaf :) Det är inte dåligt, min ligger -6sek från igår till idag fårse hur det blir efter några dagar.

Sjukt nice den där Coral Reef, känns som en pansarvagn :) Enda 42an jag tyckt är bekväm att bära trots att den väger ett halvt ton. Lite sugen på att få tillbaka datumbubblan på min, eller så blir det en ny SH Ocean 39 med datumbubbla.
Tack @FreakyLeo då har vi uppdaterat dem till rätt namn också, blir så trött när de inte skriver ut namnet i sina kataloger.

Misstänkte att trådens fetaste (enda?) Grovana skulle dyka upp förr eller senare. Bara att hålla med...pansarvagn tamejfan :D

Så länge jag inte dricker lord Calvert till frukost så känns det som att min torsdagsöl är ganska fine
Det var inte så att jag jämförde dig med alkisarna ifall du uppfattade det som det, tvärtom, det är väl fullt normalt att kunna ta en öl eller två till vardags. Det var bara en reflektion över det stigma som finns kring alkohol i vardagen samtidigt som det ska krökas till höger och vänster så fort det är sommar, semester och högtider för var och varannan Svensson. :angel:

Den tavlan och färgval var utan tvekan intressant vet du vad dom kommer gå loss på?:)
Tyvärr inte, de hade bara lite teasers på sin Insta-story. Står ju i alla fall att det blir en Kickstarter.

Cool! :cool: Quartz och affordable som tidigare modeller antar jag? Jag försökte att besöka hemsidan men får inte bort pop-upen. :facepalm:
Sannolikt, det hade varit att föredra. :) Finns inte på hemsidan ändå.

Tillbaka
Topp