• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den där ser bra ut. Det vore intressant att veta hur litet den bärs. Jag föreställer mig att den skulle sitta snyggt på min 16åenhalva. Jag känner mig egentligen nöjd med det jag har, just nu. Tänkte häromdagen: jag är nästan OWG nu fast med runt 6 klockor. Sedan gjorde jag en räkning. Det blev 18. OWG med 18 klockor alltså. :)

Slänger med en bild på dagens också även om den nog inte räknas som affordable. Jag tycker att den sitter bäst på länk men testar läder idag. Måste nog skaffa ett ljusare vintageläderband med off white sömmar. Nato är ett annat alternativ som funkar men jag trivs inte så bra med sådana. Kanske får testa single pass.
IMG_2958.jpg
Hehe, 18 klockor är nästa OWG! :D Jag tror nog att den bärs större än sina 34mm. Jag har också stockar på hela 16,5cm och det blir perfekt!

Lite mer info om nya Knut Gadd. Ser bra ut! :)
PSX_20200221_140141.jpg

PSX_20200221_140155.jpg
Jäklar, tack för uppdateringen! Man är så van vid att releaser ligger flera månader eller till och med år framåt i tiden så det är trevligt med ett avtäckande i Applestil. :)

Kommer de gå att beställa via hemsidan eller måste man gå via Kickstarter? Eller det kanske bara är KS-kampanjen som startar den 25e?

Jäklar, tack för uppdateringen! Man är så van vid att releaser ligger flera månader eller till och med år framåt i tiden så det är trevligt med ett avtäckande i Applestil. :)

Kommer de gå att beställa via hemsidan eller måste man gå via Kickstarter? Eller det kanske bara är KS-kampanjen som startar den 25e?
Skulle tro att det först är en Kickstarterkampanj och senare via retail. Brukar i alla fall fungera så med Kickstarter.

• Like
Reactions: HSK
Grattis på din dag unge herr @FreakyLeo Bara för dig..."Fritänkande högflygare" :heart:
7fZjExo.jpg

Borta från tråden i dryga 12 timmar och så är man back 120+ inlägg :bag:

Grattis på 40-årsdagen @FreakyLeo!

Grattis @FreakyLeo ! Hoppas du har en grym 40års dag.

Passar på att flagga för intresse av passaround på d1 milano. Såg riktigt schyssta ut!

Tack o bock alla :D Legogubben var ju inte helt olikt :D

Någon i tråden som tror att det blir strul när jag tänker flyga med typ 20-30 klockor i handbagaget?
Det var väl någon som jobbade vid incheckning i den här tråden tror jag?
Det är ju inom EU (Spanien --> Sverige) men i dessa tider får man ju knappt ta med sig en tandkrämstub...

EDIT: menade ju säkerhetskontrollen såklart.
Nja men däremot om du åker på en stickkontroll i tullen så bör du ha bra på fötterna. Svårt att hävda att man har med sig 20-30 klockor för privat bruk :D Om klockorna är köpta i Spanien så se till att ha kvitton med dig. Är dem köpta i Spanien tax free i någon av frihamnarna Melilla eller Ceuta eller på kanarieholmarna som har en lägre skattesats så skall värdet deklareras och momsas vid införsel. Kan svida till och även i säkerhetskontrollen i Spanien kan de bli lite misstänksamma med en väska full med klockor, speciellt om det inte är Casios ;) Som sagt inte förbjudet, men ha bra på fötterna och följ reglerna.

Ja, som återförsäljare vill man ju veta sånt före alla andra. :confused:
Knut är i gott sällskap, det blir mer och mer vanligt att olika märken gör sådär. Man får till och från stå som ett ovetande fån bakom disken, när kunder kommer och frågar efter sånt som lagts ut några timmar tidigare i sociala medier ifrån olika "bränds". Inte helt skoj...

Knut är i gott sällskap, det blir mer och mer vanligt att olika märken gör sådär. Man får till och från stå som ett ovetande fån bakom disken, när kunder kommer och frågar efter sånt som lagts ut några timmar tidigare i sociala medier ifrån olika "bränds". Inte helt skoj...
Låter ju inte klokt, sånt hade jag blivit tokig på. Känns ju inte seriöst. :meh:

Tillbaka
Topp