• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hemma i Svedala igen! Tyvärr hade jag ställt in värmepumpens semesterperiod fel så det är 17 grader inne... Elda elda elda!
IMG_20200221_155516_011.jpg

Senast ändrad:
.
Proxima är precis som San Martin, Heimdallr etc ett så kallad fabriksmärke. Dvs ett märke som drivs av fabriken som tillverkar klockorna. Skulle till och med kunna tänka mig att Proxima och San Martin faktiskt är samma fabrik som äger och tillverkar, då de gör många exakt likadana klockor men med olika märken. San Martin håller hög kvalitet och jag skulle därför gissa att Proxima inte är sämre :)
Tack för info!!

Ta då inte den billigaste för då går jag minus;)
Nu tänkte jag ju ta den dyraste innan du nämnde det men det har du rätt i, billigare blir mer vinst för mig :cigar: :D. Nej vet inte säkert än men inte fel med en blå Superman quartz på länk. Är fantastiskt imponerad av Supermannen jag redan har.
Bjussar därför på en bild av kvällens handledsprydnad :)
CkkmaGr.jpg

Nu tänkte jag ju ta den dyraste innan du nämnde det men det har du rätt i, billigare blir mer vinst för mig :cigar: :D. Nej vet inte säkert än men inte fel med en blå Superman quartz på länk. Är fantastiskt imponerad av Supermannen jag redan har.
Bjussar därför på en bild av kvällens handledsprydnad :)
CkkmaGr.jpg
Superman Bronze är ju min favorit :)
Lifestyle Superman Bronze Bordeaux.jpg

Nja men däremot om du åker på en stickkontroll i tullen så bör du ha bra på fötterna. Svårt att hävda att man har med sig 20-30 klockor för privat bruk :D Om klockorna är köpta i Spanien så se till att ha kvitton med dig. Är dem köpta i Spanien tax free i någon av frihamnarna Melilla eller Ceuta eller på kanarieholmarna som har en lägre skattesats så skall värdet deklareras och momsas vid införsel. Kan svida till och även i säkerhetskontrollen i Spanien kan de bli lite misstänksamma med en väska full med klockor, speciellt om det inte är Casios ;) Som sagt inte förbjudet, men ha bra på fötterna och följ reglerna.
Tack för input, börjar bli lite orolig. Dom flesta kvittona är ju slängda tror jag. Dessutom är ju en del betalda via paypal o.s.v. USCH! Hatar att man kan åka dit trots att man inte gjort eller ens försöker göra nåt olagligt. Möjligen skiter jag i det.

Tillbaka
Topp