Nice! Alltid velat ha en E.C.A. Berätta mer och ge oss fler bilder!Aldrig hört talas om innan och dom såldes visst slut fort,ska tydligen va väldigt fina.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice! Alltid velat ha en E.C.A. Berätta mer och ge oss fler bilder!Aldrig hört talas om innan och dom såldes visst slut fort,ska tydligen va väldigt fina.
Hörde du @kjesulSorry ibland går det snabbt, både Superman GMT och Quartz ligger nu på sidan för förbeställning, totalt finns det 36 GMT modeller (inga quartz) restarande modeller kommer upp i veckan, skicka precis PM om Rallygrafen
Yes, kollat in dem men en prislapp på nästan 16 kkr avskräcker rätt regält även om man kan få 25% rabatt...
Lägg gärna upp fler bilder. Riktigt sugen på att beställa en
Vet inte så mkt mer än det jag läst på hemsidan,såg den på anonns på FB.Nice! Alltid velat ha en E.C.A. Berätta mer och ge oss fler bilder!
Aldrig hört talas om innan och dom såldes visst slut fort,ska tydligen va väldigt fina.
Uppfinnaren i Lorry, härligt.
-Tänkte inte på det...
Ok ja ser riktigt fin ut,lite dyrare dock.Erik Anderssons (tror jag han heter) klockor har varit uppe några gånger tidigare i tråden, fina.
Det är nog lugnt om klockorna är synbart använda och inte splajdans nya. Annars så lägg dem i en låda och skicka dem med typ dhlTack för input, börjar bli lite orolig. Dom flesta kvittona är ju slängda tror jag. Dessutom är ju en del betalda via paypal o.s.v. USCH! Hatar att man kan åka dit trots att man inte gjort eller ens försöker göra nåt olagligt. Möjligen skiter jag i det.
Väldigt svag för deras Calypso, hoppas att den kommer tillbakaAldrig hört talas om innan och dom såldes visst slut fort,ska tydligen va väldigt fina.
Yes. Helt klart!Väldigt svag för deras Calypso, hoppas att den kommer tillbaka
Erik Ekstrand förde ju in 1000 liter starksprit till Sverige så vad spelar 30 klockor för roll liksom ?Det är nog lugnt om klockorna är synbart använda och inte splajdans nya. Annars så lägg dem i en låda och skicka dem med typ dhl
Skojar?! Min hustru gör också minestrone, skall strax äta. Trevlig kväll till dej min broder.... och alla andra.
Lagar minestronesoppa och lyssnar på Ozzy
Trevlig fredagkväll alla
Är det Ekan & Mackan-Erik?Erik Ekstrand förde ju in 1000 liter starksprit till Sverige så vad spelar 30 klockor för roll liksom ?
Tycker vi bör göra en Yema på Colabs för Microtråden, en limiterad variant. Tar mer än gärna förslag på detta. Yema & Squale är ju mina favoriter. Halios är sjukt fina men så svåra att få tag i, så har inte ens hört av mig till dem
Va ???Jättebra idé, och då passar ju de svenska färgerna bra. En blå tavla a’la svenska flaggan kombinerat med vintage gula index. Det finns en gammal modell som jag ska leta upp. Svårt att hitta annonsen bara, men den finns Beads of rice-armband på det så blir det den snyggaste Supermannen på mannaminne.
Noterat! Du är 1:a i kön!Jag borde huggt den där. Så grym! Hojta gärna om du ska flippa. Har jag möjlighet så tar jag den gärna.
Håll oss uppdateradeDock kommer vi med nya GMT quartz modeller nästa vecka från Swiss Alpine Military samt från Grovana
Jag tycker vi plockar tillbaka den gamla anadigi flygrafen (snodd bild)Tycker vi bör göra en Yema på Colabs för Microtråden, en limiterad variant. Tar mer än gärna förslag på detta. Yema & Squale är ju mina favoriter. Halios är sjukt fina men så svåra att få tag i, så har inte ens hört av mig till dem
Berätta mer om den här, vansinnigt snygg men jag är lat och orkar inte googla
Det gjorde du helt rätt i, riktigt mycket klocka för pengarna ifall du frågar mig så länge man gör sig av med länken
Riktigt intressant!Det här är en Ollech&Wajs C-1000. Företaget grundades 1956 och är kända för bland annat den första dykarklockan som kunde gå ner till 1000m. Deras tooliga klockor har varit populära bland dykare och militär.
Efter att Albert Wajs dog slutade också klockorna produceras, men nu har Ollech&Wajs väckts igen av en samlare och enthusiast och de vill tillbaks till sina rötter med tooliga kvalitetsklockor. Här emellan var deras klockor av lite sämre kvalitet, men nu görs de igen till 90% i Schweiz och de är väldigt transparenta med var de olika delarna tillverkas.
Den jag nu har är en hyllning till den legendariska Caribbean 1000, därifrån namnet C-1000. ETA-2824, case, länk, krona osv. tillverkas i Jura, tavla och visare i Asien. Mitt exemplar är en av de första 56 som producerats och har därför serienumret istället för loggan på kronan.
Verkligen bra och det lönar sig nog att lite läsa sig in i Ollech&Wajs. Blir intressant att se vad de ännu har på kommande.
Har samma på min och den är ju löjligt bra för priset!Japp, hört många säga det. Kör den med ett Vostok mesh (som är oerhört bra för endast 12$).
Får återkomma i frågan då klockan är hemma i lådan (där inte jag är). Om du haft Helson/Armida så är detta smått identiskt på alla plan, stabila byggen utan lull lull helt enkeltLägg gärna upp fler bilder. Riktigt sugen på att beställa en
Riktigt intressant!
Vad är det för storlek och så på den?
Går den att köpa ny idag?