• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kan inte mer än hålla med dig, lite ljus så lockar man nog fler potentiella köpare
Vissa lyckas ju för fan inte ens sikta på det de försöker sälja, man tappar ju hoppet om mänskligheten. ”Hej köp min klocka se bild för egen bedömning, mvh margarin på linsen”
DE30154B-8B53-422C-A950-7FBB59BEE89D.jpeg

Då det diskuterats D1 Milano passaround här i tråden igår har jag försökt snappa upp de som verkar intresserade i en egen konversation (ni kan se vilka ni är).
5 av 10-20 platser är därmed förhoppningsvis tagna.

Lutar åt att vi kör 34 mm med länk och svart urtavla men inget är spikat än.
https://d1milano.com/products/ultra-thin-bracelet-34-mm-silver-night

Svara gärna om intresse finns genom att citera här eller PM:a.
Kravet på att få vara med är >50 inlägg och minst ett par goda referenser.

Vissa lyckas ju för fan inte ens sikta på det de försöker sälja, man tappar ju hoppet om mänskligheten. ”Hej köp min klocka se bild för egen bedömning, mvh margarin på linsen”
DE30154B-8B53-422C-A950-7FBB59BEE89D.jpeg
Hahah det där var ju då i värsta lag, helvetet så bedrövligt :D.. Såg dessvärre nån som utnyttjat alla 5 bilder på över 5 annonser just nu där man på sin höjd kan se att det iallafall inte är väggur han försöker sälja..

Då det diskuterats D1 Milano passaround här i tråden igår har jag försökt snappa upp de som verkar intresserade i en egen konversation (ni kan se vilka ni är).

Jag är gärna med på en d1 Milano passaround igen :)

Heads up bröder och systrar!
Rastlös som vanligt så jag funderar på att släppa min Obris Morgan Seastar 70s. Man kan ju inte bara ha keepers :D. Grym klocka i toppskick med ännu grymmare färgsättning. Ja nu vet ni det.
Rock on, over and out

Edit: gone with the wind

k5rexoq.jpg

Senast ändrad:
Aldrig hört talas om innan och dom såldes visst slut fort,ska tydligen va väldigt fina.
96672D5A-2F18-4F9D-B88E-AD5229E7B719.jpeg
Råcool! Tyvärr skulle jag nog ha svårt att bära upp en sån pjäs men den sitter säkert som en smäck på dig! :cool:
Det kom ett efterlängtat paket till mig i dag.
682363FE-5D1A-4B67-A779-BA242C27572D.jpeg
Vad kan vara i?
B16C290A-EA66-4EF7-A730-C6EC37D2A1EE.jpeg
Ett litet svart paket alltså...
B06E0B5B-338D-4B3F-A86A-78BF77F67848.jpeg
Och i paketet ligger... ett spänne...
35F3688C-AE1F-4BEE-AD5D-FC374218198D.jpeg
Precis! Spännet som hör till Mako v.3! För nu ska äntligen det otroligt jobbiga och omständliga spännet som nästan helt förstört en hel bransch äntligen bytas ut!
2F6C1C62-D598-44F1-99BF-723661E3F41D.jpeg
Spännet på länken ska alltså bytas ut mot det nya! Skillnaden i längd och tjocklek mellan de båda spännena är brutal!
4DC5F6E4-C756-46D7-8C10-AEA13D5534B6.jpeg
Perfekt! Äntligen ett helt vanligt spänne. Det är en hel länkbit kortare än det gamla. Nu sitter dessutom länken ännu bättre och är mer bekväm då den enklare formar sig runt handleden! Numera har jag alltså en Zelos Mako v.2 (som i sig är snyggare än v.3) med en av de skönaste länkarna tack vare spännet från v.3. Bästa kombinationen!
Skönt att han verkar ha tagit till sig av kritiken. Jag upplevde kanterna på spännet till v2 som sylvassa och när någon tog upp det i Zelosgruppen sa Elshan bara att han inte tyckte att det var ett problem. o_O

Råcool! Tyvärr skulle jag nog ha svårt att bära upp en sån pjäs men den sitter säkert som en smäck på dig! :cool:
Skönt att han verkar ha tagit till sig av kritiken. Jag upplevde kanterna på spännet till v2 som sylvassa och när någon tog upp det i Zelosgruppen sa Elshan bara att han inte tyckte att det var ett problem. o_O[/QUOTE
Kanske men instämmer med dig riktigt cool.

Hahaha, vad i hela världen är det där? :D Hoppas att de har tänkt på att man har sommartid på vissa ställen... Lite jobbigt att gången är +/-15spm på ett sånt urverk så har man otur så går klockan tre minuter fel om året och det går inte att justera.

Jodå, man ska tydligen ”ha det i huvudet” om man bor i ett sånt land....

Det som får mig att tappa allt hopp om mänskligheten är att projektet nått nästan 300 papp....vart är spriten när man behöver den...

Klockrent!.. Får passa på att önska dig en bra 40års dag! Grattis :)

Stort grattis på din dag @FreakyLeo!
Hoppas du haft en fin dag på blåsiga sydkusten (eller var du än befinner dig).

Riktigt snygg!
Så ung är jag inte. Är också snart där (fast 40 är väl det nya 30?). Förmodligen kommer då även mitt sug efter både tvåton och Merca ;)

Och ett stort grattis till @FreakyLeo så klart! Hipp, hipp, hurra! :)

20200221_230020.jpg

Stort tack alla. Nu är det dagen efter och livet som 40+ tar sin början :)

Jag gillar djärva idéer och innovation men det här är f*n i mig efterblivet....
https://www.kickstarter.com/projects/cwandt/solid-state-watch?ref=discovery&term=Watch

Jag gillar min F91W, grymt bra klocka, väldigt prisvärd, tålig.... och ganska dålig på att hålla tiden så man vill gärna synka den en gång i månaden :D

Du glömde mig! Jag är också sugen :D

Har 50+ inlägg och några referenser ;)

Jag undrar ibland hur exakt tätheten är på en klocka egentligen är. Det är nästan så att jag misstänker att tillverkarna bara petar dit något som passar :) Min Steinhart t.ex., tål Ocean 39 Premium 500 verkligen 20atm mer än den vanliga Ocean 39? Samma sak med min Vostok Amphibia. Varför tål den "bara" 20atm när standarden verkar vara 30atm på likvärdiga klockor? Finns ett skoj svar på Youtube, den tål inte 20atm utan 82 :woot:

Jag undrar ibland hur exakt tätheten är på en klocka egentligen är. Det är nästan så att jag misstänker att tillverkarna bara petar dit något som passar :) Min Steinhart t.ex., tål Ocean 39 Premium 500 verkligen 20atm mer än den vanliga Ocean 39? Samma sak med min Vostok Amphibia. Varför tål den "bara" 20atm när standarden verkar vara 30atm på likvärdiga klockor? Finns ett skoj svar på Youtube, den tål inte 20atm utan 82 :woot:
Då är Amphibian verkligen bad säker med andra ord :D

Tillbaka
Topp