• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vissa lyckas ju för fan inte ens sikta på det de försöker sälja, man tappar ju hoppet om mänskligheten. ”Hej köp min klocka se bild för egen bedömning, mvh margarin på linsen”
DE30154B-8B53-422C-A950-7FBB59BEE89D.jpeg
En klassiker! Släng in ett "inga skambud" eller "slösa inte min tid" så har du bingo!

Jag undrar ibland hur exakt tätheten är på en klocka egentligen är. Det är nästan så att jag misstänker att tillverkarna bara petar dit något som passar :) Min Steinhart t.ex., tål Ocean 39 Premium 500 verkligen 20atm mer än den vanliga Ocean 39? Samma sak med min Vostok Amphibia. Varför tål den "bara" 20atm när standarden verkar vara 30atm på likvärdiga klockor? Finns ett skoj svar på Youtube, den tål inte 20atm utan 82 :woot:

Anledningen att Amphibian och många andra 200 meters dykare inte är specade högre är väl för att dom inte är heliumtäta?

God morgon! Jetlag deluxe och hela familjen har varit vaken sedan 05, vilket i och för sig är ganska bra gjort för att vara första natten med 6h omställning.
Idag ska jag byta klocka varannan timme. Jag har saknat mina klockor, och detta är det enda stället man kan säga det högt. :bag:
Casion skaver inte på armen, så den kommer nog få vara med till efter frukost ändå. Förbannat smidig liten sak. Det enda som är lite irriterande är att det hade behövts något specialläge för ljuset så att man kunde ställa in ex. stad eller WT i mörker, men det är sannerligen en petitess.
IMG_20200222_060223_009.jpg

De har delvis skrivit om detta och försöker snarare sälja in det som nogot unikt :banghead:
It's not a bug, it's a feature... :p

Jodå, man ska tydligen ”ha det i huvudet” om man bor i ett sånt land....

Det som får mig att tappa allt hopp om mänskligheten är att projektet nått nästan 300 papp....vart är spriten när man behöver den...
Oj, det såg jag inte! Helt otroligt... :eek:

Hur bärs den? L2L är inte groteskt stor med sina 48mm men visst har den en hel del närvaro på handleden.

Hur bärs den? L2L är inte groteskt stor med sina 48mm men visst har den en hel del närvaro på handleden.
Just det att den ”bara” är 48mm l2l och har gömda luggar var anledningen till att jag vågade prova den. Mycket riktigt så funkar den även på mina blygsamma 16,5cm handleder i det avseendet iaf. Mitt problem med den är glasbaksidan. Den får klockan att ”sväva” ovanför min handled. Inget jag tänker på när jag har den på mig men tittar jag så ser jag det.
CB1BA377-2EAE-4436-91FB-5E758341D0E6.jpeg

Dock provade en vän med grövre handleder klockan och på honom satt den hur bra som helst.
Den har som du säger mycket närvaro och jag gillar flirten med Ploproof i boett och visare. En grym sommar dinka utan tvekan. Hade jag haft lite större handleder så hade jag varit hur nöjd som helst men nu lutar det åt flip...tyvärr :(.
6AF7B738-6FFD-4A45-9550-0336D0218A75.jpeg
D2C185C7-A19C-4252-821B-EA0E72E83756.jpeg

Då det diskuterats D1 Milano passaround här i tråden igår har jag försökt snappa upp de som verkar intresserade i en egen konversation (ni kan se vilka ni är).
5 av 10-20 platser är därmed förhoppningsvis tagna.

Lutar åt att vi kör 34 mm med länk och svart urtavla men inget är spikat än.
https://d1milano.com/products/ultra-thin-bracelet-34-mm-silver-night

Svara gärna om intresse finns genom att citera här eller PM:a.
Kravet på att få vara med är >50 inlägg och minst ett par goda referenser.
Roligt initiativ. Jag är gärna med:)

Då det diskuterats D1 Milano passaround här i tråden igår har jag försökt snappa upp de som verkar intresserade i en egen konversation (ni kan se vilka ni är).
5 av 10-20 platser är därmed förhoppningsvis tagna.

Lutar åt att vi kör 34 mm med länk och svart urtavla men inget är spikat än.
https://d1milano.com/products/ultra-thin-bracelet-34-mm-silver-night

Svara gärna om intresse finns genom att citera här eller PM:a.
Kravet på att få vara med är >50 inlägg och minst ett par goda referenser.
7 platser tagna så här långt. :)

Tillbaka
Topp