• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blir en catch and release på corgeut black bay homage klockan jag nyligen införskaffade. Nöjd med klockans prestanda och känsla men jag och tudor designen gick inte ihop :(
Om någon är sugen på ett byte av en micro i samma prisklass(1k) så tveka inte att höra av er :)

Oops! Dök ner en till Zelos idag :D
20180830_191445.jpg
Alltså! Fan vad cool! Helt rätt den där

Blir lite repeat här. Samma jobbkompis idag. Jobbar jävligt bra ihop :).
PSX_20180830_214133.jpg
På tal om ämnet: Vi är ju en relativt liten skara som är frekventa i tråden för närvarande, vore lite kul att veta vad folk pysslar med om dagarna.
Jag kan börja: Ska som jag skrivit (upprepade tillfällen haha) tillbaka till skolbänken, är en dryg termin bort från examen som kriminolog. Har tidigare varit heltidsmusiker och säljare i diverse sammanhang.
Vad gör ni?

Haft denna i 2 veckor nu. Och måste säga att den är riktigt cool. Första brons klockan. Selitta sw200 urverk, 40mm stor (perfekt storlek), safirglas och 500m vattentät. Gummit är riktigt bekvämt också. En rolig bonus sak är att det endast tillverkats 100st. Min är nr 49/100st.:) Prisvärd? UTAN TVEKAN..:)
PicsArt_08-30-06.48.00.jpg
PicsArt_08-30-09.27.12.jpg
20180827_151306.jpg
PicsArt_08-21-10.31.58.jpg

Dessa ser ju inte så dumma ut! Någon som tänkt slå till? Funderar på att beställa pandan.

Antar att man får räkna med moms och tull på priset?

Jag kunde inte hålla mig från att beställa en, blev en slate grey!

Vet inte om moms och tull läggs på efter stod att det skulle justeras när man betala men blev ingen skillnad på priset, kan återkomma när jag får den :)

På tal om ämnet: Vi är ju en relativt liten skara som är frekventa i tråden för närvarande, vore lite kul att veta vad folk pysslar med om dagarna.
Jag kan börja: Ska som jag skrivit (upprepade tillfällen haha) tillbaka till skolbänken, är en dryg termin bort från examen som kriminolog. Har tidigare varit heltidsmusiker och säljare i diverse sammanhang.
Vad gör ni?

Jag jobbar som utredare på en statlig.myndighet :)

Vad gör ni?
Cool att läsa till kriminolog. Jag jobbar heltid inom tränings branschen. Blivit en del klockor som rykt genom åren i det yrket, även om jag till vardags för det mesta använder klockor som man kan göra vad man vill med. På armen idag blir troligtvis en gammal aqualand

Jag är också sugen men känner mig sjukt tveksam på lug2lug-måttet. 49 är mycket för mig..
Håller med om att l2l är gränsfall även för mej beroende på "vinkel" mot band/länk. Framför allt länk som kan fortsätta "utåt" med ändlänken och förlänga mer. Just på denna modellen ser dock bandhornen "nedvinklade" ut, länken går "nedåt" och då kan man/jag klara större l2l. Har en 43 mm klocka med 53 mm l2l som vinklar ner mycket och det funkar faktiskt även om det är gränsfall.
Men som sagt det skulle jag nog vilja testa i detta fallet.

Tillbaka
Topp