Waldorf
Guld
Lumen på kronanHörde jag lume..??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lumen på kronanHörde jag lume..??
Yepp..Lumen på kronan
Lär gå att påskynda kanske svårt att få det sådär jämt och fintNån som vet hur långtid det tar att bronsen blir sånhär patina? Sjukt coolt. Blir det såhär med tiden? (Bilden fr www).
Är det? Tar det långt tid naturligt?Lär gå att påskynda kanske svårt att få det sådär jämt och fint
Beror väl lite på hur man använder klockan tänker jag, metallen ska ju oxideraÄr det? Tar det långt tid naturligt?
Nån som vet hur långtid det tar att bronsen blir sånhär patina? Sjukt coolt. Blir det såhär med tiden? (Bilden fr www).
Jo precis! Värme hjälper väl oxidering? Samt saltvatten? Eller minns jag fel från skolanTar nog ett bra tag i Sverige, fortare utomlands Men mitt råd, efter en del brons/mässing, är att det är roligast se patinan växa fram. Svårt få bra när en ”leker”
Jävla nattlampa!Lite närbilder på Zelosens lume. Tagna precis nu. Helt sjuk..
Spontant skulle jag gissa att den där fått hjälp på traven av Liver of sulphur eller motsvarandeNån som vet hur långtid det tar att bronsen blir sånhär patina? Sjukt coolt. Blir det såhär med tiden? (Bilden fr www).
Tar nog ett bra tag i Sverige, fortare utomlands Men mitt råd, efter en del brons/mässing, är att det är roligast se patinan växa fram. Svårt få bra när en ”leker”
Coolt. Fast vill nog ha ännu mörkare..Min efter ca 9 månader.
Tycker mig minnas nått försök med ägg när den var ny men i övrigt har naturen fått göra sitt.
Exakt så. Sjukt snyggt..Också "äggad" en gång, i övrigt naturligt under ca ett år. Det mest ärgade gröna försvinner dock ofta ganska fort
Din till salu?Min efter ca 9 månader.
Tycker mig minnas nått försök med ägg när den var ny men i övrigt har naturen fått göra sitt.
Kommer nog med tiden...Coolt. Fast vill nog ha ännu mörkare..
Nej, inte nu. Finns nog del annat som åker ut före dennaDin till salu?
Så du beställde den för över 2år och 7mån sedan och inte fått?https://www.mkiiwatches.com/category/et-cetera/2011/11/pre-built-watches-aka-what-the-hll-takes-so-long
Snart 1000 dagar sen jag beställde kanske kommer innan jul?
Stulna bilder
Nice. Har du nån wristshot? Hur bärs den på armen med tanke på 44mm?Börjar bli lite patina efter en dag i saltvatten
Jag är en tunnis på 16.5cm och den funkar tycker jag är kort l2l.Nice. Har du nån wristshot? Hur bärs den på armen med tanke på 44mm?
Vad går de för?Jag är en tunnis på 16.5cm och den funkar tycker jag är kort l2l.
Nice..som sagt du vet vem du ska höra av dig till när du tröttnat..Jag är en tunnis på 16.5cm och den funkar tycker jag är kort l2l.
499 usd från Zelos hemsida. Men är slutsålt just nu tror jag...Vad går de för?