• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Snart slutjobbat för idag.
RH1IVh0.jpg

Fin, det blir svårt att välja. Som tur är dyker de inte upp så ofta så inget problem just nu :)
Jo, fast dc-4 är modernare med designelement tagna från original no 1. 42 mm (som många av de nya 2000, base 22, noon, 42) ... fast bandhornen är nedvinklade så den funkar för mej. Just nu klädd i en CW länk som funkar bra. Alla (tror jag) moderna (inkl SST) har safir glas utom no 1.
Vill du ha en med vintage känsla som riktigt flirtar med originalet så är det no 1 du skall ha i antingen 36 eller möjligen 40 mm om det passar dej bättre, eller möjligen en SST (43 mm mot (originalets 41,5) men kort l2l: 46 mm precis som 36 mm no 1).

JAAAA! Jag fick dit det till slut :).
En timmes pilleri nu efter jobbet. Nytt jubilee för dagen från Tid&Ting. Sitter som en fläskläpp efter lite modifierande. Betydligt mycket skönare runt handleden och snyggare än originallänken.
Vad säger panelen, flyger det?
Själv är jag supernöjd-jättemycket-deluxe :D
GG6bljx.jpg

En timmes pilleri nu efter jobbet. Nytt jubilee för dagen från Tid&Ting. Sitter som en fläskläpp efter lite modifierande. Betydligt mycket skönare runt handleden och snyggare än originallänken.
GG6bljx.jpg
Väldigt stiligt och snyggt! Vilka modifikationer behövdes? Misstänker någon sorts anpassning av ändlänkarna?

GG6bljx.jpg
Ser kanon ut! Man får tacka för inspirationen... Min är skickad från Korea med EMS så borde väl dyka upp nästa vecka om inget oväntat händer.

Strålande jobb, snyggt.

GG6bljx.jpg
Mycket, mycket bra! Tummen upp!

Fler som väntar på Traska Summiteer? Jag beklagade mig för ett tag sedan över coronautbrottet och strax efter det postades en uppdatering att det kunde ta en till två veckor längre. Som det ser ut nu med sämre postgång till och från Kina och utbrott lite här och där känns det som att väntetiden kan bli något längre. Ingen uppdatering från Jon ännu.

Vill dock poängtera att det finns värre saker än att vänta på en klocka när vi har en eventuell pandemi framför oss!

Fler som väntar på Traska Summiteer? Jag beklagade mig för ett tag sedan över coronautbrottet och strax efter det postades en uppdatering att det kunde ta en till två veckor längre. Som det ser ut nu med sämre postgång till och från Kina och utbrott lite här och där känns det som att väntetiden kan bli något längre. Ingen uppdatering från Jon ännu.

Vill dock poängtera att det finns värre saker än att vänta på en klocka när vi har en eventuell pandemi framför oss!
Jag väntar också på Summiteer. Det senaste jag hörde var att John har skjutit upp sitt besök på fabriken tills det är grönt ljus från amerikanska UD att resa till de delarna av Kina. Han kör ju egen kontroll och QC direkt hos leverantören som jag förstått det. För min del så får det gärna ta några månader till, bara han är säker! :)

Jag väntar också på Summiteer. Det senaste jag hörde var att John har skjutit upp sitt besök på fabriken tills det är grönt ljus från amerikanska UD att resa till de delarna av Kina. Han kör ju egen kontroll och QC direkt hos leverantören som jag förstått det. För min del så får det gärna ta några månader till, bara han är säker! :)
Ja det får naturligtvis ta den tid det tar, dumt att utsätta sig för risker. Borde nog komma en ny uppdatering snart då planerad leverans var i slutet av februari och situationen är som den är. Det kunde vara värre! Var det inte någon i tråden som fick vänta två år på en klocka?

Då var det dags. Yema Rallygraf.
Snygg som tusan och en riktig affordable.
Den gräddvita tavlan är riktigt grym.
Bandet åkte dock av och på med ett annat.
Mycket nöjd :).
Stort tack @Jbagency.com för mycket trevlig service och en kanonklocka samt för den fina överraskningen som följde med pga min
50-årsdag :).
Nu lite bilder.
a99s9wI.jpg
YAc6DjH.jpg
h3XWrAT.jpg

Ja det får naturligtvis ta den tid det tar, dumt att utsätta sig för risker. Borde nog komma en ny uppdatering snart då planerad leverans var i slutet av februari och situationen är som den är. Det kunde vara värre! Var det inte någon i tråden som fick vänta två år på en klocka?
Ja, det borde komma en uppdatering snart. :) Tre år tror jag att det var men det var en MKII. :D

GG6bljx.jpg
Blev ju riktigt bra! Vågar man prova? :D

Tillbaka
Topp